Hlavní navigace

Ceníková hodnota televizních spotů odvysílaných v listopadu atakovala hranici šesti miliard korun

Jan Brychta

UVNITŘ TABULKY – Celkem si za jedenáct měsíců letošního roku přišla monitorovaná média v ceníkových cenách inzerce na téměř 73 miliard korun.

Doba čtení: 3 minuty

Od ledna do listopadu protekla tuzemskými médii podle výzkumu agentury Nielsen Admosphere reklama v hrubé hodnotě 72,91 miliardy korun. To ve srovnání se 67 miliardami za srovnatelné období loňského roku znamená nárůst o více než šest miliard korun. 

Tradičně nejvíce peněz spolkla televizní reklama, která vykázala i největší meziroční nárůst. Celkem si zadavatelé objednali reklamní spoty v hodnotě 43,4 miliardy korun, což je oproti loňským 38,3 miliardy zlepšení o více než třináct procent.

ŘÍJNOVÁ ANALÝZA: Letos si média oproti loňskému roku polepšila o více než pět miliard korun

Do inzerce ve sledovaných tištěných médiích investovali inzerenti v letošním roce 17,8 miliardy korun. Oproti loni proinzerovaným 17,4 miliardy se tak jedná o mírné zlepšení o 2,4 procenta. 

Výraznější nárůst pak hlásí prodejci rozhlasové reklamy, kterým se za jedenáct měsíců letošního roku podařilo do rádií umístit spoty v ceníkové hodnotě 6,9 miliardy korun, zatímco loni to bylo jen 6,4 miliardy. To znamená navýšení o rovných osm procent.


Autor: Nielsen Admosphere

Srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru za leden až listopad 2016 a 2017 (klikněte pro zvětšení).

Stejný poměrný nárůst oproti minulému roku jako segment tisku hlásí oblast venkovní reklamy. Na billboardech se do začátku letošního prosince objevila reklama v ceníkové hodnotě 4,8 miliardy, když loni to bylo necelých 4,7 miliardy. Celkový nárůst investic do outdoorových nosičů tak činí 2,4 procenta.

Displejová online reklama poražena rádiem

Dynamicky se rozvíjející oblast internetové reklamy zatím z hlediska monitorovaných příjmů stále zaostává na čtvrté pozici za tou rozhlasovou. Podle průzkumu AdMonitoring prodaly v listopadu sledované servery displejovou reklamu v hodnotě mírně přesahující 740 milionů korun, což je skoro o devatenáct milionů korun více, než tomu bylo v průběhu letošního října.


Autor: admonitoring.mediaresearch.cz

Monitoring reklamních příjmů online médií za listopad 2017 (klikněte pro zvětšení).

Celkem nakoupili zadavatelé za prvních jedenáct měsíců letošního roku internetové bannery v hodnotě přesahující 6,4 miliardy korun. Projekt AdMonitoring navíc sleduje i výdaje do videoreklamy u šestice největších serverů. V listopadu se tak sledovaným webům povedlo umístit online videospoty v ceníkové hodnotě více než 87 milionů korun, což je o více než tři miliony korun více než v předcházejícím měsíci.

MINULÝ MĚSÍC: V říjnu prodala online média displejovou reklamu za více než sedm set milionů korun

Listopadová útrata za téměř deset miliard

Za listopad odvysílala tuzemská média reklamní sdělení v ceníkové hodnotě 9,56 miliardy korun. Oproti loňským 8,6 miliardy si tak polepšila téměř o jednu miliardu, konkrétně pak o 985 milionů korun. Standardně největší útratu hlásí televizní stanice, které za jedenáctý měsíc umístily televizní spoty za takřka šest miliard korun. Zatímco loni to bylo jen 5,2 miliardy, výsledné navýšení příjmů znamená nárůst o více než patnáct procent.

ZÁŘIJOVÁ DATA: Za tři čtvrtě roku proteklo médii téměř šedesát miliard korun, meziročně se nedaří venkovní a tiskové reklamě

Zkrátka nepřišla ani tištěná média, která jen za listopad prodala inzertní prostor v hrubé hodnotě 2,256 miliardy. Ve srovnání s loňskou útratou 2,154 miliardy se tak ceníkové příjmy novin a časopisů meziročně navýšily takřka o pět procent.

KL2018 Tip nominace

Druhé nejvyšší navýšení inzertních příjmů po televizní reklamě pak hlásí rozhlasové stanice. V listopadu odvysílaly reklamní spoty za necelých 818 milionů korun, když loni to bylo jen 725 milionů. Meziročně si tak rozhlasoví provozovatelé polepšili skoro o třináct procent.


Autor: Nielsen Admosphere

Srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru v listopadu 2016 a 2017 (klikněte pro zvětšení).

Jediným mediatypem, který v meziročním srovnání hrubých příjmů za listopad nedosahuje pozitivní bilance, se stal segment venkovní reklamy, i když šlo o propad spíše v rámci statistické chyby. Zatímco loni v listopadu utratili zadavatelé za billboardy 517,703 milionu korun, letos to bylo o 534 tisíc korun méně. Tento pokles vyústil v záporný trend ve výši 0,1 procenta.

Našli jste v článku chybu?