Mezitýdenní vývoj (vs. 52. týden 2014)
Cílová skupina 15+
Silvestrovský týden stejně jako vánoční svátky opanovala Česká televize. Její hlavní program ČT 1 se stal u dospělého publika staršího 15 let nejsledovanější českou televizí, v průměrném celodenním podílu na trhu výrazně porazil Novu, ale oproti předminulému týdnu si paradoxně pohoršil nejvíc ze všech českých televizí měřených peoplemetry: o 3,78 procentního bodu na hodnotu 21,35 procenta. Hlavní kanál Novy oproti tomu udržel pozici z minula, když klesl jen o jednu setinu procentního bodu na podíl 17,41 procenta. „Velká“ Prima se propadla o 2,35 procentního bodu na 10,78 procenta. Největší nárůst v uplynulém týdnu zaznamenala ČT Sport (o 1,25 procentního bodu na 2,82 procenta) a TV Barrandov (o 1,02 procenta na 6,48 procenta).
PŘEDMINULÝ TÝDEN: Nova o vánočním týdnu dvojkou trhu za ČT 1, Prima zůstala trojkou
V rámci celých televizních skupin minulý týden v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let stoupala pouze skupina Nova, Ani nárůst o 0,58 procentního bodu na hodnotu 26,73 procenta jí ale nestačil na Českou televizi, která uhájila pozici lídra trhu s kumulovaným podílem 34,43 procenta. Ve srovnání s předminulým týdnem si ale pohoršila o 1,48 procentního bodu. Kromě Jedničky klesal i dětský kanál Déčko, ovšem nepatrně. Pokles vykázala i skupina Prima, která si ve srovnání s vánočním týdnem pohoršila o 1,66 procentního bodu na hodnotu 17,87 procenta. V jejím případě klesal jen hlavní kanál, tematické programy naopak posilovaly.
Cílová skupina 15–54
U mladších diváků od 15 do 54 let, na které se programově i obchodně zaměřuje skupina Nova, byla minulý týden situace poněkud odlišná než u dospělého publika nad 15 let. Pozici nejsledovanější televize na trhu uhájila Nova s výrazným náskokem před ČT 1. Navíc zaznamenala největší růst v průměrném celodenním podílu na sledovanosti oproti vánočnímu týdnu: stoupla o 2,40 procentního bodu na hodnotu 21,39 procenta. Výrazně rostla i ČT Sport (o 1,41 procentního bodu na 3,00 procenta) a ČT 2 (o 0,89 procentního bodu na 4,31 procenta). Naopak největší pokles vykázala ČT 1, která se propadla o rekordních 5,92 procentního bodu na hodnotu 17,61 procenta. Významně klesala i Prima, a to o 3,75 procentního bodu na 10,74 procenta.
Z pohledu celých televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let se oproti širší divácké kategorii všech dospělých nad 15 let nic zásadního nezměnilo. Lídrem trhu zůstala skupina Nova, která si oproti vánočnímu týdnu výrazně polepšila o 3,56 procentního bodu na hodnotu 32,20 procenta. Na druhé pozici zůstala Česká televize, která naopak výrazně klesala – pohoršila si o 3,15 procentního bodu na celkový podíl 28,90 procenta. Kromě Jedničky mírně klesal i dětský kanál Déčko a ČT art. Významný pokles zaznamenala díky hlavnímu kanálu i skupina Prima, která si v porovnání s vánočním týdnem pohoršila o 2,47 procentního bodu na kumulovaný podíl 19,57 procenta.
Meziroční vývoj (vs. 1. týden 2014)
Cílová skupina 15+
V meziročním srovnání s prvním týdnem loňského roku si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let z jednotlivých televizních stanic nejvíce polepšila TV Barrandov, jejíž podíl vzrostl o 1,22 procentního bodu na hodnotu 6,48 procenta. Významně rostla také ČT 1, která si polepšila o 0,90 procentního bodu na podíl 21,35 procenta, a také ČT 2, jejíž podíl narostl o 0,54 procentního bodu na 5,05 procenta. Naopak největší meziroční pokles vykázal hlavní program Novy, který se propadl o 2,35 procentního bodu na hodnotu 17,41 procenta. O něco menší pokles zaznamenala televize Prima (o 0,77 procentního bodu na 10,78 procenta) a zpravodajská ČT 24 (o 0,32 procentního bodu na 3,79 procenta).
Z meziročního srovnání výkonů tří největších televizních skupin v zemi vyplývá, že v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku stoupala pouze Česká televize. Polepšila si o 1,16 procentního bodu na hodnotu 34,43 procenta. Naopak skupina Nova vykázala největší pokles, který dosáhl hodnoty 1,95 procentního bodu a skupina klesla na podíl 26,73 procenta. Kromě hlavního kanálu meziročně klesal i Fanda a nepatrně Telka. Mírnému poklesu se nevyhnula ani skupina Prima, která si ve srovnání s prvním loňským týdnem pohoršila o 0,28 procentního bodu na hodnotu 17,87 procenta. V jejím případě klesal pouze hlavní kanál, tematické stanice posilovaly.
Cílová skupina 15–54
U mladšího publika od 15 do 54 let meziročně z jednotlivých televizních stanic nejvíce stoupala ČT 1, která si polepšila o 0,94 procentního bodu na podíl 17,61 procenta. Naopak TV Barrandov, která vykázala největší meziroční růst u dospělého publika nad 15 let, v této mladší cílové skupině stagnovala, když klesla o jednu setinu procentního bodu na hodnotu 4,27 procenta. Meziroční růst se povedl hlavnímu kanálu Primy (o 0,62 procentního bodu na 10,74 procenta) a Smíchovu (o 0,56 procentního bodu na 1,81 procenta). Největší pokles u mladého publika vykázal hlavní kanál Novy, který se propadl o 1,86 procentního bodu na 21,39 procenta. Nedařilo se ani „ostatním“ neměřeným televizím, jejichž souhrnný podíl meziročně klesl o 0,79 procentního bodu na 11,10 procenta.
Skupina Nova meziročně klesala u mladého publika i jako celek. V součtu všech pěti svých volně šířených kanálů si oproti prvnímu lednovému týdnu 2014 pohoršila o 1,38 procentního bodu na hodnotu 32,20 procenta. Ostatní dvě velké televizní skupiny zaznamenaly růst. Nejvíce si polepšila Česká televize, která nadále omlazuje publikum: její souhrnný podíl narostl o 2,15 procentního bodu na celkových 28,90 procenta, přičemž jako jediná klesala pouze zpravodajská ČT 24 (a stagnovala ČT art). Rostla také skupina Prima, a to o 1,03 procentního bodu na hodnotu 19,57 procenta, přičemž jedinou výjimkou by Prima love, jež si meziročně mírně pohoršila.