Mezitýdenní vývoj (vs. 32. týden 2014)
Cílová skupina 15+
Česká televize se minulý týden z pohledu televizních skupin vrátila na pozici jedničky. Oproti předchozímu týdnu si polepšila o 1,82 %. V této kategorii byla jedinou, která rostla. Naopak komerční skupina Nova v porovnání s minulým týdnem u staršího publika klesla o 1,08% bodu. Zatímco ve 32. týdnu zaujímaly její kanály souhrnný share 30,24 % u publika staršího 15 let, v minulém týdnu byla hodnota 29,16 %. Česká televize se minulý týden dostala na share 30,62 %. Z místa se v podstatě vůbec nehnula mediální skupina Prima, která vykázala hodnotu 21,91 % a jde o pokles o pouhou setinu procentního bodu.
Z televizních stanic v porovnání s předchozím týdnem nejvíce rostl ČT Sport. Nebylo se čemu divit. Program dosahoval v několika dnech zajímavých podílů díky atletickému mistrovství Evropy. Stanice si v mezitýdenním srovnání polepšila o 3,29 % na hodnotu 5,68 %. V kategorii staršího publika rostla také Prima o necelého půl procentního bodu z hodnoty 13,52 % na 13,94 %. Za padáky týdne je naopak možné u staršího publika označit první program České televize a TV Nova. Oba kanály klesly přibližně o 0,7 %. Jednička vykázala týdenní share 14,75 %, komerční lídr 19,29 %.
Cílová skupina 15–54
Sportovní kanál České televize zaznamenal v porovnání s předchozím týdnem největší nárůst také u mladšího publika, tedy diváků ve věku od 15 do 54 let. I v této kategorii se bezpochyby na sledovanosti podepsalo probíhající atletické mistrovství Evropy. Stejně jako v kategorii mladšího publika rostla stanice ČT Sport, o téměř 1% bod narostl podíl i Primě. Ta se dostala z hodnoty 10,49 % v 32. týdnu na 11,4 % ve 33. týdnu. Nejvyšší pokles zájmu publika – o 0,96 % – zaznamenala Jednička, tedy první program České televize. V kategorii mladšího publika klesal i hlavní kanál Novy – z hodnoty 23,31 % na 22,46 %.
Z televizních skupin jako jediná klesala u mladšího publika Nova. Ta klesla ze souhrnné hodnoty 35,88 % na 34,43 %. Jde tedy o pokles o téměř 1,5% bodu. Nejvyšší vzestup v mezitýdenním srovnání naopak zaznamenala Prima. Ta rostla o 0,76 % na hodnotu 22,32 %. Podobně na tom byla i Česká televize, která si v porovnání s 32. týdnem polepšila o 0,68 %. Všemi svými kanály dohromady oslovila v předchozím týdnu 24,4 % publika.
Meziroční vývoj (vs. 33. týden 2013)
Cílová skupina 15+
Prima, coby samostatná televize, může být spokojená také s meziročním srovnáním podílu u diváků starších 15 let. Její nárůst je téměř 1,3 %. Zatímco ve 33. týdnu roku 2013 oslovila 12,66 % publika, minulý týden to bylo 13,94 %. Nárůst zaznamenal i filmový kanál Nova Cinema, a to o 0,74 %, konkrétně z hodnoty 4,01 % na 4,75 %. Největší pokles zájmu v kategorii mladšího publika naopak zaznamenala televize Nova. Tady byl propad o více než 2% body z hodnoty 21,49 % na 19,29 %. Viditelný pokles je také u zpravodajského kanálu ČT 24, a to o 1,19 % na hodnotu 4,49 %.
Prima byla jedinou televizní skupinou, která u mladšího publika v meziročním srovnání rostla. Ve 33. týdnu letošního roku se dostala na hodnotu 21,91 %, což je nárůst o 1,07 %. Největší pokles v kategorii mladšího publika naopak zaznamenala v souhrnném podílu Česká televize, a to o 0,88 %. Jednička, Dvojka, ČT 24, ČT Sport, Déčko a ČT art oslovily dohromady v minulém týdnu 31,5 %. O necelé půl procento na hodnotu 29,16 % klesla Nova. Ve 33. týdnu roku 2013 dokázala oslovit 29,51 % publika ve skupině od 15 do 54 let.
Cílová skupina 15–54
33. týden letošního roku lze hodnotit jednoznačně pozitivně právě pro Primu. Této stanici narost podíl u mladšího publika také meziročně. Jde konkrétně o nárůst o 0,82 % na hodnotu 11,4 %. V kategorii diváků od 15 do 54 let rostla i Nova Cinema, a to o téměř 1,5 z hodnoty 4,67 % v 33. týdnu loňského roku na 6,16 % v minulém týdnu. Naopak největší pokles zaznamenaly tematické kanály České televize, konkrétně Dvojka a Čtyřiadvacítka. Oba programy poklesly o více než 0,8% bodu. Dvojka dosáhla v minulém dýnu podílu 3,68 %, Čtyřiadvacítka 2,62 %.
Prima rostla jako jediná televizní skupina i v meziročním srovnání, a to o sedm desetin procenta na hodnotu 22,32 %. Nejvyšší pokles naopak zaznamenala v souhrnném meziročním podílu Česká televize – o osm desetin procenta – a to na hodnotu 24,4 %. Nova si držela prvenství u mladšího publika s hodnotou 34,43 %, v meziročním srovnání však zaznamenala pokles o tři desetiny procenta.