Hlavní navigace

Analýza

Česká televize spustila pilotní DVB-T2 síť se všemi svými programy v HD. Jak se přechod povedl?

UVNITŘ PARAMETRY – Den před Velikonocemi spustila Česká televize ve spolupráci s Českými Radiokomunikacemi svou vysílací síť v novém standardu DVB-T2, označovanou jako přechodová síť 11.

Doba čtení: 5 minut

Nabídku online videoték placených televizních programů si čeští diváci příliš neužijí

Jak jsou na tom placené filmové, sportovní nebo dětské kanály s nabídkou sledování jejich pořadů na internetu? Tady je náš přehled:

Doba čtení: 7 minut

Loni prodala sledovaná média reklamu v ceníkové hodnotě přes osmdesát miliard korun

UVNITŘ TABULKY – Ve srovnání s loňským rokem si prodejci televizní, tištěné, rozhlasové a venkovní reklamy dohromady polepšili o téměř sedm miliard korun.

Doba čtení: 2 minuty

Tuty hlásí úspěšný začátek roku, sledovaností předběhla i Disney nebo Nick jr.

Loni spuštěná dětská televize Tuty ohlásila splnění jednoho ze svých cílů, když její podíl na sledovanosti v cílové skupině čtyři až čtrnáct let překročil půl procenta.

Doba čtení: 1 minuta

Sledovanost prezidentské debaty na ČT dosáhla 2,7 milionu diváků. Jak se lišila od diskuse na Primě?

UVNITŘ GRAFY – Dva diskusní souboje prezidentských kandidátů Miloše Zemana a Jiřího Drahoše se podle výzkumné agentury Media Tenor výrazně odlišovaly ve dvou ohledech – v kázni publika a intenzitě moderace.

Doba čtení: 2 minuty

Seznam komentuje kvalitu vysílání své televize v jednotlivých platformách

UVNITŘ GALERIE – Horší obrazovou kvalitu v zemském vysílání ve srovnání s dostupnou HD verzí vnímá Seznam jako nutnou „daň za celoplošné pokrytí“.

Doba čtení: 3 minuty

Podle průzkumu OMG rozhodují o sledovaných programech v domácnosti spíše muži

Se zjištěním průzkumu může souviset i fakt, že muži obvykle vybírají formu placené televizní nabídky a také její programové složení.

Doba čtení: 1 minuta

Televize Seznam po týdnu vysílání? Nízká obrazová kvalita, ale i některé hodně zajímavé pořady

AKTUALIZOVÁNO – Stanice si rychle našla cestu k řadě poskytovatelů televizního signálu, ať už v pozemním, kabelovém a satelitním vysílání, nebo v IPTV. Volně je ale dostupná málokde.

Doba čtení: 10 minut

Reklama v roce 2017 přesáhla, v ceníkových cenách, 100 miliard Kč

Zpráva z celoročních dat monitoringu reklamy Nielsen Admosphere ale říká i to, že největším zadavatelem je Alza.cz a že Škoda Auto je desátá.

Doba čtení: 1 minuta

ATO: Volby fungují jako olympiáda, přitáhnou k obrazovkám více diváků

UVNITŘ TABULKA – S blížícími se prezidentskými volbami očekává Asociace televizních organizací prudké navýšení sledovanosti souvisejících zpravodajských pořadů.

7. 1. 2018 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Satelitní operátoři shrnuli své připomínky k plánované podobě přechodu na DVB-T2

UVNITŘ PREZENTACE – Česká asociace satelitních operátorů dodala připomínky k plánu Českého telekomunikačního úřadu na využití rádiového spektra pro kmitočtové pásmo 174 až 380 MHz.

Doba čtení: 4 minuty

Ceníková hodnota televizních spotů odvysílaných v listopadu atakovala hranici šesti miliard korun

UVNITŘ TABULKY – Celkem si za jedenáct měsíců letošního roku přišla monitorovaná média v ceníkových cenách inzerce na téměř 73 miliard korun.

Doba čtení: 3 minuty

Rozlišení 6K se stává realitou. Pokračujeme v jeho představování boxy od Beelinku

UVNITŘ GALERIE A PARAMETRY – Beelink GS1 je v pořadí druhým přístrojem, využívajícím procesor Allwiner H6 s podporou rozlišení až 6K s 30 sn./s.

Doba čtení: 3 minuty

Brzy pověsíme tebe i tvou rodinu aneb Zpráva o výhrůžkách smrtí na sociálních sítích v Česku

Kolik nenávistných příspěvků koluje veřejným českým internetem? Pokud si myslíte, že se vás tento problém netýká, protože stojíte na té správné straně, mýlíte se.

Doba čtení: 6 minut

Jak funguje německé řešení placeného příjmu DVB-T2 v rámci platformy freenet TV

Televizní služba freenet TV je DVB-T2 řešení, které svým divákům zprostředkovává stoprocentně HD obsah. Platformu nabízí případným předplatitelům německá mediální společnost Freenet Group.

Doba čtení: 16 minut

Změny frekvenčního spektra v důsledku chystané radiokomunikační konference WRC

UVNITŘ GALERIE – Seminář Forecast 2017, který proběhl v ženevském sídle Evropské vysílací unie, se zaměřil na změny mediální krajiny v důsledku prudkého vývoje distribučních technologií.

8. 12. 2017 0:00
Doba čtení: 7 minut

Co bavilo české diváky na YouTube? Třeba píseň Despacito, zpěvák Ed Sheeran nebo youtuber Kovy

Společnost Google sestavila žebříček deseti nejpopulárnějších videí tuzemského YouTube a také deset nejposlouchanějších hudebních klipů.

7. 12. 2017 0:00
Doba čtení: 2 minuty

Alza hlásí výsledky. Black Friday přinesl rekordní výši denního obratu

Akce Black Friday znamenala pro Alzu meziroční nárůst prodeje o 43 procent. Denní obrat během ní překročil poprvé v historii společnosti hranici dvě stě milionů korun.

Doba čtení: 1 minuta

DVB UHD-1 je na světě, technická specifikace pro Ultra HD v digitálním televizním vysílání je hotova

Řídící výbor organizace DVB schválil tři specifikace pro digitální televizní vysílání v rozlišení Ultra HD. Jsou určeny pro výrobce 4K televizorů a vysílatele.

28. 11. 2017 0:00
Doba čtení: 5 minut

Erika Luzsicza analyzuje důsledky prodeje televizní skupiny Nova

Prodej skupiny kolem TV Nova může zásadně ovlivnit celý český televizní trh, a to hned z několika různých aspektů.

Doba čtení: 2 minuty

Přechod na DVB-T2 aneb nečekejme zázraky, žádné nebudou

Přechod pozemního televizního vysílání na novou úspornější normu kódování DVB-T2/HEVC je zatím ve stádiu první etapy.

Doba čtení: 4 minuty

ČRA: Lineární vysílání není přežitkem, možnosti moderních technologií by měly divákům vynahradit náklady na DVB-T2

UVNITŘ PREZENTACE – Na workshopu věnovanému možnostem nově zaváděného vysílacího standardu DVB-T2 prezentovali zástupci Českých Radiokomunikací aktuální stav přechodu i plány pro nejbližší budoucnost.

22. 11. 2017 0:00
Doba čtení: 6 minut

V říjnu prodala online média displejovou reklamu za více než sedm set milionů korun

UVNITŘ TABULKA – Za spoty doprovázející video obsah u monitorovaných online médií si jejich provozovatelé naúčtovali v ceníkových cenách přes 84 milionů korun.

21. 11. 2017 15:30
Doba čtení: 1 minuta

Letos si média oproti loňskému roku polepšila o více než pět miliard korun

UVNITŘ TABULKY – Celkem sledovaná média vyinkasovala v letošním roce za reklamu více než šedesát miliard korun.

Doba čtení: 3 minuty

Týdenní Black Friday je před námi. Co od něj očekávat v televizorech?

Opět jsme se podívali na nabídku několika velkých obchodů pohledem snad nejočekávanější slevové akce roku.

20. 11. 2017 0:00
Doba čtení: 9 minut

Radio Projekt: Radiožurnál se drží na třetím místě a stahuje náskok druhé Evropy 2

UVNITŘ TABULKY – Rozdíl v denní poslechovosti mezi třetím Radiožurnálem a druhou Evropou 2 je v druhém a třetím kvartále letošního roku pouhých 25 tisíc posluchačů. Nejposlouchanějším zůstává rádio Impuls.

Doba čtení: 2 minuty

Prohlédněte si prezentaci nejposlouchanějších rozhlasových stanic podle Radio Projektu

UVNITŘ PREZENTACE – Z pohledu nejposlouchanějších rozhlasových stanic nedošlo v celostátním měřítku k výraznějším posunům, první místo nadále drží rádio Impuls.

8. 11. 2017 15:30
Doba čtení: 1 minuta

Volební a povolební týden v diskuzích na sociálních sítích. Co se změnilo?

Před dvěma týdny jsme si ukázali, jak se o politických stranách na sociálních sítích mluvilo před volbami. Jak se debata změnila po hlasování?

Doba čtení: 4 minuty

Za tři čtvrtě roku proteklo médii téměř šedesát miliard korun, meziročně se nedaří venkovní a tiskové reklamě

UVNITŘ TABULKY – Meziročně si sledovaná média v reklamních příjmech za celý rok polepšila o více než devět procent.

31. 10. 2017 0:00
Doba čtení: 2 minuty

Jak se o stranách mluví online? Volby na sociálních sítích okem datového analytika

Které politické strany před volbami ovládaly debatu na sociálních sítích? O kterých se mluvilo pozitivně a které sklidily nejvíce negativních zmínek?

Doba čtení: 6 minut