Hlavní navigace

Česká televize vypověděla smlouvu Media Masteru, reklamu si bude prodávat sama

22. 7. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

„Je to poprvé v novodobé historii ČT, kdy se bude kompletní reklamní prostor prodávat v rámci obchodního oddělení ČT,“ konstatuje obchodní ředitel ČT Hynek Chudárek

Agentura Media Master už nebude zajišťovat prodej reklamy na České televizi. Kavčí hory s ní po letech ukončily spolupráci a napříště si chtějí prodej reklamních časů zajišťovat samy. „Je to poprvé v novodobé historii ČT, kdy se bude kompletní reklamní prostor prodávat v rámci obchodního oddělení ČT,“ říká obchodní ředitel ČT Hynek Chudárek. Media Master prodával reklamní časy na ČT od roku 2011, předtím se tou samou aktivitou zabývala tatéž společnost pod jinými názvy – Arbomedia (2006 až 2010) a IP Praha (do roku 2005).

K TÉMATU: Majitel TV Barrandov sjednocuje prodej reklamy přes Media Master. I časopisů

ČT se snažila spolupráci se společností Media Master ukončit již delší dobu, generální ředitel Petr Dvořák po nástupu do funkce například zrušil výběrové řízení z doby jeho předchůdce Jiřího Janečka, které potvrdilo Media Master coby výhradního prodejce reklamy na ČT. Veřejnoprávní televize poté s tou samou agenturou uzavírala jen krátkodobé smlouvy. O prodeji reklamy vlastními silami uvažovala již delší dobu, zvlášť poté, co od října 2011 nesmí podle zákona vysílat klasickou spotovou reklamu na programech ČT 1 a ČT 24.

ČTĚTE TAKÉ: Česká televize zrušila tendr na prodej reklamy, Media Master má smůlu

„Pro Českou televizi, stejně jako pro Media Master, již nebyla společná kooperace po omezení reklamního prostoru výhodná. Dohoda o jejím ukončení je tak logickým krokem, na kterém se obě strany shodly,“ vysvětlil Chudárek. „Česká televize začne na podzim s klienty jednat o obchodních aktivitách na příští rok, což je také jedním z důvodů, proč jsme se s firmou Media Master dohodli již nyní,“ dodal. Po zrušení reklamy na ČT 1 a ČT 24 klesl podíl České televize na trhu s televizní reklamnou na pouhých pět procent, dokonce pod úroveň TV Barrandov, jejíž podíl je zhruba desetiprocentní.

WT100

NAPSALI JSME: Reklamu pro Českou televizi bude nadále prodávat agentura Media Master

„Media Master má před sebou nové obchodní priority a obchodní cíle. Chtěl bych České televizi popřát mnoho zdaru ve vlastních obchodních aktivitách a zároveň ujistit klienty i mediální agentury, že závazky uzavřené v rámci letošního roku budou dodrženy,“ uvedl generální ředitel Media Master Radek Jeneš. Firma prodává reklamní časy i na Českém rozhlasu, který ale není s jejími výkony dlouhodobě spokojen. Media Master také zajišťuje sponzoring, product placement a další nespotové reklamní formáty pro TV Barrandov, jejíž majitel Jaromír Soukup je stoprocentním vlastníkem Media Masteru.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).