Hlavní navigace

Česká televize se minulý týden vrátila na pozici jedničky, meziročně rostla Prima

18. 8. 2014
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Největší meziroční růst v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let vykázal opět hlavní kanál Primy, největší pokles TV Nova.

Mezitýdenní vývoj (vs. 32. týden 2014)

Cílová skupina 15+

Česká televize se minulý týden z pohledu televizních skupin vrátila na pozici jedničky. Oproti předchozímu týdnu si polepšila o 1,82 %. V této kategorii byla jedinou, která rostla. Naopak komerční skupina Nova v porovnání s minulým týdnem u staršího publika klesla o 1,08% bodu. Zatímco ve 32. týdnu zaujímaly její kanály souhrnný share 30,24 % u publika staršího 15 let, v minulém týdnu byla hodnota 29,16 %. Česká televize se minulý týden dostala na share 30,62 %. Z místa se v podstatě vůbec nehnula mediální skupina Prima, která vykázala hodnotu 21,91 % a jde o pokles o pouhou setinu procentního bodu.

Z televizních stanic v porovnání s předchozím týdnem nejvíce rostl ČT Sport. Nebylo se čemu divit. Program dosahoval v několika dnech zajímavých podílů díky atletickému mistrovství Evropy. Stanice si v mezitýdenním srovnání polepšila o 3,29 % na hodnotu 5,68 %. V kategorii staršího publika rostla také Prima o necelého půl procentního bodu z hodnoty 13,52 % na 13,94 %. Za padáky týdne je naopak možné u staršího publika označit první program České televize a TV Nova. Oba kanály klesly přibližně o 0,7 %. Jednička vykázala týdenní share 14,75 %, komerční lídr 19,29 %.

Top 10 všechny stanice (33. týden 2014)

Cílová skupina 15–54

Sportovní kanál České televize zaznamenal v porovnání s předchozím týdnem největší nárůst také u mladšího publika, tedy diváků ve věku od 15 do 54 let. I v této kategorii se bezpochyby na sledovanosti podepsalo probíhající atletické mistrovství Evropy. Stejně jako v kategorii mladšího publika rostla stanice ČT Sport, o téměř 1% bod narostl podíl i Primě. Ta se dostala z hodnoty 10,49 % v 32. týdnu na 11,4 % ve 33. týdnu. Nejvyšší pokles zájmu publika – o 0,96 % – zaznamenala Jednička, tedy první program České televize. V kategorii mladšího publika klesal i hlavní kanál Novy – z hodnoty 23,31 % na 22,46 %.

Z televizních skupin jako jediná klesala u mladšího publika Nova. Ta klesla ze souhrnné hodnoty 35,88 % na 34,43 %. Jde tedy o pokles o téměř 1,5% bodu. Nejvyšší vzestup v mezitýdenním srovnání naopak zaznamenala Prima. Ta rostla o 0,76 % na hodnotu 22,32 %. Podobně na tom byla i Česká televize, která si v porovnání s 32. týdnem polepšila o 0,68 %. Všemi svými kanály dohromady oslovila v předchozím týdnu 24,4 % publika.

Kanály – průměrné podíly (33. týden 2014)
Graf podílu kanálů (33. týden 2014)
Graf podílu skupin (33. týden 2014)

Meziroční vývoj (vs. 33. týden 2013)

Cílová skupina 15+

Prima, coby samostatná televize, může být spokojená také s meziročním srovnáním podílu u diváků starších 15 let. Její nárůst je téměř 1,3 %. Zatímco ve 33. týdnu roku 2013 oslovila 12,66 % publika, minulý týden to bylo 13,94 %. Nárůst zaznamenal i filmový kanál Nova Cinema, a to o 0,74 %, konkrétně z hodnoty 4,01 % na 4,75 %. Největší pokles zájmu v kategorii mladšího publika naopak zaznamenala televize Nova. Tady byl propad o více než 2% body z hodnoty 21,49 % na 19,29 %. Viditelný pokles je také u zpravodajského kanálu ČT 24, a to o 1,19 % na hodnotu 4,49 %.

Prima byla jedinou televizní skupinou, která u mladšího publika v meziročním srovnání rostla. Ve 33. týdnu letošního roku se dostala na hodnotu 21,91 %, což je nárůst o 1,07 %. Největší pokles v kategorii mladšího publika naopak zaznamenala v souhrnném podílu Česká televize, a to o 0,88 %. Jednička, Dvojka, ČT 24, ČT Sport, Déčko a ČT art oslovily dohromady v minulém týdnu 31,5 %. O necelé půl procento na hodnotu 29,16 % klesla Nova. Ve 33. týdnu roku 2013 dokázala oslovit 29,51 % publika ve skupině od 15 do 54 let.

WT100 temata

Graf týdenních podílů kanálů (2014)

Cílová skupina 15–54

33. týden letošního roku lze hodnotit jednoznačně pozitivně právě pro Primu. Této stanici narost podíl u mladšího publika také meziročně. Jde konkrétně o nárůst o 0,82 % na hodnotu 11,4 %. V kategorii diváků od 15 do 54 let rostla i Nova Cinema, a to o téměř 1,5 z hodnoty 4,67 % v 33. týdnu loňského roku na 6,16 % v minulém týdnu. Naopak největší pokles zaznamenaly tematické kanály České televize, konkrétně Dvojka a Čtyřiadvacítka. Oba programy poklesly o více než 0,8% bodu. Dvojka dosáhla v minulém dýnu podílu 3,68 %, Čtyřiadvacítka 2,62 %.

Prima rostla jako jediná televizní skupina i v meziročním srovnání, a to o sedm desetin procenta na hodnotu 22,32 %. Nejvyšší pokles naopak zaznamenala v souhrnném meziročním podílu Česká televize – o osm desetin procenta – a to na hodnotu 24,4 %. Nova si držela prvenství u mladšího publika s hodnotou 34,43 %, v meziročním srovnání však zaznamenala pokles o tři desetiny procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2014)

Autor článku

Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. Kromě problematiky pirátství satelitní TV se zajímá také o dálkový příjem televize a VKV rozhlasu.