Hlavní navigace

Česká televize i minulý týden nad Novou, ČT Sport byla trojkou trhu

Jan Potůček

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – U mladých diváků od 15 do 54 let se sportovní kanál České televize vyšvihnul na pozici druhé nejsledovanější televize v zemi hned po Nově

Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Mezitýdenní vývoj (vs. 20. týden 2014)

Cílová skupina 15+

Finišující hokejový šampionát v Bělorusku udržel Českou televizi jako skupinu i minulý týden nad Novou. Rozdíl souhrnných celodenních podílů obou televizních skupin na publiku starším 15 let se ještě zvětšil, a to především díky ČT Sport. Ta si oproti předminulému týdnu, kdy hokejové mistrovství světa začínalo, polepšila o 1,91 procentního bodu na hodnotu 12,73 procenta. Vykompenzovala tak propad sesterské ČT 1, která naopak vykázala největší pokles ze všech českých televizí měřených peoplemetry, když si pohoršila o 1,28 procentního bodu na 12,48 procenta. Pokles hlavního kanálu Novy se zastavil, minulý týden si dokonce polepšil o půl procentního bodu na hodnotu 22,86 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Česká televize jako skupina minulý týden nad Novou, růst Barrandova se zastavil

Česká televize jako celek minulý týden zaujala denně v průměru 34,15 procenta publika staršího 15 let, co bylo o 0,31 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Oproti skupině Nova vedla o téměř čtyři procentní body. Nova sice v porovnání s předminulým týdnem také rostla, dokonce víc než ČT, ale ani nárůst o 0,65 procentního bodu jí nepomohl k pozici lídra trhu, protože v průměru denně oslovila 30,22 procenta dospělého publika. Skupina Prima jako jediná z tří největších televizních domů v Česku klesala. Ve srovnání s předminulým týdnem si pohoršila o 0,67 procentního bodu na hodnotu 20,40 procenta.

Top 10 všechny stanice (21. týden 2014)

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou programově i obchodně cílí skupina Nova, minulý týden nejvíce rostla rovněž ČT Sport. V průměrném celodenním podílu na publiku si polepšila o 2,37 procentního bodu na hodnotu 16,08 procenta, což ji katapultovalo na pozici dvojky na trhu, když ČT 1 ani Prima nedosáhly ani hranice 10 procent. Největší mezitýdenní pokles v této divácké kategorii vykázala ČT 1, která si pohoršila o 1,42 procentního bodu na podíl 9,65 procenta. Významně ale klesal i hlavní kanál Primy, který se propadl o 0,92 procentního bodu na hodnotu 9,75 procenta. Naopak hlavní kanál Novy mírně rostl (o 0,18 procentního bodu na 23,88 procenta).

Výkony celých televizních skupin kopírovaly situaci v širší divácké kategorii 15+, ovšem rozdíl mezi vedoucí Českou televizí a skupinou Nova byl minimální. Pozici lídra uhájila ČT, která si v porovnání s předminulým týdnem polepšila o 0,85 procentního bodu na hodnotu 33,49 procenta. Od skupiny Nova ji ale dělilo pouhé půlprocento: Nova stoupala o 0,59 procentního bodu na kumulovaný podíl 32,95 procenta. Jediným jejím kanálem, který minulý týden nepatrně klesal, byla Nova Cinema. Naopak skupina Prima prohloubila oproti širší cílové skupině 15+ mezitýdenní pokles na 1,25 procentního bodu a všemi čtyřmi svými programy oslovila 18,51 procenta publika.

Graf podílu kanálů (21. týden 2014)
Graf podílu skupin (21. týden 2014)
Kanály – průměrné podíly (21. týden 2014)

Meziroční vývoj (vs. 21. týden 2013)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s 21. týdnem loňského roku si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšila ČT Sport. Těžila z toho, že loni končil hokejový šampionát dříve, takže v roce 2013 už vykazovala průměrné hodnoty sledovanosti. Díky tomu meziročně narostla o rekordních 10,23 procentního bodu na hodnotu 12,73 procenta. Růst pak vykazovaly už jen tři nejmladší kanály Novy a mírně i skupina Atmedia, všichni ostatní v meziročním srovnání klesali. Nejvíc ČT 1, která se propadla o 3,54 procentního bodu na hodnotu 12,48 procenta. Výrazně padal ale i hlavní kanál Primy (o 2,19 procentního bodu na 13,73 procenta), hlavní kanál Novy (o 1,75 procentního bodu na 22,86 procenta), Nova Cinema (o 1,36 procentního bodu na 3,49 procenta) a Prima Cool (o 1,10 procentního bodu na 2,76 procenta).

Měřeno výkony celých televizních skupin, meziročně si polepšila pouze Česká televize. Zato výrazně: rostla o 7,09 procentního bodu na hodnotu 34,15 procenta, k čemuž jí kromě ČT Sport pomohly i nové dva kanály ČT :D a ČT art, které loni touto dobou ještě nevysílaly. Skupina Nova si meziročně pohoršila o 2,28 procentního bodu na hodnotu 30,22 procenta, přičemž ale klesaly jen dva hlavní kanály (Nova a Nova Cinema). Největší meziroční pokles vykázala skupina Prima, která si pohoršila o 3,98 procentního bodu na hodnotu 20,40 procenta. V jejím případě klesaly všechny čtyři programy.

TipConten_tamata

Graf týdenních podílů kanálů (2014)

Cílová skupina 15–54

U mladší cílové skupiny diváků od 15 do 54 let si meziročně v průměrném celodenním podílu na publiku nejvíce polepšila rovněž ČT Sport. Růst to byl výrazně větší než u širší kategorie 15+, šlo o rekordních 13,49 procentního bodu (na hodnotu 16,08 procenta). Mírné růsty zaznamenaly i nejmladší kanály Novy (Fanda, Smíchov a Telka) a také stanice zastupované agenturou Atmedia. Největší meziroční pokles v této kategorii vykázal hlavní kanál Primy (o 3,42 procentního bodu na 9,75 procenta), následovaný hlavním kanálem Novy (klesl o 3,30 procentního bodu na 23,88 procenta) a ČT 1 (klesla o 2,21 procentního bodu na 9,65 procenta).

Pohledem celých televizních skupin si meziročně polepšila pouze Česká televize, zato opravdu výrazně. V souhrnném celodenním podílu na publiku od 15 do 54 let vzrostla o rekordních 12,65 procentního bodu na kumulovaný podíl 33,49 procenta. Ostatní dvě velké komerční televizní skupiny klesaly. Nova si pohoršila o 4,52 procentního bodu na hodnotu 32,95 procenta, skupina Prima se propadla dokonce o 6,13 procentního bodu na souhrnný podíl 18,51 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2014)