Češi si začínají spolu se sledováním televize zvykat i na doprovodnou aktivitu, jakou je komentování dění na obrazovce prostřednictvím komunitních portálů, jakými jsou Facebook a Twitter. Na našem sesterském serveru Lupa.cz o tom píše Jan Handl. K televizi jako neinteraktivnímu médiu prostě potřebujeme něco dalšího, kde je možné komentovat a diskutovat,
uvádí autor.
Této skutečnosti začal využívat jako první ve větší míře interaktivní pořad Hyde Park zpravodajské stanice ČT 24, který se vysílá každý všední den ve 20:10. Z pohledu interaktivity je televize oproti Internetu padesát let pozadu. Televizní diváci si zvykli na vymoženosti Internetu a rádi by těchto výhod využívali i u ostatních médií,
dodává Jan Handl. Lepší komfort pak přinášejí právě sociální sítě.
Zajímavostí je podle Handla také skutečnost, že uživatelé píší spíše kritické než pochvalně komentáře. Kritika dopadá především na bedra bulvárního stylu zpravodajství v komerčních televizích a často se jí nevyhne ani „zvířátko na konec“. Pokud mají sociální sítě sloužit k vylití srdíčka ohledně kvality televizních pořadů, jde o nástroj skutečně ideální. Z českého reptajícího diváka se brzo může stát bytost sedící u televize a počítače zároveň a nadávající na Facebooku na program,
dodává s jistou mírou nadsázky internetový publicista.