Hlavní navigace

Česká televize je blíž zachování reklamy i po roce 2012, poslanci souhlasí

24. 9. 2010
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

24. 9. 2010

Reklama v České televizi by mohla pokračovat i po roce 2012, kdy by měla podle stávajícího zákona ze všech čtyř programů ČT zmizet. Poslanecká sněmovna dnes v prvním čtení schválila senátní návrh novely zákona o ČT, který reklamu v ČT zachovává. Zároveň ale přesně určuje, na co by se měly použít peníze získané z jejích výnosů: 40 procent by šlo do Fondu na podporu české kinematografie, 40 procent do Fondu kultury a 20 procent na digitalizaci archivu ČT.

K TÉMATU: Obchodní ředitel vysvětluje, jak ČT vybere nového prodejce reklamy

Tip Lupa_temata

Novela zatím prošla prvním čtením, do druhého se dostane pravděpodobně až začátkem příštího roku. Stávající zákon stanoví, že reklama v ČT by měla skončit měsíc poté, co Česká republika vypne poslední analogový televizní vysílač. Na podílu reklamy ve vysílání ČT by se podle senátní novely nic neměnilo: program ČT 1 by jí mohl věnovat maximálně 0,75 procenta celkového denního vysílacího času, ostatní tři programy 0,5 procenta. Ve večerních časech by reklama nesměla zabrat víc než šest minut v jedné vysílací hodině a ČT by nesměla reklamními bloky přerušovat pořady.

Česká televize momentálně vybírá nového prodejce reklamních časů a dalších reklamních formátů. Vítěz výběrového řízení, které se účastní dvě společnosti, získá smlouvu na následujících pět let. Tendr však ztížila stížnost jednoho ze zájemců proti podmínkám výběrového řízení.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.