"Objektivně lepší nový dabing" velmi často postrádá ruchy a naprosto rezignuje na hloubku prostoru: postavy z různých konců místnosti znějí úplně stejně hlasitě a ještě ke všemu tak divně dutě, jako by se celá scéna odehrávala v padesátilitrovém barelu. Takový dabing je jednoznačně odfláknutý po technické stránce.
Raději ani nemluvím o tom, že dnešní oposlouchaní dabingoví "čteči", které člověk slyší z obrazovky prakticky dvacet čtyři hodin denně (za všechny mladá Vondráčková, která svým tragickým kníkem dabuje všechno od pohádek až po horrory), se vůbec nenamáhají hrát. A vlastně se jim ani nedivím, za těch pár korun; ovšem Lukavskému, Adamírovi, Högerovi, Rážovi, Fišerovi, nebo Lipskému by se něco takového nestalo, protože to byli a jsou, narozdíl od té dnešní šmíry, profesionálové.
Příklad za všechny: na Uložto je k mání film Dvanáct rozhněvaných mužů v "trojitém" znění: původní anglická stopa, původní český dabing a nový český dabing. Původní dabing a nový dabing naprosto nelze srovnat, protože to už ani není úplně jiná liga... to je rovnou úplně jiné sportovní odvětví.
Jediná věc, která bývá u nového dabingu objektivně lepší, je překlad. A to ještě zdaleka ne vždycky, protože dnešní překladatelská mládež sice dbá na terminologickou a věcnou přesnost, ale zase neumí moc pracovat s jazykem, neobtěžuje se převádět slovní hříčky a zcela rutinně zabíjí vtipy.
Zatim asi nejtrapnejsi pripad byl nekolikrat po sobe smazany (a znovu zverejneny) zaznam poradu Tecka patecni noci se skupinou Vanessa. V ramci normalizace si prece vysilani (ro)zvracet nedame, ze :-)
Bylo by mi to jedno, ale kdyz uz jim musim platit vypalne za to, ze sleduji pro zabavu prakticky jen beckove odpady na komercnich kanalech, tak si tedy postezuji. Stejne tak jejich CT "art" kanal s dabovanym Woody Allenem, to je zverstvo za ktery by se meli omluvit.
„Myslím, že se řeší blbosti. Je to přece právo televize, zvyšovat si sledovanost televizního vysílání na úkor netu.“
I pokud je to veřejnoprávní televize placená z našich daní a koncesionářských poplatků?
Btw. doteď nechápu, jak je možné, že nejsou všechna díla placená z našich daní striktně pod nějakou svobodnou licencí.
Zkus se na to podívat optikou jiných. Má angličtina je bídná, ale anglické filmy s titulky docela v pohodě dávám. Nějak to přečtu, něco podvědomě odposlouchám a pohoda. Když jsem si ovšem před časem zkusil pustit v originále s titulky Amélii z Montmartru, tak s toho jsem byl regulárně v prdeli. Tím, že jsem z toho neodposlouchal vůbec nic, tak jsem se musel o to víc soustředit na titulky a požitek z filmu byl minimální.
Starší ročníky si typicky raději pustí po třicáté Slunce, seno, jahody, než by se trápili u nějakého filmu s titulky. Pro ně je ta angličtina stejné peklo, jako pro mě ta francouzština. Do toho často špatný zrak. Nebo třeba takové žehlení u TV, nebo jiné domácí práce. To taky moc nejde.
Ať tam je duální zvuk a titulky, ať si každý vybere co chce.
Spíš než mizení z archivu je směšné, že se staré tuzemské seriály prodávaj za třeba 1600 na DVD.
Nemělo by se to prodávat za režijní náklady občanům ČR? Opravdu čistě laicky, jestliže se celá republika musela složit na to, aby film vznikl prostřednictvím koncesionářských poplatků. PROČ si to má tuzemský divák znovu kupovat jako kterýkoli komerční seriál/film?
To samé by člověk mohl začít o ČEZu, ale tam jsou už samozřejmě moc velké peníze, ale u "blbých" starých seriálů? Komu to jde ty výnosi z DVD? Hmm panu Svěrákovi na autorských poplatcích?
opět někdo, kdo nepochopil, že na internet se dívá JINÝ segment klientů a JINAK než na televizi. například ten, kdo televizi nemá. nebo mu nevyhovuje vysílací čas a je líný si to nahrávat. internet tedy není paralelním ani alternativním zdrojem šíření vysílání, ale rozšiřujícím. představa, že někdo přijde domů o hodinu později než vysílací čas, a pustí si to z netu, aby měl o čem žvanit s kolegy z práce - je pro vás zcela nepochopitelná. stejně jako člověk, který má náladu se na to podívat právě dneska, ale bydlí mimo dosah terestrického vysílání? zkus mapu, milý lojzo, milý lojzo, ..... kolik procent světa je jím pokryto?
ve světě celých distribučních kanálů postavených pouze na video-on-demand by to už neměl být problém pochopit. ale zdá se že k truhlíkům marketingových guru z CT1 + 1, přibyl ještě +1, který je rád, když mu někdo něco smaže, a on se může těšit. gut. najde se ještě třetí?
Boha jeho, to jsou ale mamlasové! Zrovna Vyprávěj jsem sledoval vždy jen na webu a ještě ho nemám dokoukaný. Televizi nevlastním, tak těžko na to budu koukat v bedně, navíc v čase, který mi nevyhovuje ani náhodou.
No nic, milá naše / vaše televize, pustím si třeba House of Cards :-)
Co když chci sledovat další díly, které už ČT odvysílala v premiéře a dala na web, ale teď při opakování ty díly z webu smazala? Není to na hlavu?
V ČT jsou prostě dementi a není se čemu divit, když je ta banda kamarádů a příbuzných placená z poplatků, příp. s doplněním peněz od státu.
Njn, stejne tak jako uz neni pivo za 2,50,- ani cigara za 10,-, tak neni tolik kvalitni dabing. Tehdy se v podstate nemuselo hledet na penize ale dnes by to filmy neumerne prodrazovalo protoze cas jsou penize.
Ja jsem proti dabingu obecne, protoze omezuje jazykovou gramotnost. Pokud dite od urciteho veku nasava zvuk cizich jazyku mimodek s titulkovanym filmem, nebude pro nej cizi jazyk ve skole pak uz takovy naraz, protoze ho proste uz ma trosku naposlouchany....
Reagoval jsem na případy, že ČT nahradí nějaký starší dabing novým. A zrovna dabingy filmů v ČT dnes jako jediné dodržují hloubku prostoru a mají zvukově odlišená prostředí.
Vy tu argumentujete dabingem filmu Dvanáct rozhněvaných mužů, který vznikl pro placenou televizi MGM. Jejich dabingy celkově jsou úplně jiná liga (o 3 třídy nižší), protože MGM je zahraniční společnost, ten Maďar, Rumun, nebo co, který si tu objednává výrobu dabingů nezná Lukavského, Adamíru, Ráže apod. on jen vidí, že potřebuje dabing a chce za to co nejméně utratit.
Těžko jste mohl ČT slyšet dabing, který vznikl pro DVD za 50Kč, a jestli tak to je těžká vyjimka a dodejte konkrétní příklad.
K tomu "filmovému klubu", oni na ČT trochu posunuli význam a udělali z toho už nějakou dobu označuje filmy, které by běžely v 90. letech i v hlavním čase na ČT1. Obdobně "filmy pro pamětníky" označují i filmy z 50. a 60. let, což by před 20 lety byl docela výsměch. :D
Myslel jsem všechny pořady ČT, co je vyrobila nebo financovala a má na ně práva. Třeba ten seriál Vyprávěj. Zahraniční filmy se dají sledovat jinde a jinak.
Když není ČT dotována z daní, tak je placena z poplatků, což je skoro to samé, ty osobo, nemyslící na svůj prospěch.
Třeba u sportovních přenosů asi není až tak podstatné, zda a jakou řečí k tomu někdo mluví. Možná je pro německou televizi nezajímavý nebo nulový rozdíl v ceně, jestli nakoupí práva pro půl Evropy nebo pro celé území pokryté satelitem. ČT na nákupu jen pro ČR nejspíš dost ušetří, což je pro ni docela důležité, když nemá rozpočet ZDF - protože jednak je poplatek v Německu mnohem vyšší, jednak má mnohem víc obyvatel.
Německé televize platí práva pro celou Evropu. Podobně třeba BBC musí zaplatit za šíření v Beneluxu, kde kam míří i jejich úzce směrovaný satelitní signál. Je zřejmé, že 70 milionové země se s tím přeplácením práv lépe poperou než 10 milionové.Třeba Polská televize měla krátký experiment s nekódovaným úzcesměrovaným vysíláním, ale po změně složení dohlížecí rady, pak nová označila nákup širších práv za plýtvání a skončilo to.
ČT není placena ze státního rozpočtu. To je zvláštní, že to, jak by měla být financována ČT, nejlépe vědí ti, kteří ani netuší, jak je financována dnes.
Jinak i pokud by ty desítky let staré seriály přinesly pár desítek tisíc, pořád je to částka, která by se musela získat jinak. A proč ji nezískat zrovna za ty seriály, když - soudě dle vašeho komentáře - existují lidé, kteří by bez nich asi nepřežili. Radši ani nechci vědět, které seriály to jsou...
Ovšem to je argumentace v kruhu.
Z nějakého důvodu automaticky předpokládáte, že rozpočet TV musí každý rok neustále růst a protože má každý rok větší rozpočet potřebuje TV i větší přijmy a protože má větší přijmy může si dovolit zvýšit svůj rozpočet a protože má větší rozpočet potřebuje větší přijmy...
Teda tolik ekonomických nesmyslů v tak krátkém příspěvku, to se jen tak nevidí. Ale oceňuji tu důslednost, do komentáře vám neproklouzlo ani jedno pravdivé tvrzení.
Nejsem zaměstnanec ČT (pokud jste myslel tohle), jediný můj vztah k ČT ke, že jsem koncesionář. Akorát mi vadí, když někdo neovládá základní kupecké počty, které by měl umět každý absolvent základní školy, a na této své neznalosti zakládá dalekosáhlé teorie.
Vždyť je to evidentní. Zvýšení nákladů jako je např inflace promítá zvýšení koncesionářských poplatků.
Nadto se každý rok vytváří nové pořady a z těch se získávají další a další peníze jednak reklamou a jednak přímým prodejem tj. roste zisk a zde přicházíte vy a říkáte, že každá koruna se hodí a nějak se využije tj se musí zvýšít rozpočet na příští rok.... .
Prostě shrnuto a podtrženo nepřipadá vám ani náznakem nenormální, že koncový "spotřebitel" platí za něco 2x, nebo v případě reklamy i svým časem 3x.
Protože to dle vás není vůbec relevantní, relevantní je jen to, že má ČT víc peněz.
Zeptám se, vy jste zaměstnanec?
Tak třeba vědět, co je to inflace, a znát rozdíl mezi nominální a reálnou hodnotou. Vědět, co je to rozpočet. Chápat, že když v roce 1 vyrobím a prodám věc A, a v roce 2 vyrobím a prodám věc B (a A neprodám, protože už jsem ji prodal v roce 1), budu mít v roce 2 příjem jen z věci B, ne z věci A i B. Chápat, že u prodeje je důležitá celková částka, ne to, v kolika splátkách se zaplatí - když nakoupíte jídlo za 100 Kč, je jedno, zda zaplatíte 100 Kč najednou, nebo zda zaplatíte 2×50 Kč. Nic z toho není žádná vysoká ekonomie, to jsou úplné základy, ani ne kupecké počty, tohle má znát každý.
Podobné vtípky provozovala i Nova např. s Comebackem.
U té reprízy opravdu nechápu, že to stahují. Kdyby to tam nechali, tak lidé alespoň uvidí nějaké ty reklamy z webu, když to stáhnou a lidé se busdou koukat na kopii z ulozto, tak TV nevydělá ani to málo, co by měla za tu reklamu v tom webovém videu.
Koncesionářský poplatek je koncesionářský poplatek. Daň to není, protože koncesionářský poplatek má jasně daný účel a plátce za něj dostává protiplnění. Daň je přitom definována tak, že se platí „na jednu hromadu“, aniž by bylo určené, na co přesně zaplacená daň půjde. A plátce za daň nedostává konkrétní protiplnění – i kdyby nevyužíval žádnou službu státu (pomiňme teď, že to není prakticky proveditelné), pořád bude mít povinnost platit daň.
Tak jako tak je odpověď na tuto otázku celkem nepodstatná, protože i kdyby to Funes opravdu řekl, tak jde o naprosto výjimečný případ filmu, u kterého se dabing skutečně povedl velice a možná zážitek diváka i pozvedl. V praxi je ale podobných případů jen pár a určitě je víc případů, kdy je dabing naopak na závadu.
To by ses divil, co se najde idiotů. Lidi kupují co znají a tedy viděli, můj otec ponakupoval komplet četnické humoresky a spousty starších českých filmů, sice pěkných, ale právě proto reprízovaných pomalu každý rok. Samozřejmě se na to na tom DVD nikdo nepodíval. Vyhozené peníze, i když to byly CD z trafiky po 50 Kč.
A ČT své odvysílané seriály prodává ještě dráž, za 115 dílů Vyprávěj na naprosto nesmyslných 66 DVD prodává za 3 999 - 35 Kč za díl. A předpokládám, že lidi ty seriály kupujou, jinak by to nevydávali.
Je to poplatek. Daň to není, protože to nesplňuje definiční znaky daně.
Pokud to chcete k něčemu přirovnávat, tak třeba k poplatku za byt ve společném baráku. Ten poplatek musíte platit jenom na základě toho, že vlastníte byt v tom domě, a taky můžete argumentovat, že výtahem nejezdíte a schody nešpiníte, tak proč byste na to měl platit. Ani tenhle poplatek není forma daně.
To je zase hloupy priklad.
Byt ve spolecnem dome neleta ve vzduchu, proto je v dome. Muzete si odsouhlasit ze zadne poplatky platit nebudete a pak vam spadne na hlavu. Muzete si vybrat vlastni dum.
Zarizeni pro zobrazovani obsahu komercnich TV nebo prehravani CD/DVD bez nutnosti platit vypalne CT si vybrat nemuzete (samozrejme lze odpovedet opet hloupe, ze si ho muzu sestavit z PC a monitoru, monitor o takove uhlopricce co by nebyl televizi bude ale hodne drahy).
Jestli definicí nezávislosti je, že při zmínce o volbách se musí uvést všech 20 kandidujících stran, tak to chudáci v Austrálii, když tam poslední české volby přešli jednou krátkou větou o výsledcích dvou největších stran, z toho je jasné, že nejsou nezávislí, ale někdo z ČR je ovlivňuje.....
Neverim zadnym, ovsem oproti tem na Nove bych si asi moc nepomohl http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2013123002
To jistě respektovat musí, ALE filmy a pořady, které financuje z těch vybraných poplatků a je jejich majitelem, snad může dát na web naprosto v pohodě. Viz třeba zmiňovaný seriál Vyprávěj, který už v TV odvysílala a teď kvůli repríze ho stáhla z webu.
To je snad na hlavu, či ne?
"Chápal bych třeba stažení aktuálního dílu v době vysílání..."
Tak to se zásadně neshodneme. Já to nechápu a připadá mi to postavené na hlavu. Jestli tohle považujete za normální, tak pak není potřeba dále diskutovat. Máme prostě odlišný názor na věc.
Český seriál, zaplacený z poplatků českých obyvatel, odvysílaný již v premiéře, by MĚL být dostupný na webu ČT. Tečka. Není žádný důvod, aby ho někdo stahoval, nikdo na něm již nic nevydělá, jen kokot udělá takovou věc, že všechny díly stáhne z webu, aby je tam pak každý týden vracel.
Jistě u obecných věcí to nemá smysl, ale u dostupnosti konkrétních uměleckých děl konkrétní distribuční metodou to je naprosto normální. Od toho jsou koneckonců dočasné výstavy, opakovaná vydání knih, rotace seriálů v televizi, distribuce filmů v kinech, i internetové televizní archivy to běžně mají jen tady se nad tím najednou lidi pozastavují.
Zbytek věty byl nesmyslný, tak jsem na něj nereagoval. Jinak, souhlasím, že není žádný důvod, aby ten seriál na webu byl. ČT může klidně zrušit komplet web stránky a taky může zrušit komplet iVysílání.
ALE když tam ten seriál už byl, když už je dávno zaplacený, tak boha jeho, proč to rušili?? Chápete alespoň částečně, že teď musí nějaký pikolík každý týden aktualizovat web a ten seriál tam zase nahrávat?
Chápete alespoň, že toho pikolíka platíte ze svých poplatků za tu jeho totálně nesmyslnou činnost? Víte vůbec kolik takových pikolíků v ČT platíte? HELE, fakt neděláte pro nějaký státní moloch, že tady takové móresy neustále dokola obhajujete?
Ono to šlo i v analogu a tehdy se to občas i používalo.
V DVB-T to skoro nikdo nevysílá, protože je to po nich nikdo nechce. Ti, co by originální zvuk ocenili. většinou, bůhvíproč, řvou "zakažte dabing."
Proč bych obíhal, stejně prvotní nastavení nové TV pro babičky a postarší příbuzenstvo dělám sám a tam nastavím i defaultní zvuk - většinou to jde.
V tom úvodním díle nebylo ani slovo o tom, že se svatba koná v roce 2006 (stejně se nakonec konala v roce 2004). Takže ano, svatbou to končit mělo, ale IMHO je dost zřejmé, že původně se ta svatba měla konat o dost dřív. Navíc v té úvodní scéně hrají některé postavy jiní herci, než v posledním díle páté série, takže tím spíš je potřeba ji brát s rezervou.
> ale pak tam IMHO nemusi byt cast, ktera umoznuje prijem vysilani, takze se z toho nemusi platit poplatek
Komunikace po USB, resampling a dekódování DVB-T jsou na jednom čipu. Navíc FM rádio to bude umět přijímat tak nějak z definice furt, takže rozhlasovému poplatku se stejně nevyhnu.
> Krome toho jsem netvrdil, ze to nejde, ale prislo mi to ponekud neekonomicke ...
rtl-sdr je v současnosti jediné cenově dostupné SDR ($15)
ČT by měla dabovat maximálně tak pořady pro malé děti. Vše ostatní by měla vysílat v originálním znění s titulky.
A úplně nejvíc mi vadí, že v některých starých filmech, kde už je člověk na ten dabing zvyklý (ale originál je stejně lepší), ho nahradí podstatně horším novým. Ať se jdou vycpat, to je jenom utrácení peněz pro utrácení. Jednou to mají předabované, tak pokud chtějí mermomocí vysílat s dabingem, tak s tím původním...
Ještě proti tomu můžou protestovat lidé, kteří nemyslí jenom na svůj prospěch tady a teď, ale dokážou uvažovat i v širších souvislostech. Takže jim třeba dojde, že nakoupit práva pro vysílání na území ČR je mnohem levnější, než nakoupit práva pro neomezenou distribuci přes internet.
Mimochodem, ČT není dotovaná z daní.
Bych chtel videt jednoho jedinyho idiota, kterej si takovou pitomost pujde koupit na DVD ... pri vedomi, ze to stejne budou reprizovat rok co rok.
Nemluve o tom, ze je rec o lidech pomerne gramotnych - pokud si to umi prehrat z archivu, coz rozhodne neni cinnost provozovana duchodci/chovanci ustavu/... a takovy clovek si to proste a jednoduse sosne z o klik vzdalene alternativy.
Proc by mel nekdo prodavat televizi, kdyz chce sledovat napriklad jen DVD/BR nebo komercni stanice ? At si CT to sve "piratske" (ve smyslu loupeni penez za neco co nikdo nepozadoval)
vysilani zakoduje a plati si ji jen ti co chteji. Stejne se stale priblizuje tem komercnim, akorat jeste nejsou reklamy (pardon, spozori poradu) uprostred poradu, treba casem. Jenze pak by se ukazala ta neprijemna pravda ...
Stejne tak by bylo mozne zavest poplatek treba za verejnopravni chleba, kazdemu kdo si koupi jakoukoli potravinu (nemusi, muze zemrit hlady nebo si pestovat na zahone vlastni).
Tonda: takto se však může ospravedlnit cokoli. Např se sjedná kupní smlouva na prodej nemovitosti a kupující zaplatí 5M částku.
Prodávající však neprovede změnu v katastru a řekne, že za tu změnu chce dalších 5M.
Poté se zjistí, že dům je tak nekvalitně postaven, že spadne, takže prodávající oznámí, že chce dalších 5M za rekonstrukci "dle představ" kupujícího.
Když se náhodou kupující ozve, prodávající jen arogantně odpoví, že jde o zcela odlišné náklady a kupující je hlupák co se neorientuje v zákonech.
Ano a pak se všichni diví, když podle této logiky někdo oj..vá je to už se jim nelíbí a hořekují.
Voni debil zen, trebas se chci divat na zahranicni TV, pripadne pouzivam TV jen jako zobrazovadlo k DVD/BR/PC/... a presto platit (pokud nechci porusovat zakon) musim ... takze podobny debilni rady si racej strcit. Dokonce i auto muzu vlastnit bez toho, abych jej musel mit pojisteny ... ale TV nikolivek.
Zkuste si to precist pozorneji, opravdu to tak vsude neni.
Take tam najdete duvody, predevsim ten ze samostatny vyber k.poplatku se ukazal nakladove neefektivni. Nez zacnete s tim ze se financovanim z dani "omezuje nezavislost na politice" (obvykly pseudoargument), tak si prectete napriklad i zde na Lupe clanky o tom, jak "nezavisle" CT placene z k.poplatku ciste nahodou vypadly nektere politicke strany ze statistik pri poslednich volbach.
Chápal bych třeba stažení aktuálního dílu v době vysílání, pokud by k tomu byly technické důvody a mělo se tím předejít přetěžování archivu. Stažením celého seriálu si podle mne ČT nijak nepomohla.
Ale jako případová studie je to dokonalé. Dejte lidem něco dost nadstandardního, a za chvíli si každý trouba myslí, že na to má právo, a jakmile se jen na chvilku vrátíte ke standardu, ztropí kolem toho neuvěřitelný povyk. Ten, kdo v ČT prosadil, že se pořady na webu nebudou nechávat třeba jen týden po odvysílání, ale zůstanou tam prakticky trvale, je teď v ČT jistě velmi oblíben (tedy pokud někdo z ČT tuhle bouři ve sklenici vody zaznamenal).
"Může vzniknout obava..." Ty woe, válím se po zemi! Obava? Co to hulíte za materiál?!?
Už vidím, jak si někdo pouští na Webu právě vysílaný díl v TV a v televizi musí nakupovat nový hardware a posilovat kapacitu linek :-) Vy jste vážně komik!
Lidi třeba chtějí sledovat sérii #3, když v TV běží teprve #1. A když to není v archívu, tak si to stáhnou z ulozto. A na ČT se může každý z vysoka vykašlat. Prostě demence všude kolem státních institucí.
TAK pracujete pro ten moloch nebo ne?
Když půlku věty nepochopíte, máte se na ni zeptat. Je to celkem jednoduché - může vzniknout obava, že když ten díl poběží v TV, nezanedbatelné množství lidí si totéž pustí z archivu. A zbytečně bude nutné kvůli tomu posilovat kapacitu hardwaru i linek. Když to v archivu není, pustí si to lidé v TV nebo přes stream, a žádné posilování se řešit nemusí.
Druhý a třetí odstavec jsou nesmysly, odvysílaný díl se zpřístupní ihned po odvysílání automaticky stejně jako u kteréhokoli jiného pořadu. Pokud si to představujete, že po odvysílání Událostí běží někdo s flashkou k serveru aby to vystavil na internetu, představujete si to špatně.
Aha, takze jirsak uz nam tu definuje i pojmy dan ... lol ...
Vis jirsak co je to "silnicni dan"? Vis kulovy vid, jde o !!!UCELOVE!!! vybirany poplatek, a tyto penize putuji primo do rozpoctu min dopravy.
Vis jirsak, co je to "myto"? Opet jde o DAN, vybiranou z provozu vozidel po vybranych silnicich. A opet, jde o rize ucelovou dan.
Jste si jist, že ten film/seriál byl zaplacen opravdu jen z těch koncesionářských poplatků? Že náklady nejsou spočítané na koncesionářské poplatky + prodaná DVD?
Silnice platíme všichni a řidiči trochu víc, tak proč by seriál nemohli platit všichni a trochu víc ti, kteří ho chtějí mít na DVD? Případně trochu víc ti, kteří chtějí mít možnost podívat se na něj na internetu kdykoli.
Kdyz uz vytvorila dalsi (zbytecny) kanal kteremu rika honosne CT art, tak alespon tam by melo byt naprosto vse v originalnim zneni s titulky. Jinak to neni "art" ale "komerce".
V devadesatych letech kdy mela na toto jen CT2 si nepamatuji, ze by byl takovy objem dabovanych filmu v ramci Filmovych klubu jako je ted (posuzuji podle informace v tv programu ktera je snad spravne). Coz je dalsi ukazka upadku tohoto media smerovanim ke komercnim kanalum.
Ale starou belu ... dane jsou vsechny plosne odvody narizene statem.
Tudiz trebas socialni a zdravotni "pojisteni" neni nic jineho nez dan. Poplatek lze zcela na zaklade vlastniho rozhodnuti neplatit, dan se platit musi.
Stat by uplne klidne moh prohlasit, ze kazdy ovcan bude mesic co mesic odvadet 10k ... a ze mu je jedno kde je veme.
No on poplatek za televizi taky už dávno není tři pětky, a když dneska dítěti řeknu "Tu máš dvacku, běž do kina a na zmrzlinu," dá mi přes držku, protože si bude myslet, že si z něj utahuju. Čili nárůst nákladů je vyvážen zvýšenou koncovou cenou, neměl by se projevovat ještě v poklesu kvality.
Osobně z poklesu kvality dabingu vidím videokazety; spousta lidí si na VHS za bolševika zvykla na "polský dabing" (jednoho dabéra čtoucího text přes původní zvukovou stopu), takže když pak začaly po listopadu vznikat soukromá dabingová studia, nebyl příliš důvod mazat se s uměleckou úrovní dabingu. A standard "kvality" na příští čtvrtstoletí byl nastaven.
Ale jinak v zásadě souhlasím: než ten dnešní dabing, to radši nic. Je přehnané očekávat, že se lidé sledováním titulkovaných filmů naučí jazyk, ale to, že se naučí "slyšet" slova vyslovená v cizím jazyce, jim rozhodně uškodit nemůže. :-)
K tomu "filmovému klubu", oni na ČT trochu posunuli význam
Ano, tak ze z neho nezbylo nic. Zrovna tento film bezel na CT2 v minulosti mnohokrat, vzdy s titulky. Opravdu nechapu proc potom vznikl nejaky kanal "art".
Samozřejmě, dotace ze státního rozpočtu, koncesionářské poplatky, reklamy (minimálně na internetu) nemohou TV poskytnout dostatek zdrojů na normální provoz, vše naštěstí zachrání zpoplatnění desítky let starých seriálů.
Kdo ví, třeba i zbyde dost prostředků třeba pro Bolka Polívku a nějaký jeho nový film... koneckonců x desítek milionů dotací mu přineslo akorát neštěstí a tak se musí postavit trochu a nohy.
A když ne přímo on tak budem do talkshow např ke Krausovi zvát jeho dceru a další příbuzné...
Ano pane Jirsáku teď jste mi otevřel oči, bez zpoplatnění desítky let starých seriálů by si všichni tito umělci nemohli stavět rozsáhlé farmy a vilové domy.
No, já se v poslední sérii spíš těšil na to, až bude konec. Bylo dost očividné, že seriál měl původně končit někdy kolem roku 1992, ale na základě diváckého zájmu se rozhodli ho trochu podojit a nastavili ho o dalších dvanáct let. Výsledek byl naprosto zoufalý, ať už jde o obsahové vaření z vody nebo o to, že na konci už někteří herci hráli postavy o třicet let starší, než byl jejich skutečný věk (a na maskérech se šetřilo a s hlasem si také moc práce nedali, takže výsledek vypadal někdy dost směšně).
Myslím, že se řeší blbosti. Je to přece právo televize, zvyšovat si sledovanost televizního vysílání na úkor netu. Navíc to těšení na další díl je sice někdy dlouhé, ale pořád to má něco do sebe a patří to k životu (tohle je už sice repríza, ale kdo si má všechny ty seriály pamatovat :-D). A navíc po vysílání se to v archívu přece znova objeví, takže zase se na to dá koukat kdykoliv. ;-)
Když už se ČT rozhodla seriál po tak krátké době reprízovat (nepřijde mi to moc šťastné), tak mi to stažení z archivu přijde docela logické. Kdo si to bude chtít pustit najednou celé, ten si holt bude muset rok počkat, ti ostatní si aspoň budou moct užít to těšení na další díl, které je na tom hlavně v poslední sérii to nejlepší. Ale myslím, že to je dost okrajový problém, kdo chtěl Vyprávěj vidět, ten už ho viděl, těch nových diváků asi moc nebude.
ČT vysílá i nakoupené pořady, také pořady vlastní, kde ale používá nakoupené materiály, a pak také pořady, které spolufinancovala, ale o práva se dělí s někým dalším.
Když je televize placená z poplatků a reklamy, nemá smysl psát, že je placená z poplatků a daní.
Třeba společenství vlastníků bytových jednotek nebo občanské sdružení jsou také placené z poplatků. Ano, při pohledu odněkud ze vzdálené galaxie je to skoro to samé, jako daně.