Češi loni zaplatili za pronájem prostoru pro své webové stránky dohromady zhruba půl miliardy korun. Uvádí to společnost HorMart, která se zaměřuje na monitoring trhu hostingových služeb. Celkový objem domácího trhu s webhostingem se sice zvýšil o 12 procent na více než 170 tisíc pronájmů, ale tempo růstu se oproti předešlému roku snížilo. Zpomalení růstu domácího webhostingu souvisí s relativní nasyceností českého trhu. Webové stránky prezentačního charakteru jsou dnes poměrně běžnou záležitostí, ať už jde o firemní weby nebo osobní prezentace. Novým impulsem pro rychlejší růst webhostingového odvětví tak může být postupný přechod k webovým službám, které budou zprostředkovávat obousměrnou komunikaci a usnadňovat reálný život,
stojí ve zprávě společnosti HorMart.
Téměř polovinu trhu ovládají dvě společnosti: Active 24 a Internet CZ (dříve P.E.S. consulting). Třetím největším webhosterem zůstává Zoner Software, čtvrté je Ignum a pátá příčka patří společnosti Nethost. HorMart očekává, že za pronájmy webového prostoru by Češi měli letos utratit asi 550 milionů korun. (Tisková zpráva)