Hlavní navigace

Česká franšíza ReachLocal zavírá, skončila v platební neschopnosti

29. 10. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Dva roky po svém vstupu na český trh končí česká pobočka agentury ReachLocal. Podle mailu, který rozesílá zákazníkům, na sebe firma vyhlásila konkurz.

Vypnuté telefonní číslo, nefunkční webová stránka a e-mail s informacemi o konci firmy rozesílaný zákazníkům. Toť vše, co zbylo po české (a zřejmě také polské, ruské a slovenské) pobočce online marketingové agentury ReachLocal. A také po příběhu firmy Ataxo.

Ve zprávě, kterou nám poskytl jeden ze čtenářů, jednatelka českého ReachLocal Jitka Svobodová vysvětluje důvody konce firmy takto:

S velikou lítostí Vás musíme informovat, že, ačkoli jsme udělali vše, co bylo v našich silách, nenalezli jsme žádného investora, který by mohl vložit další prostředky, a proto se ředitelé a akcionáři rozhodli ukončit podnikání v každé z příslušných zemí a z důvodu platební neschopnosti prohlásit na společnost konkurz. 

Na adrese českého webu firmy najdete jen lakonické upozornění v angličtině:

This site is no longer available. ReachLocal Czech, ReachLocal Poland, ReachLocal Russia, and ReachLocal Slovakia were independent franchises owned and operated by OxataSMB B.V. or its affiliates (Oxata). If you are an Oxata customer, please contact Oxata directly.

Americká agentura ReachLocal, nabízející online marketingové služby malým a středním podnikům, do Česka přišla v létě 2012. Její franšízu tady založil v Nizozemí registrovaný holding OxataSMB vedený šéfem firmy Ataxo Peterem Wiedmannem.

Situace na českém trhu se od té doby výrazně proměnila. Nejdříve v létě 2013 Ataxo prodalo agenturu H1.cz skupině GroupM.

MMF24

„Ataxo bylo ztrátové, a tak ho zlikvidovali a na jeho základech postavili ReachLocal, což je franšíza firmy kótované na NASDAQ. Mají svou technologii, takže už to není ruční práce, a snaží se prodávat osobně, ne jen po telefonu,“ komentoval to později tehdejší šéf H1.cz David Špinar

Ataxo jako samostatná značka skončilo začátkem letošního roku. Zbytek firmy – Ataxo Social Insider s Josefem Šlerkou – pak letos na jaře koupila firma Socialbakers

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).