Hlavní navigace

Česká televize v listopadu nad skupinou Nova, ČT 1 ale u mladých podlehla Primě

Jan Potůček

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ LISTOPADU – Skokanem měsíce je zpravodajská ČT 24, která si kvůli situaci okolo teroristických útoků v Paříži polepšila i meziročně.

Doba čtení: 5 minut

Meziměsíční vývoj (vs. říjen 2015)

Cílová skupina 15+

Teroristické útoky v Paříži a vlna zájmu o informace, jak Francie se spojenci zakročí proti Islámskému státu, pomohla v listopadu zpravodajskému kanálu ČT 24 k největšímu růstu průměrného celodenního podílu na dospělém publiku starším 15 let ze všech českých televizí měřených peoplemetry. V srovnání s říjnem si ČT 24 polepšila o 0,61 procentního bodu na hodnotu 4,79 procenta, což však nestačilo na pozici čtyřku na trhu, již i přes mírný pokles uhájila TV Barrandov. V listopadu se dařilo i ČT 1, která posílila o 0,29 procentního bodu na podíl 16,17 procenta, a také hlavnímu kanálu Primy, který si připsal 0,10 procentního bodu na hodnotu 14,09 procenta. Naopak největší pokles vykázala ČT Sport, jež se propadla o 0,26 procentního bodu na 2,98 procenta. Klesala i ČT 2 (- 0,17 procentního bodu na 4,28 procenta) a Prima love (- 0,21 procentního bodu na 2,10 procenta).

MINULÝ MĚSÍC: Nova v říjnu pokračovala v silném meziročním propadu, klesala i Prima

České televizi jako skupině se v listopadu podařilo v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let za všech svých šest programů porazit Novu a stát se lídrem trhu. Oproti říjnu si polepšila o 0,39 procentního bodu na hodnotu 30,03 procenta a jako jediná tuzemská televizní skupina pokořila hranici podílu 30 procent. Oproti tomu skupina Nova klesala, i když ne nijak významně: pohoršila si o 0,20 procentního bodu na hodnotu 29,91 procenta. Rozdíl mezi dvěma největšími hráči na trhu tak byl minimální. Růstu v listopadu dosáhla díky novému programu Prima Max skupina Prima. Polepšila si o 0,33 procentního bodu na souhrnný podíl 21,59 procenta. Kromě nepatrného růstu hlavního kanálu však všechny tři její tematické stanice klesaly. Mírný pokles o 0,10 procentního bodu na hodnotu 6,57 procenta zaznamenala i skupina Barrandov.

Top 10 všechny stanice (listopad 2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let, na které se programově i obchodně zaměřuje skupina Nova, v listopadu z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na sledovanosti nejvíce stoupala zpravodajská ČT 24. Polepšila si o 0,68 procentního bodu na hodnotu 2,85 procenta. Dařilo se ale také sesterské ČT 1, která si připsala 0,16 procentního bodu na listopadový podíl 11,52 procenta, a také Nově Cinema, jež rostla o 0,14 procentního bodu na hodnotu 5,90 procenta (což jí bohatě stačilo na pozici čtyřky na trhu). Naopak největší pokles u mladšího publika zaznamenala televize Nova, která přišla o 0,47 procentního bodu a dosáhla podílu 24,77 procenta. Klesala také ČT Sport, a to o 0,18 procentního bodu na 3,24 procenta, a o shodnou část podílu přišly i Prima love a TV Barrandov, které si pohoršily o 0,17 procentního bodu (Prima love na 2,57 procenta, TV Barrandov na 3,55 procenta).

MINULÝ ROK: Nova v listopadu ztrácela na sledovanosti, hlavní kanál i celá skupina. ČT a Prima rostly

Z pohledu celých televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let se oproti říjnu nic nezměnilo. Jasným lídrem zůstala skupina Nova, i když si meziměsíčně pohoršila o 0,50 procentního bodu na hodnotu 35,61 procenta (z celé skupiny si v listopadu polepšila pouze Nova Cinema). Pozici dvojky na trhu obhájila Česká televize, a to i přes start nového kanálu Prima Max, který skupině Prima výrazněji pomohl právě u mladších diváků od 15 do 54 let. Kavčí hory v listopadu zaznamenaly růst o 0,45 procentního bodu na souhrnný podíl 23,90 procenta, skupina Prima si polepšila o 0,53 procentního bodu na listopadových 22,45 procenta (bez Primy Max by ale klesala). Skupina Barrandov přišla o 0,07 procentního bodu a vykázala souhrnný podíl 4,54 procenta.

Kanály – průměrné podíly (listopad 2015)
Graf podílu kanálů (listopad 2015)
Graf podílu skupin (listopad 2015)

Meziroční vývoj (vs. listopad 2014)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s listopadem loňského roku si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let z jednotlivých televizních programů nejvíce polepšila ČT 1. Její podíl narostl o 2,24 procentního bodu na hodnotu 16,17 procenta. Žádná další televize tak významný růst nezaznamenala, všechny další nárůsty byly menší než jeden procentní bod. Slušně se ale dařilo TV Barrandov, která si meziročně připsala 0,89 procentního bodu na podíl 5,49 procenta, a také zpravodajskému kanálu ČT 24, který si polepšil o 0,62 procentního bodu na letošních 4,79 procenta. Naopak největší meziroční propad připadl na hlavní kanál Novy, který přišel o 2,25 procentního bodu a spadl na podíl 21,62 procenta. Výrazněji klesala i „velká“ Prima, která si pohoršila o 1,05 procentního bodu na hodnotu 14,09 procenta. Prima Zoom klesla o 0,53 procentního bodu na 1,60 procenta.

Pohledem celých televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku starším 15 let se meziročně dařilo České televizi a také skupině Barrandov. Největší nárůst zaznamenala ČT, která si v součtu svých šesti kanálů připsala 2,89 procentního bodu na hodnotu 30,03 procenta. Ani Barrandov ale nezaostával, když si díky třem novým kanálům a růstu hlavní stanice polepšil o 1,97 procentního bodu na celkový podíl 6,57 procenta. To skupina Nova meziročně silně ztrácela: přišla o 3,13 procentního bodu a propadla se na celkový podíl 29,91 procenta. Klesalo všech pět jejích volně šířených kanálů. Stejně na tom byla skupina Prima, která však oproti Nově zaznamenala pokles o polovinu menší: pohoršila si o 1,62 procentního bodu na letošních 21,59 procenta.

NMI18_Sedivy

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let si meziročně z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na sledovanosti nejvíce polepšila zpravodajská ČT 24. Připsala si 0,67 procentního bodu na hodnotu 2,85 procenta. Dařilo se ale také ČT 1, která si polepšila o 0,34 procentního bodu na letošních 11,52 procenta, a TV Barrandov, jež stoupla o 0,32 procentního bodu na hodnotu 3,55 procenta. Největší pokles sice připadl na hlavní kanál Novy, který se propadl o 1,11 procentního bodu na letošních 24,77 procenta, v ničem si ale nezadal s hlavním kanálem Primy, který přišel o 1,05 procentního bodu a klesl na podíl 11,68 procenta – i přes to vyšší, než jakého v této divácké kategorii dosáhla ČT 1. Meziročně se nedařilo ani Primě love, jejíž podíl klesl o 0,49 procentního bodu na hodnotu 2,57 procenta.

V meziročním srovnání výkonů celých televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let nejlépe vychází skupina Barrandov. I díky třem novým programům, které spouštěla postupně od letošního léta, si polepšila o 1,31 procentního bodu na hodnotu 4,54 procenta. Růst zaznamenala i Česká televize, ale menší: připsala si 0,89 procentního bodu na celkových 23,90 procenta. Obě velké komerční televizní skupiny ztrácely. Nejvíc skupina Nova, jejíž souhrnný podíl se propadl o 1,43 procentního bodu na hodnotu 35,61 procenta. O něco menší pokles zaznamenala skupina Prima, jež přišla o 0,94 procentního bodu a letošní listopad uzavřela podílem 22,45 procenta.

Našli jste v článku chybu?