Hlavní navigace

Česká televize minulý týden opět nad Novou, meziročně posiluje u mladšího publika

Jan Potůček

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Největší meziroční růst v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let vykázal hlavní kanál Primy, největší pokles ČT 24

Doba čtení: 4 minuty

Mezitýdenní vývoj (vs. 30. týden 2014)

Cílová skupina 15+

Česká televize si i minulý týden podržela pozici lídra trhu v souhrnném celodenním podílu všech svých kanálů na publiku starším 15 let. I když oproti předminulému týdnu klesla o osm setin procentního bodu, podíl 30,28 procenta jí zajistil pozici jedničky na trhu. Skupina Nova, která si v mezitýdenním srovnání rovněž mírně pohoršila o devět setin procentního bodu, se musela smířit s pozicí dvojky na trhu a souhrnným podílem 29,19 procenta. Za letní prázdniny se jí dosud nepodařilo ČT v týdenních datech u dospělého publika staršího 15 let překonat. Jako jediná si minulý týden polepšila skupina Prima, jejíž souhrnný podíl vzrostl o 0,35 procentního bodu na hodnotu 22,21 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Letní nadvláda ČT nad Novou pokračuje, nejvíc stoupala Nova Cinema

Z jednotlivých televizních stanic minulý týden nejvíce rostla ČT 1. V průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let si polepšila o 0,57 procentního bodu na hodnotu 16,60 procenta. Významnější růst o 0,48 procentního bodu na podíl 14,06 procenta zaznamenal i hlavní kanál Primy. Naopak největší propad vykázala ČT Sport, jež si pohoršila o 1,11 procentního bodu na hodnotu 2,32 procenta. Druhý nejvýznamnější pokles o 0,23 procentního bodu na hodnotu 4,92 procenta zaznamenala TV Barrandov. Hlavní kanál Novy v podstatě stagnoval, klesl o čtyři setiny procentního bodu na hodnotu 19,34 procenta.

Top 10 všechny stanice (31. týden 2014)

Cílová skupina 15–54

U mladších diváků od 15 do 54 let, na které se programově i obchodně orientuje skupina Nova, minulý týden opět nejvíce stoupala ČT 1. Polepšila si o 0,51 procentního bodu na hodnotu 13,05 procenta. Výraznější růst vykázal i Smíchov, jehož podíl vzrostl o 0,39 procentního bodu na 2,75 procenta, a mírně si polepšil i hlavní kanál Novy, který stoupl o 0,35 procentního bodu na hodnotu 22,91 procenta. Největší mezitýdenní propad v této divácké kategorii zaznamenala ČT Sport, jež se propadla o 0,87 procentního bodu na hodnotu 2,28 procenta. Klesala i Nova Cinema, a to o 0,39 procentního bodu na hodnotu 6,24 procenta. Výraznější pokles (o 0,54 procentního bodu na 10,08 procenta) zaznamenaly i „ostatní“ neměřené televize a o 0,23 procentního bodu na 4,76 procenta i stanice zastupované agenturou Atmedia.

Pohledem tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let si minulý týden podržela pozici lídra skupina Nova. Všech pět jejích volně šířených kanálů oslovilo v průměru 34,97 procenta publika, což bylo o 0,16 procentního bodu více než v předminulém týdnu. O stejnou hodnotu stoupl i souhrnný podíl České televize na hodnotu 24,83 procenta. Ovšem největší nárůst vykázala skupina Prima, která si v porovnání s předminulým týdnem v této cílové skupině polepšila o 0,39 procentního bodu na hodnotu 22,00 procenta, přičemž stoupaly všechny čtyři její kanály (nejvíc „velká“ Prima).

Kanály – průměrné podíly (31. týden 2014)
Graf podílu kanálů (31. týden 2014)
Graf podílu skupin (31. týden 2014)

Meziroční vývoj (vs. 31. týden 2013)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s posledním červencovým týdnem minulého roku si z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku nejvíce polepšil hlavní kanál Primy. Vykázal růst o 1,49 procentního bodu na hodnotu 14,06 procenta. Významně stoupala i Nova Cinema, a to o 0,73 procentního bodu na hodnotu 4,83 procenta. Slušný růst o 0,59 procentního bodu na 4,89 procenta zaznamenala i ČT 2. Opačný extrém, největší meziroční propad, zaznamenala zpravodajská ČT 24, jež klesla o 3,14 procentního bodu na 4,76 procenta. Výzamně se propadl i hlavní kanál Novy (o 1,44 procentního bodu na 19,34 procenta) a ČT Sport (o 1,08 procentního bodu na 2,32 procenta).

V meziročním srovnání výkonu celých televizních skupin si nejvíce polepšila skupina Prima. Vykázala růst o 1,80 procentního bodu na hodnotu 22,21 procenta. Nejvíce se na tomto zlepšení podepsal hlavní kanál Primy, naopak Prima Cool vykázala jako jediná ze skupiny meziroční pokles. Mírný meziroční růst vykázala i konkureční skupina Nova, která vykázala podíl o 0,23 procentního bodu vyšší než loni – 29,19 procenta. Nárůst by mohl být vyšší, nebýt propadu hlavního kanálu Novy. Všechny ostatní programy této skupiny totiž meziročně stoupaly. Velký meziroční propad naopak zaznamenala Česká televize, která jako skupina klesla o 1,79 procentního bodu na hodnotu 30,28 procenta.

Graf týdenních podílů kanálů (2014)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let si meziročně v celodenním podílu nejvíce polepšila Nova Cinema. Rostla o 0,64 procentního bodu na hodnotu 6,24 procenta. Významněji stoupala i Prima love, jejíž podíl vzrostl o 0,42 procentního bodu na 3,27 procenta. Naopak velký pokles potkal hlavní kanál Novy, který se ve své vlastní cílové skupině meziročně propadl o 1,52 procentního bodu na hodnotu 22,91 procenta. Významný pokles o 1,04 procentního bodu na 3,34 procenta potkal i TV Barrandov. Citelně klesala i Prima Cool (o 0,64 procentního bodu na 5,46 procenta) a ČT 24 (o 0,53 procentního bodu na 2,97 procenta).

U celých televizních skupin se opět potvrdil trend omlazování publika České televize. Ta si jako skupina v průměrném celodenním podílu na divácích od 15 do 54 let polepšila o 2,13 procentního bodu na hodnotu 24,83 procenta, zatímco v širší kategorii všech dospělých nad 15 let meziročně o podobnou úroveň klesla. Obě velké komerční televizní skupiny u mladších diváků meziročně klesly. Nejvíce skupina Prima, která si pohoršila o 0,55 procentního bodu na hodnotu 22,00 procenta, mírný pokles ale potkal i Novu, která klesla o 0,13 procentního bodu na kumulovaný podíl 34,97 procenta. U Novy přitom meziročně klesal jen hlavní kanál, u Primy kromě Primy Cool také Prima Zoom.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2014)
Našli jste v článku chybu?