České televizi loni rostlo hodnocení v kvalitativních parametrech

19. 1. 2017
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: Česká televize
Česká televize udržela při rekordním diváckém zájmu v minulém roce hodnoty spokojenosti na úrovni 8,3 bodů z deseti.

Mezi premiérové pořady České televize s nejvyšší spokojeností loni patřila osmidílná dokumentární série Krajinou domova (9,2), taneční show StarDance, dětská Wifina, snímek Davida Ondříčka Zátopek (shodně 9,1) nebo tradiční Adventní koncerty (9). Celková divácká spokojenost se šesti programy České televize pak dosáhla v loňském roce hodnoty 8,3, která se opět pohybuje nad průměrem českého televizního trhu (8,1).

Meziročně stouplo hodnocení pořadů České televize z hlediska míry zaujetí (meziroční nárůst ze 67 na 69 procent) i originality (z 63 na 66 procent). Všechny tyto ukazatele jsou součástí měření veřejné hodnoty vysílání České televize.

Dařilo se umění i sportu

Z hlediska programových formátů diváci České televize nejlépe hodnotili dokumenty, kulturní pořady, ale i sportovní přenosy. K ČT art, která se v roce 2015 stala kanálem s nejvyšší spokojeností, loni přibyly i programy ČT2 a ČT sport, jež loni shodně dosáhly na spokojenost 8,5.

Marketing meeting Ai a tvorba obsahu

V roce bohatém na sportovní události pak byli diváci s vysíláním ČT sport nejvíce spokojeni v květnu, v době konání mistrovství světa v ledním hokeji, a v srpnu, v průběhu letních olympijských her, které si na obrazovkách České televize nenechalo ujít přes 5,5 milionu televizních diváků a ze kterých Česká televize nabídla přes sedm set hodin vysílání. V těchto měsících dosahovaly hodnoty spokojenosti ČT sport 8,7.

Pořady ČT2 dosahovaly loni vysokých čísel také z hlediska originality (77 procent) a zaujetí (79 procent). V těchto parametrech si Dvojka připsala o patnáct, resp. o třináct procentních bodů více, než je průměr televizního trhu. Stabilně vysoké spokojenosti (8,5), originality (72 procent) a zaujetí (76 procent) se těší také ČT art, která u svých kulturně vzdělaných diváků boduje hudebními pořady. V roce 2016 muzikálem My Fair Lady, cyklem Verdi, operou Madama Butterfly nebo dokumentem k výročí sta let Metropolitní opery.

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).