Hlavní navigace

Česká televize jako skupina minulý týden nad Novou, růst Barrandova se zastavil

19. 5. 2014
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Mistrovství světa v hokeji ubíralo diváky zejména hlavnímu kanálu Novy a ČT 1, zatímco Prima žádný zásadnější pokles nezaznamenala

Mezitýdenní vývoj (vs. 19. týden 2014)

Cílová skupina 15+

Hokejový šampionát minulý týden výrazně zamíchal kartami v televizní sledovanosti. ČT Sport podle očekávání zaznamenala největší mezitýdenní růst v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let. Polepšila si o rekordních 5,02 procentního bodu na hodnotu 10,82 procenta, ale mezi tři nejsledovanější televizní stanice v zemi se neprobojovala. Hokej nejvíce ubíral diváky hlavnímu kanálu Novy, který si pohoršil o 1,53 procentního bodu na podíl 22,36 procenta (i tak byl s náskokem nejvyšší ze všech českých televizí). Významný pokles o 0,98 procentního bodu na hodnotu 13,76 procenta zaznamenala i ČT 1.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: ČT Sport skokanem minulého týdne, TV Barrandov opět na letošním rekordu: 5,38%

Česká televize jako celek v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let porazila Novu a stala se nejsilnější televizní skupinou v zemi. Oproti předminulému týdnu si polepšila o 3,85 procentního bodu na hodnotu 33,84 procenta. Skupina Nova vykázala kumulovaný podíl 29,57 procenta, který byl o 1,77 procentního bodu nižší než v předminulém týdnu. Poklesu, i když menšímu než u Novy, se nevyhla ani skupina Prima, která si pohoršila o 0,84 procentního bodu na hodnotu 21,07 procenta. Minulý týden se také zastavil kontinuální růst TV Barrandov, kerá se propadla o 0,67 procentního bodu na hodnotu 4,71 procenta.

Top 10 všechny stanice (20. týden 2014)

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou programově i obchodně cílí skupina Nova, byl nárůst ČT Sport minulý týden ještě vyšší než v širší kategorii všech dospělých diváků nad 15 let. Sportovní kanál ČT si konkrétně polepšil o 6,22 procentního bodu na hodnotu 13,71 procenta a porazil jak sesterskou ČT 1, tak hlavní kanál Primy, takže se stal druhou nejsledovanější televizí v zemi po hlavním kanálu Novy. Ten se pro změnu minulý týden nejvíce propadl: v této konkrétní cílové skupině si oproti předminulému týdnu pohoršil o 1,56 procentního bodu na 23,70 procenta. Významný pokles o 1,33 procentního bodu na hodnotu 11,07 procenta zaznamenala i ČT 1.

Rovněž v této mladší divácké kategorii minulý týden ovládla trh Česká televize, která jako skupina dokázala porazit Novu. Rozdíl však byl jen nepatrný: ČT si polepšila o 4,80 procentního bodu na kumulovaný podíl 32,64 procenta, skupina Nova vykázala souhrnný podíl 32,36 procenta, ale oproti předminulému týdnu klesla o 2,04 procentního bodu. Zajímavé je, že hokejový šampionát neublížil Telce, jejíž podíl minulý týden nadále rostl. Poklesu se nevyhnula ani skupina Prima, která si pohoršila o 1,35 procentního bodu na hodnotu 19,76 procenta. Nejvíce se na tom podílel hlavní kanál Primy, který klesl o 0,53 procentního bodu na 10,67 procenta.

Kanály – průměrné podíly (20. týden 2014)
Graf podílu kanálů (20. týden 2014)
Graf podílu skupin (20. týden 2014)

Meziroční vývoj (vs. 20. týden 2013)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s 20. týdnem loňského roku se na pozici nejvíce rostoucí televize na trhu nic nemění: opět ji obsadila ČT Sport, která i loni touto dobou vysílala hokejový šampionát, ale ten se už chýlil ke konci. Stanice si tak meziročně polepšila v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let o 1,83 procentního bodu na hodnotu 10,82 procenta. Naopak největší meziroční pokles zaznamenala ČT 1, která klesla o 1,24 procentního bodu na hodnotu 13,76 procenta a v míře poklesu předběhla i tradičně nejhorší Primu, jež meziročně klesla o 1,11 procentního bodu na 14,24 procenta. Hlavní kanál Novy si pohoršil o 0,89 procentního bodu na hodnotu 22,36 procenta, ale například TV Barrandov rostla – o 0,31 procentního bodu na 4,71 procenta.

Ze srovnání výkonu tří největších televizních skupin v zemi vyšla vítězně Česká televize, která si meziročně jako jediná polepšila, a hned o 2,18 procentního bodu na hodnotu 33,84 procenta. Dvě velké komerční televizní skupiny klesaly. Více Prima, která se propadla o 1,66 procentního bodu na hodnotu 21,07 procenta, o něco méně pak skupina Nova, jež si pohoršila o 0,98 procentního bodu na 29,57 procenta. Zajímavé je, že dva z pěti volně šířených kanálů Novy meziročně stoupaly: šlo o nejmladší stanice Smíchov a Telka. Fanda v podstatě stagnoval s poklesem o pouhé dvě setiny procentního bodu.

BRAND

Graf týdenních podílů kanálů (2014)

Cílová skupina 15–54

Rovněž v mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let si meziročně nejvíce polepšila ČT Sport. V průměrném celodenním podílu na publiku vzrostla o 2,51 procentního bodu na hodnotu 13,71 procenta. Naopak největší pokles vykázal hlavní kanál Novy, jehož podíl klesl o 1,78 procentního bodu na 23,70 procenta. V těsném závěsu pak byl hlavní kanál Primy s propadem o 1,40 procentního bodu na hodnotu 10,67 procenta. Výrazné poklesy zaznamenaly i Nova Cinema (o 0,74 procentního bodu na 4,67 procenta) a TV Barrandov (o 0,73 procentního bodu na 3,48 procenta).

Meziroční vývoj podílů celých televizních skupin kopíroval situaci u širší divácké kategorie všech dospělých nad 15 let. Jako jediná vykázala meziroční růst Česká televize, a to o 4,57 procentního bodu na hodnotu 32,64 procenta. Skupina Nova klesla o 2,27 procentního bodu na kumulovaný podíl 32,36 procenta, přičemž dva nejmladší kanály Smíchov a Telka meziročně rostly. Pokles o 2,10 procentního bodu na hodnotu 19,76 procenta vykázala i skupina Prima, přičemž ale dokumentární kanál Prima Zoom v podstatě jen stagnoval (klesl o šest setin procentního bodu).

Tabulka týdenních podílů kanálů (2014)

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).