Hlavní navigace

Česká televize i minulý týden nad Novou, ale jen jako skupina. ČT 1 se významně propadla

Jan Potůček

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Nadvláda Kavčích hor platí jen pro dospělé diváky starší 15 let, u mladšího publika od 15 do 54 let si prvenství podržela Nova. Rekordně rostla Prima.

Doba čtení: 5 minut

Mezitýdenní vývoj (vs. 1. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Česká televize si podržela pozici lídra trhu i ve druhém lednovém týdnu, ale jen jako celá skupina a v širší cílové skupině diváků starších 15 let. V té jejích šest programů oslovilo denně v průměru 32,23 procenta publika, zatímco skupina Nova jen 28,69 procenta. Ve srovnání s předminulým týdnem si ale ČT pohoršila o 2,20 procentního bodu, zatímco souhrnný podíl skupiny Nova stoupl o 1,96 procentního bodu. Vůbec největší mezitýdenní nárůst ale vykázala skupina Prima, která si polepšila o 3,89 procentního bodu na souhrnný podíl 21,76 procenta. V jejím případě stoupaly všechny čtyři kanály, ale zdaleka nejvíc „velká“ Prima, která si připsala takřka stejnou část podílu na publiku, o jakou přišla ČT 1.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Česká televize lídrem trhu i v prvním letošním týdnu, ČT 1 u dospělého publika nad Novou

Hlavní kanál Primy se nárůstem o čtyři procentní body na hodnotu 14,18 procenta stal jasným skokanem týdne. Významně si pomohl i hlavní kanál Novy, jehož podíl vzrostl o 2,28 procentního bodu na 2,28 procenta. Události okolo teroristických útoků ve Francii viditelně zvedly zájem o zpravodajskou ČT 24, jejíž podíl oproti prvnímu lednovému týdnu stoupl o 1,58 procentního bodu na hodnotu 5,37 procenta. Naopak největším propadákem týdne byla ČT 1, která si pohoršila o rekordních 4,10 procentního bodu na podíl 17,25 procenta. Velký pokles zaznamenala i TV Barrandov (o 1,58 procentního bodu na hodnotu 4,90 procenta) a ČT 2 (o 0,70 procentního bodu na 4,35 procenta).

Top 10 všechny stanice (2. týden 2015)

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou se programově a obchodně zaměřuje skupina Nova, se minulý týden nejvíce dařilo „velké“ Nově. Její průměrný celodenní podíl na sledovanosti oproti předminulému týdnu narostl o 2,08 procentního bodu na hodnotu 23,47 procenta. Hlavní kanál Primy si polepšil o 1,47 procentního bodu na 12,21 procenta a zpravodajská ČT 24 o 0,93 procentního bodu na 2,91 procenta. Největší mezitýdenní pokles připadl na ČT 1, která se propadla o 3,82 procentního bodu na 13,79 procenta. Pohoršila si i TV Barrandov, jejíž podíl klesl o 1,33 procentního bodu na 2,94 procenta. Významně klesla i ČT 2, a to o 0,78 procentního bodu na hodnotu 3,53 procenta.

MINULÝ ROK: Skokanem 2. týdne Prima, posilovala nejvíc i jako skupina. Propadákem ČT 1

Ve srovnání celých televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na mladším publiku od 15 do 54 let si skupina Nova podržela prvenství, když si oproti předminulému týdnu v součtu všech pěti volně šířených kanálů polepšila o 2,31 procentního bodu na hodnotu 34,51 procenta. Kromě „velké“ Novy se na růstu podílel zejména Smíchov. Česká televize zůstala dvojkou trhu a významně si pohoršila: její souhrnný podíl v této cílové skupině klesl o 2,70 procentního bodu na hodnotu 26,20 procenta. Nejlépe se dařilo skupině Prima, která vykázala mezitýdenní růst o 2,90 procentního bodu na celkových 22,47 procenta. Polepšily si přitom všechny čtyři její televizní programy.

Kanály – průměrné podíly (2. týden 2015)
Graf podílu kanálů (2. týden 2015)
Graf podílu skupin (2. týden 2015)

Meziroční vývoj (vs. 2. týden 2014)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s druhým lednovým týdnem loňského roku si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let z jednotlivých televizních stanic nejvíce polepšila ČT Sport. Její podíl narostl o 1,01 procentního bodu na hodnotu 3,71 procenta. Dobře se dařilo i Smíchovu, který poskočil o 0,58 procentního bodu na podíl 1,61 procenta. Za zmínku stojí i meziroční růst Primy Cool o 0,37 procentního bodu na 3,45 procenta. Opačný trend vykázal hlavní kanál Novy, který si pohoršil o 2,08 procentního bodu na hodnotu 19,69 procenta. Klesala i „velká“ Prima, a to o 0,42 procentního bodu na 14,18 procenta a Fanda (o 0,27 procentního bodu na 1,46 procenta).

Pohledem tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku starším 15 let si jako jediná meziročně polepšila Česká televize. Její podíl narostl o 1,85 procentního bodu na hodnotu 32,23 procenta, přičemž růst vykázala i ČT 1. Skupina Nova naopak meziročně klesla o 1,42 procentního bodu na souhrnný podíl 28,69 procenta, přičemž však tři z pěti volně šířených kanálů naopak stoupaly. Jejich nárůst ale nestačil umazat silný pokles „velké“ Novy. Mírný pokles zaznamenala i skupina Prima, která se oproti druhému lednovému týdnu loňského roku propadla o 0,29 procentního bodu na podíl 21,76 procenta. V jejím případě meziročně rostla pouze Prima Cool.

TVCON 2018 Tip goNET

Graf týdenních podílů kanálů (2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let si z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na publiku meziročně nejvíc polepšil hlavní kanál Primy. Jeho podíl vzrostl o 1,25 procentního bodu na hodnotu 12,21 procenta (na rozdíl od širší kategorie D15+, v níž meziročně klesla, takže je patrný trend omlazování publika „velké“ Primy). Polepšila si i Prima Cool, a to o 0,88 procentního bodu na 5,61 procenta, a Smíchov (o 0,90 procentního bodu na 2,46 procenta). Významný nárůst vykázala také ČT Sport, které se podařilo meziročně růst o 0,79 procentního bodu na hodnotu 3,55 procenta. Naopak největší pokles vykázal hlavní kanál Novy, který se propadl o 1,87 procentního bodu na podíl 23,47 procenta, a dále TV Barrandov, jež klesla o 0,74 procentního bodu na 2,94 procenta. V jejím případě je znatelný trend stárnutí publika, protože v cílové skupině 15+ naopak meziročně roste.

U skupinových výsledků tří největších televizních domů v Česku je zajímavý vývoj u skupiny Prima, která na rozdíl od meziročního vývoje v širší divácké skupině 15+ vykázala u mladšího publika od 15 do 54 let růst, a to nejvyšší z celé „velké trojky“. Polepšila si o 1,92 procentního bodu na hodnotu 22,47 procenta a kromě Primy love stoupaly podíly všech jejích programů. Meziročně rostla i Česká televize, a to o 1,17 procentního bodu na hodnotu 26,20 procenta. V její případě si polepšily čtyři z šesti jejích programů, mírný pokles zaznamenaly pouze ČT 2 a ČT art. Celkový pokles ale zaznamenala skupina Nova, která si meziročně pohoršila o 1,21 procentního bodu na podíl 34,51 procenta. V jejím případě zaznamenal růst Smíchov, a velmi nepatrný také Telka.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2015)
Našli jste v článku chybu?