Hlavní navigace

Češi preferují rozlišení 1280 x 1024 pixelů

25. 2. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Monitorovací služba Navrcholu.cz zveřejnila aktuální statistiku rozšíření jednotlivých rozlišení obrazovky mezi uživateli monitorovaných českých webů. V lednu bylo nejčastěji zaznamenáváno rozlišení 1280×1024 pixelů, jehož podíl činil téměř 44 procent. Nižší rozlišení 1024×768 pixelů zaznamenalo podíl 33,4 procenta. Ještě v květnu loňského roku přitom obě zmíněná rozlišení měla zhruba stejné zastoupení okolo čtyřiceti procent.

Monitorovací služba Navrcholu.cz zveřejnila aktuální statistiku rozšíření jednotlivých rozlišení obrazovky mezi uživateli monitorovaných českých webů. V lednu bylo nejčastěji zaznamenáváno rozlišení 1280×1024 pixelů, jehož podíl činil téměř 44 procent. Nižší rozlišení 1024×768 pixelů zaznamenalo podíl 33,4 procenta. Ještě v květnu loňského roku přitom obě zmíněná rozlišení měla zhruba stejné zastoupení okolo čtyřiceti procent.

Křisťálová Lupa 24 hlasovani

Růst podílu díky moderním LCD displejům a jejich cenám zaznamenávají i vyšší rozlišení. Třeba lednový podíl rozlišení 1600×1200 pixelů činil 9,15 procenta, což je oproti květnu 2008 o 3,4 pr­ocentního bodu více. Zaznamenám však byl i malý nárůst (o 0,26 procentního bodu na 0,45 procenta) u nízkých rozlišení od 640×480 pixelů níže. Navrcholu.cz to přičítá rozmachu mobilního Internetu.

Pro webdesignery jsou však důležitější údaje o šířce okna prohlížeče. Nejvyužívanější byla v lednu šířka od 1025 do 1280 pixelů, jejíž podíl činil 44,45 procenta. Na druhém místě s podílem 34,36 procenta skončila šířka od 801 do 1024 pixelů, která si oproti květnu loňského roku pohoršila o 7,39 procentního bodu. Pro zajímavost ještě dodejme, že 95 procent uživatelů používá 24 bitové barvy, což je o 1,38 procentního bodu více než v květnu 2008. (Tisková zpráva)

Autor článku

Autor je nezávislý novinář a publicista věnující se informatice, elektronice a telekomunikacím. V těchto oborech i podniká. Se serverem Lupa.cz spolupracuje již řadu let jako externí redaktor.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).