Mezitýdenní vývoj (vs. 29. týden 2015)
Cílová skupina 15+
Česká televize zůstává v létě nadále lídrem televizního trhu. Se svými pěti kanály dokázala minulý týden oslovit 32,64 % publika staršího patnácti let a na Novu si tak vytvořila náskok více než šest procentních bodů. Zatímco Česká televize v mezitýdenním srovnání posílila o téměř jeden procentní bod, konkrétně o 0,83 %, Nova zaznamenala o téměř jeden procentní bod mezitýdenní pokles. K této hodnotě ji chyběly pouze tři setiny. Nepatrný pokles zaznamenala jako skupina Prima, která vykázala souhrnný podíl 20,98 %, barrandovská rodina o přibližně desetinu procentního bodu klesla na hodnotu 6,49 %.
PŘEDMINULÝ TÝDEN: Náskok České televize před skupinou Nova se podařilo udržet i minulý týden
Z jednotlivých televizních stanic nejvíce rostl tematický kanál ČT Sport, který vzrostl z hodnoty 3,48% bodu na 4,23 %. Mezitýdenně si tedy polepšil o 0,75% bodu. Z rodiny kanálů České televize rostly také Dvojka a nepatrně i zpravodajský program ČT 24. Naopak přibližně o jeden procentní bod poklesly kanály ČT1 a ČT art. Největší propad z televizních kanálů mezitýdenně zaznamenala Nova. Ta padla o více než jeden procentní bod na hodnotu 16,28 %. Týden předtím byl její share 17,49 %. Co se týká dalších stanic, žádný podobně velký propad se u měřených kanálů nestal.
Cílová skupina 15–54
Ve skupině diváků od 15 do 54 let zůstává i v létě nadále Nova. Nicméně v porovnání s předchozím týdnem klesla jako skupina o 1,32% bodu na hodnotu 32,49 %. Týden předtím vykázala hodnotu 33,81 %. Naopak největší meziroční nárůst zaznamenala jako skupina Prima. V součtu hlavního kanálu, Primy COOL, Primy love a Primy ZOOM došlo k nárůstu podílu na publiku o 0,58 % na hodnotu 21,4 %. U mladšího publika si polepšila i skupina Barrandov, která se dostala přes 5% podíl. Nárůst o přibližně jednu desetinu procentního bodu zaznamenala jako skupina Česká televize.
MINULÝ ROK: Letní nadvláda ČT nad Novou pokračovala i minulý týden, nejvíc stoupala Nova Cinema
U mladšího publika mezitýdenně nejvíce posilovala z jednotlivých kanálů televize Prima, která se dostala na hodnotu 10,29 %. Nárůst podílu byl bez patnácti setin o rovný jeden procentní bod. V závěsu za Primou se mezi skokany týdne umístil kanál ČT Sport, který si v porovnání s minulým týdnem polepšil o sedm desetin procentních bodů na hodnotu 3,86 %. Největší pád u mladšího publika zaznamenala opět Nova, která poklesla o 1,36% bodu na hodnotu 20,26 %. Viditelný pokles diváckého zájmu zaznamenal i první program České televize, který si u mladšího publika pohoršil o 0,76 % na hodnotu 12,31 %.
Meziroční vývoj (vs. 30. týden 2014)
Cílová skupina 15+
Nejdramatičtější propad diváckého zájmu zaznamenala Nova jako celá skupina v meziročním srovnání u publika staršího 15 let. Minulý týden její podíl u dospělých diváků klesl o 3,25 % na hodnotu 29,28 %. Ve stejnou dobu o rok předtím to bylo 26,03 %. Jak ještě bude řečeno, největší podíl na tom má share hlavního kanálu. O téměř jeden procentní bod se u staršího publika v meziročním srovnání jako skupina propadla Prima. Zatímco rok předtím se mohla pochlubit share 21,86 %, minulý týden to byla hodnota 20,98 %. U dospělého publika rostla meziročně nejvíce opět Česká televize, a to o 2,28% bodu.
Meziroční posilování jednotlivých kanálů nebylo nijak zvlášť výrazné. V tomto směru se mohou svými čísly pochlubit zejména stanice České televize, a to konkrétně kanál ČT Sport (nárůst o 0,80% bodu) a ČT1 (o 0,78 %). U dospělého publika meziročně rostly všechny kanály s výjimkou Déčka, které se v této kategorii propadlo o 0,34% bodu. Největší pád mezi jednotlivými stanicemi zaznamenala Nova, kde je tentokrát úbytek share opravdu hodně viditelný – 3,09 %. Pád Novy nezachránily ani programy Smíchov a Telka. Ty rostly o jednu, maximálně dvě desetiny procenta.
Cílová skupina 15–54
Lídrem ve skupině diváků od 15 do 54 let zůstává coby skupina i nadále Nova, a to díky hodnotě 32,49 %. Pro komerční jedničku je i tento výsledek ale bohužel poklesem. V meziročním srovnání se jedná o propad o 2,32% bodu. Ve stejnou dobu o rok předtím se mohla Nova pochlubit souhrnným podílem 34,81 %. Naopak největší nárůst diváckého zájmu zaznamenala v této kategorii skupina Barrandov. Ta totiž může počítat i se svými kanály Kino Barrandov a Barrandov Plus. Skupina Barrandov si meziročně polepšila téměř o necelé dva procentní body na hodnotu 5,1 %.
Týdenní data uzavíráme konstatováním, že i u mladšího publika si z jednotlivých kanálů nejvíce pohoršila televize Nova, a to na hodnotu 20,26 %. Jde o pokles o 2,3% bodu. U mladšího publika posilovala meziročně nejvíce plnoformátová Televize Barrandov, a to o téměř jeden procentní bod. Minulý týden se mohla pochlubit podílem 4,22 % u publika ve věku od 15 do 54 let. Velmi podobný nárůst diváckého zájmu meziročně zaznamenaly kanály ČT Sport a Prima COOL. Oba narostly v porovnání s 30. týdnem roku 2014 o přibližně sedm desetin procentního bodu.