Hlavní navigace

Podle průzkumu OMG rozhodují o sledovaných programech v domácnosti spíše muži

22. 1. 2018
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Se zjištěním průzkumu může souviset i fakt, že muži obvykle vybírají formu placené televizní nabídky a také její programové složení.

Standardního kvantitativního online průzkumu společnosti OMG Research se zúčastnilo 1125 respondentů. Na otázku „Kdo drží v domácnosti ovladač v ruce?“ odpovědělo, že „já osobně“ 41 procent respondentů, reprezentující internetovou populaci ve věku od osmnácti do šedesáti let. Za touto odpovědí se nejčastěji skrývali muži, konkrétně ve dvou třetinách případů. 

Mužskou dominanci před domácí obrazovkou potvrzuje i fakt, že dvě třetiny respondentů, kteří v odpovědi označili za držitele ovladače svého partnera nebo partnerku, byly ženského pohlaví.

Muži erotiku, ženy detektivky

Jak upozorňuje Erika Luzsicza z mediální společnosti Axocom, ustálené modely sledování lineárního vysílání postupně nabourávají diverzifikace jak programové nabídky, tak možností jejich konzumace. Podle ní je situace výrazně vyrovnanější, pokud jde o skladbu specializovaných televizních kanálů, které si jednotlivé domácnosti předplácejí. 


Autor: Axocom

V rozhodování o skladbě předplacené programové nabídky se dnespodle zjištění její společnosti naopak mužští i ženští diváci svými požadavky mnohem více doplňují.Mužskou doménou jsou podle Luzsiczy zájmové, kutilské nebo vzdělávací stanice a filmové kanály.

Stanice určené výhradně dospělým divákům pak objednávají muži, a to téměř bez výjimky, dodává Luzsicza. Ženy pak kromě seriálů a romantiky vyžadují i pořady s kriminální tématikou. 

CIF20-tip-debata

Podvádíte u seriálů?

Podle jednoho z průzkumů společnosti Axocom se páry, které jsou zvyklé společně sledovat vybraný pořad či seriál, se při jeho sledování tajně „podvádí“. 

Téměř polovina (48 procent) respondentů v citovaném průzkumu uvedlo, že při sledování oblíbeného seriálu podvedlo svého partnera a pustili si nový díl bez partnera nebo partnerky. Navíc celých sedmdesát procent takovýchto nevěrníků se partnerovi nikdy nepřiznalo, že už danou epizodu vidělo.

Autor článku

Editor sekce DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.