Meziroční nárůst půldruhé miliardy korun v investicích do televizní reklamy v České republice zaznamenala za první letošní pololetí agentura Nielsen Admosphere. Zatímco loni za první půlrok putovalo do televizí podle ceníkových cen 15,2 miliardy korun, letos to bylo 16,7 miliardy. Televize si tak v reklamních výnosech meziročně polepšily o 9,7 procenta, nejvíc ze všech mediatypů. Růst mezi jedním a dvěma procenty zaznamenala i rozhlasová reklama, outdoor a reklama v kinech. Naopak výdaje do internetové a tiskové reklamy meziročně klesaly, u internetu dokonce o 11,6 procenta, což v ceníkových cenách představovalo téměř 400 milionů korun.
K TÉMATU: Televize si v květnu účtovaly v ceníkových cenách 3,5 miliardy korun za reklamu
Ještě významnější meziroční růst v reklamních výnosech zaznamenaly české televize během měsíce června. Oproti loňskému roku si polepšily o 12,5 procenta, což představuje 331 milionů korun. Zatímco loni v červnu inkasovaly v ceníkových cenách necelých 2,7 miliardy korun, letos to byly skoro tři miliardy. Víc než šestiprocentní meziroční růst vykázala i rádia, která si v červnu polepšila o 36 milionů korun na letošních 603 milionů. Naopak citelný meziroční propad v červnu dopadl na tiskovou reklamu, která v ceníkových cenách klesla o 8,3 procenta z loňských 1,7 miliardy na letošních 1,56 miliardy korun.
Bez vlastní inzerce, * Internet zahrnuje reklamu v rozsahu projektu AdMonitoring