Reklama v České televizi by mohla pokračovat i po roce 2012, kdy by měla podle stávajícího zákona ze všech čtyř programů ČT zmizet. Poslanecká sněmovna dnes v prvním čtení schválila senátní návrh novely zákona o ČT, který reklamu v ČT zachovává. Zároveň ale přesně určuje, na co by se měly použít peníze získané z jejích výnosů: 40 procent by šlo do Fondu na podporu české kinematografie, 40 procent do Fondu kultury a 20 procent na digitalizaci archivu ČT.
K TÉMATU: Obchodní ředitel vysvětluje, jak ČT vybere nového prodejce reklamy
Novela zatím prošla prvním čtením, do druhého se dostane pravděpodobně až začátkem příštího roku. Stávající zákon stanoví, že reklama v ČT by měla skončit měsíc poté, co Česká republika vypne poslední analogový televizní vysílač. Na podílu reklamy ve vysílání ČT by se podle senátní novely nic neměnilo: program ČT 1 by jí mohl věnovat maximálně 0,75 procenta celkového denního vysílacího času, ostatní tři programy 0,5 procenta. Ve večerních časech by reklama nesměla zabrat víc než šest minut v jedné vysílací hodině a ČT by nesměla reklamními bloky přerušovat pořady.
Česká televize momentálně vybírá nového prodejce reklamních časů a dalších reklamních formátů. Vítěz výběrového řízení, které se účastní dvě společnosti, získá smlouvu na následujících pět let. Tendr však ztížila stížnost jednoho ze zájemců proti podmínkám výběrového řízení.