Hlavní navigace

Češi rádi kritizují televizní programy na komunitních portálech

22. 3. 2010
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: 115393
22. 3. 2010

Češi si začínají spolu se sledováním televize zvykat i na doprovodnou aktivitu, jakou je komentování dění na obrazovce prostřednictvím komunitních portálů, jakými jsou Facebook a Twitter. Na našem sesterském serveru Lupa.cz o tom píše Jan Handl. K televizi jako neinteraktivnímu médiu prostě potřebujeme něco dalšího, kde je možné komentovat a diskutovat, uvádí autor.

MMF24

Této skutečnosti začal využívat jako první ve větší míře interaktivní pořad Hyde Park zpravodajské stanice ČT 24, který se vysílá každý všední den ve 20:10. Z pohledu interaktivity je televize oproti Internetu padesát let pozadu. Televizní diváci si zvykli na vymoženosti Internetu a rádi by těchto výhod využívali i u ostatních médií, dodává Jan Handl. Lepší komfort pak přinášejí právě sociální sítě.

Zajímavostí je podle Handla také skutečnost, že uživatelé píší spíše kritické než pochvalně komentáře. Kritika dopadá především na bedra bulvárního stylu zpravodajství v komerčních televizích a často se jí nevyhne ani „zvířátko na konec“. Pokud mají sociální sítě sloužit k vylití srdíčka ohledně kvality televizních pořadů, jde o nástroj skutečně ideální. Z českého reptajícího diváka se brzo může stát bytost sedící u televize a počítače zároveň a nadávající na Facebooku na program, dodává s jistou mírou nadsázky internetový publicista.

Autor článku

Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. Kromě problematiky pirátství satelitní TV se zajímá také o dálkový příjem televize a VKV rozhlasu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).