Hlavní navigace

Česká televize lehce ztrácí, nejvíce posiluje Prima

Bohumil Herwig

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – V rámci týdne nejvíce stoupl podíl FTV Prima a největší zásluhu na tom měla stanice Prima Cool.

Doba čtení: 3 minuty

Mezitýdenní vývoj (vs. 38. týden 2016)

Cílová skupina 15+

Největší pokles oproti minulému týdnu zaznamenal kanál ČT Sport, který ztratil 0,68 procenta diváků starších patnácti let. Ztrácela i ČT 2, která přišla o 0,24 procenta obecné divácké skupiny. Naopak nejvíce šla nahoru filmová Nova Cinema, a to o 0,61 procenta. Posílila Prima Cool o 0,41 procenta a také Nova o 0,18 procenta všeobecné věkové skupiny. Stanice TV Barrandov přišla o podíl 0,37 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: V rámci týdne lehce posiluje Nova, naopak lehce ztrácí ČT

Mezi televizními skupinami si nejlépe vedla Nova, která lehce posílila o 0,76 procenta a celkem oslovila 31,95 procenta diváků starších patnácti let. Polepšila si i Prima, jejíž podíl stoupl o 0,81 procenta na celkových 22,80 procenta. Nejvíce ztratila Česká televize, a to 1,01 procenta obecné cílové skupiny, a celkem dosáhla 27,01 procenta. Poklesla i skupina Barrandov, která přišla 0,34 procenta a celkem ji sledovalo 7,65 procenta uvedené divácké skupiny.

TOP 10 všechny stanice (39. týden 2016)

Cílová skupina 15–54

U mladších diváků vykázal největší ztrátu taktéž kanál ČT Sport, který přišel o podíl 0,86 procenta, a také ČT :D, které ztratilo 0,33 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Ztrátu částečně kompenzovala ČT 1, která si připsala 0,49 procenta. Nejvíce však v této divácké skupině posílila stanice Prima Cool, která si polepšila o 0,81 procenta. Narostl i podíl stanice Nova Cinema, která k dobru dostává 0,72 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Naopak podíl TV Nova u mladších diváků o 0,42 procenta poklesl.

MINULÝ ROK: Prima se neudržela nad Českou televizí, minulý týden na ni ztrácela i u mladšího publika

Česká televize lehce poklesla i jako televizní skupina, když přišla o 1,07 procenta mladší divácké skupiny a její celkový podíl činil 21,13 procenta. Všechny ostatní skupiny posilovaly a nárůst tak vykázaly kanály FTV Prima, jejichž podíl narostl o 0,88 procenta a celkem činil 24,85 procenta. O 0,34 procenta pak posílily stanice skupiny Nova, jejichž celkový podíl tvořil 37,35 procenta. Lehce posílila i skupina Barrandov, a to o 0,14 procenta na celkových 5,1 procenta.

Kanály – průměrné podíly (39. týden 2016)
Graf podílu kanálů (39. týden 2016)
Graf podílu skupin (39. týden 2016)

Meziroční vývoj (vs. 40. týden 2015)

Cílová skupina 15+

ČT 1 meziročně ztratila 0,73 procenta a ještě hůře na tom jsou kanály skupiny Ostatní, které přišly v meziročním srovnání o 1,72 procenta obecné divácké skupiny. Poklesl i podíl stanice Prima, která meziročně odepsala 1,34 procenta diváků starších patnácti let. Naopak TV Nova posílila, a to o 1,13 procenta. Stanice Kino Barrandov si připisuje 0,56 procenta a Barrandov Plus 0,44 procenta.

Z pohledu televizních skupin ztrácela pouze Česká televize, která přišla o 1,98 procenta všeobecné věkové skupiny. Nejvíce si polepšily kanály skupiny Prima, které si připisují 1,5 procenta. Posílila i Nova a její podíl stoupl o 1,15 procenta. A stranou nezůstal ani Barrandov, který šel díky novým stanicím nahoru o 1,07 procenta.

Content 2018 tip Kavka

Graf týdenních podílů kanálů (2016)

Cílová skupina 15–54

I mezi mladšími diváky nejvíce bodovala TV Nova , jejíž podíl stoupl o 0,57 procenta stejně, jako stanici Prima Cool. ČT 1 ztratila 1,22 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let, ale nejvýraznější ztrátu zaznamenávají kanály skupiny Ostatní, která meziročně přišla o 2,18 procenta. Ztratila také Prima, a to 0,99 procenta. Naopak Barrandov Plus si připisuje 0,42 procenta.

Meziroční posuny nejsou nijak výrazné. Jako jediná ztrácela Česká televize, která přišla o 1,93 procenta diváků mladších 54 let. Naopak posílila Nova, která si připsala 1,4 procenta. Nejvíce ale svůj podíl, o 2,41 procenta, navýšily kanály FTV Prima. Skupina Barrandov pak meziročně u věkové skupiny 15 až 54 let díky spuštění nových kanálů stoupla o 0,36 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2016)
Našli jste v článku chybu?