Hlavní navigace

ČT skončila minulý týden za Novou, meziročně klesla o tři procentní body

11. 8. 2014
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Největší meziroční růst v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let vykázal opět hlavní kanál Primy, největší pokles ČT 24.

Mezitýdenní vývoj (vs. 31. týden 2014)

Cílová skupina 15+

Největší pokles z televizních skupin zaznamenala oproti 31. týdnu veřejnoprávní Česká televize. Ta přišla o 1,5 % bodu. Zatímco v 31. týdnu letošního dosáhla hodnoty 30,3 %, v tom předchodím to bylo 28,8 %. Naopak směrem vzhůru zamířila komerční skupina Nova. Ta si polepšila o 1,04 % z 29,2 % na hodnotu 30,24 %. Nova si díky této skutečnosti prohodila s Českou televizí pozici lídra trhu u publika staršího 15 let. Mírný pokles, který činil necelá tři desetiny procenta, zaznamenala komerční skupina Prima. Ta si pohoršila z hodnoty 22,2 % na 21,27 %.

Viditelní pokles programů České televize způsobil zejména úbytek publika prvního programu, který přišel v porovnání s předchozím týdnem o 1,09 % publika a dosáhl na hodnotu 15,51 %. Přibližně o půl procentního bodu přišel hlavní kanál Primy, který dosáhl na hodnotu celodenního podílu u staršího publika 13,52 %. Týden předchozí byl jeho podíl 14,06 %. Naopak nejvíce rostla televize Barrandov. Té ve srovnání s předchozím týdnem přibylo téměř osm desetin procenta publika. Špatně si nevedla ani Nova, která u staršího publika nabrala v porovnání s 31. týdnem 0,65 % publika a dostala se na hodnotu těsně pod 20 %.

Top 10 všechny stanice (32. týden 2014)

Cílová skupina 15–54

Nova rostla ve srovnání s předchozím týdnem i u divácké skupiny 15–54, tedy právě té, kterou považuje za svou klíčovou. Celodenní podíl 23,31 % pro ni znamenal oproti předchozímu týdnu zlepšení přesně o 0,4 %. Polepšil si také tematický kanál Fanda, kterému přibyla ve srovnání s 31. týdnem tři desetiny procenta publika. Naopak pro Českou televizi znamenala pokles právě i skupina mladšího publika. První program přišel ve srovnání s předchozím týdnem o 0,83 % publika. Shodně pak klesal hlavní kanál Primy a jeho tematická stanice Prima Cool – oba o 0,26 % publika. Prima získala share 10,49 %.

Česká televize coby skupina přišla v mezitýdenním srovnání o 1,12 % publika ve věku od 15 do 54 let. Dosáhla na hodnotu 23,72 %, zatímco v týdnu předchozím to bylo 24,83 %. Nejvíce naopak rostla mediální skupina Nova, která nabrala téměř jedno procento publika a dostala se na hodnotu 35,88 %. V týdnu přechozím to bylo 34,97 %. Mírný pokles zaznamenala konkurenční Prima Group, ta klesla z hodnoty rovných 22 % na 21,56 %. V souhrnném součtu tak přišly programy Prima, Prima Cool, Prima love a Prima Zoom a 44 setin publika.

Kanály – průměrné podíly (32. týden 2014)
Graf podílu kanálů (32. týden 2014)
Graf podílu skupin (32. týden 2014)

Meziroční vývoj (vs. 32. týden 2013)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání si nejvíce polepšila televize Prima. V porovnání s 32. týdnem předchozího roku ji přibylo téměř jedno procento publika a dostala se na hodnotu 13,52 %. Podobně jako v mezitýdenním srovnání i meziročně si polepšila také televize Barrandov. Ta zaznamenala nárůst o 0,82 % publika a dosáhla k hodnotě 5,69 %. Naopak rapidní pokles diváckého zájmu zaznamenal meziročně zpravodajský kanál ČT 24. Ten spadl o 3,32 % na hodnotu 4,58 %. Viditelný pokles (o 1,01 %) zaznamenala i stanice ČT Sport – hodnota 2,39 %.

Právě rapidní pokles týdenního podílu v meziročním srovnání u kanálu ČT 24 a viditelný úbytek publika u stanice ČT Sport znamenalo pro Českou televizi jako skupinu úbytek 3,27 % mladšího publika. Veřejnoprávní médium dosáhlo u diváků ve věku od 15 do 54 let týdenní share 28,8 %. Prvenství si pro sebe v této kategorii publika uzmula mediální skupina Nova. Ta si naopak meziročně polepšila o 1,28 % a dostala se na hodnotu 30,24 %. 32. týden byl v meziročním srovnání pozitivní i pro Primu. Ta zaznamenala nárůst o 1,51 % publika a dosáhla na hodnotu 21,92 %.

KL-nominace

Graf týdenních podílů kanálů (2014)

Cílová skupina 15–54

V meziročním srovnání rosta v minulém týdnu nejvíce Nova Cinema. Ta dosáhla hodnoty týdenního podílu 6,18 % a nabrala tak v porovnání s 32. týdnem předchozího roku 1,13 % publika. Polepšil si také program Prima love, který v meziročním srovnání rost o 0,54 % na hodnotu 3,36 %. Ve stejném období předchozího roku to tedy bylo 2,82 % publika. Zpravodajský kanál ČT 24 viditelně klesal i v kategorii mladšího publika. Tady si ve srovnání s předchozím rokem pohoršil o téměř 2 % na hodnotu týdenního podílu 2,72 %. Viditelný pokles zaznamenal meziročně i hlavní kanál Novy – o téměř 1 % na hodnotu 23,31 %.

Přesto, že hlavní kanál Novy meziročně klesal, celkově si mediální skupina polepšila v rámci týdenního podílu o 1,27 %. Jak je to možné? Rostly ji totiž podíly ostatních stanic. Kromě již zmiňované Novy Cinema to byly Fanda, Smíchov i Telka. O téměř jedno procento publika přišla v meziročním srovnání Česká televize, která klesla z hodnoty 24,68 % na 23,72 %. O necelé půl procento si polepšila ve skupině mladšího publika mediální skupina Prima. Ta rostla z hodnoty 21,07 % na 21,56 %.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2014)

Autor článku

Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. Kromě problematiky pirátství satelitní TV se zajímá také o dálkový příjem televize a VKV rozhlasu.