Hlavní navigace

České Radiokomunikace nabízejí v rámci HbbTV časovou synchronizaci a připravují i platební bránu

6. 2. 2017
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

České Radiokomunikace u hybridního vysílání nově nabízejí funkci časové synchronizace, která umožní časové propojení aplikace s televizním vysíláním.

Doplňující informace šířené prostřednictvím internetu se tak dají navázat na konkrétní reklamní spot v lineárním vysílání. Přesné načasování může televize využít i mimo reklamní prostor – pro nabídku vlastních pořadů. Díky HbbTV bude možné propojit televizní obrazovku i s dalšími zařízeními, jako mobil nebo tablet. Radiokomunikace také připravují možnost platby prostřednictvím HbbTV platební brány. První komerční televize, které využívají aplikaci HbbTV manager od Českých Radiokomunikací, byly TV Prima a TV Óčko.

Časová synchronizace umožňuje zadavatelům reklamy propojit právě vysílaný televizní spot nebo pořad se svou reklamní HbbTV aplikací zahrnující další informace, videa nebo i možnost objednávky zboží či služeb. V podstatě tak mohou ze své reklamy vytvořit interaktivní formát a poskytnout divákovi více informací včetně zajištění zpětné vazby. Kromě klasické reklamy má časová synchronizace výhody i v oblasti sponzoringu nebo self promotion televizních stanic, kdy například na konci pořadu mohou diváka odkázat na archiv odvysílaných dílů.

V rámci nového standardu HbbTV 2.0 bude možná i funkce tzv. multiscreen, tedy propojení TV obrazovky s dalšími zařízeními – s počítačem, ale i mobilem a tabletem. Aplikace v televizoru spustí aplikaci na spárovaném mobilním zařízení a bude tak mnohem jednodušší hlasovat, potvrdit objednávku nebo například autorizovat platbu.

BRAND24

Tím se také otevírá další možnost HbbTV, a to nákup přímo z televize. Radiokomunikace plánují přímo do HbbTV zahrnout funkci platební brány, jejímž prostřednictvím bude možné provést platbu ať už přímo v prostředí televizní obrazovky, nebo na spárovaném zařízení.

V současné době je k HbbTV v Česku připojeno přes 1 milion televizí. V roce 2017 bude penetrace HbbTV nadále růst mj. také proto, že samotné televizní společnosti investují do propagace a rozšiřování HbbTV funkcí. Do roku 2020 se odhaduje nárůst televizorů umožňujících HbbTV na 3,6 milionu domácností, z nichž má být 2,44 milionu aktivně připojených k internetu. Služby HbbTV využívá i druhý tuzemský zemský operátor, společnost Digital Broadcasting, v jejíž síti pomocí této technologie vysílá Seznam TV.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).