Ceny Thálie katapultovaly ČT 1 na trojku trhu
Televize Prima v sobotu večer atakovala pozici lídra trhu. Soutěž krásy Česká Miss 2014 se ve sledovanosti u diváků nad 15 let blížila výkonu filmu Jana Hřebejka U mě dobrý, který šel ve stejnou dobu na hlavním kanálu Novy. Českou Miss si od čtvrt na devět nenechalo ujít 781 tisíc dospělých diváků a 20,86 procenta publika, film na Nově oslovil v průměru 810 tisíc dospělých diváků a 21,90 procenta publika. V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let ale Nova mnohem přesvědčivěji: film U mě dobrý dosáhl podílu 27,82 procenta, Česká Miss jen 17,95 procenta.
PÁTEČNÍ DATA: První republika se opět přetahovala o mladé s Indiana Jonesem, mírně klesla
ČT 1 zůstala kvůli přenosu udělování divadelních cen Thálie výrazně vzadu, polepšila si až později zařazeným filmem Postřižiny, který od tři čtvrtě na deset vidělo 421 tisíc dospělých diváků a 14,97 procenta publika. Za celý prime time ale Jednička „uhrála“ podprůměrný podíl 13,71 procenta, zatímco Prima vystoupala na 19,01 procenta (vedoucí Novy vykázala podíl 25,51 procenta – všechno jsou údaje pro cílovou skupinu D15+). Výrazný úspěch má za sebou ČT 2 s bondovkou Zlaté oko, jíž si od osmé večer nenechalo ujít 346 tisíc dospělých diváků a 8,99 procenta publika (10,72 procenta ve věku 15 až 54 let). Dvojka tak do jisté míry kompenzovala výpadek Jedničky.
ČT 2 večer u „nováckého“ publika nad Novou Cinema
Dobře se dařilo také večerním filmům na Nově Cinema. Život po životě vidělo od osmé večer 234 tisíc dospělých diváků a 6,21 procenta publika (7,41 procenta ve věku 15 až 54 let), následující snímek Ve službách války od půl desáté rovných 100 tisíc dospělých a 6,16 procenta publika (7,72 procenta ve věku 15 až 54 let). Opakování Indiana Jonese a Království křišťálové lebky z pátečního večera na hlavním kanálu Novy vidělo na Nově Cinema od 15:30 průměrně 158 tisíc dospělých diváků a 11,69 procenta publika (18,40 procenta ve věku 15 až 54 let).
MINULÁ SOBOTA: Start Souboje národů se Primě nevydařil, soutěž skončila pod 400 tisíci diváky
Zajímavé je, že Nova Cinema u svého „nováckého“ publika v prime time podlehla ČT 2, i když měla takto silný filmový večer. Zatímco filmový kanál vykázal v této kategorii podíl 7,07 procenta, ČT 2 dosáhla podílu 7,31 procenta. Za celý den ale ve stejné cílové skupině jasně vyhrála Nova Cinema s podílem 8,01 procenta (Dvojka oslovila 5,28 procenta publika). ČT Sport bodovala večerním přenosem zápasu fotbalové Gambrinus ligy mezi FC Viktorií Plzeň a Slovanem Liberec. Od tři čtvrtě na osm jej vidělo v průměru 156 tisíc dospělých diváků a 4,15 procenta publika (4,18 procenta ve věku 15 až 54 let).