FOTO UVNITŘ Možnost využívat takzvaného product placementu, tedy umisťování výrobku do pořadu za úplatu, když je na tuto skutečnost divák viditelně upozorněn, začaly již ve svém vysílání používat Česká televize a Prima TV. Server DigiZone.cz na to v diskusi upozornil jeho čtenář Ondřej Caletka a uživatel s přezdívkou Míša Kulička.
K TÉMATU: Product placement je realitou. Jak se k němu staví české televize?
Podle Caletky se upozornění na využití product placementu objevilo minulý týden v pátek na prvním programu České televize u pořadu Uvolněte se, prosím. Oproti předchozí epizodě byla tato označena grafickým symbolem na začátku, chybělo označení sponzora v závěrečných titulcích a na samém konci bylo upozornění, že pořad obsahoval product placement (PP),
konstatoval Caletka s tím, že chybělo doporučení RRTV, kterým je vysvětlující text.
ČTĚTE TAKÉ: Product placement plánuje i Óčko. První kampaň odvysílá v červnu
Čtenář Tomáš Poslušný pak odhalil v talk show Jana Krause tři propagované výrobky – minerální vodu Mattoni, výrobce televizoru, na kterém jsou pouštěny ukázky, a údajně zde padlo i jedno jméno výrobku přímo z úst moderátora. Podle uživatele s nickem Míša Kulička obsahoval product placement i pořad Autosalon na Prima TV. Konkrétní výrobky, které byly takto propagované, neuvedl, ale na jeho začátku bylo upozornění, že: Tento pořad obsahuje umístění produktu.

Označení product placementu na ČT 1. (Foto: Ondřej Caletka)

Označení product placementu na Prima TV. (Foto: čtenář DigiZone.cz s nickem Míša Kulička)