Hlavní navigace

Českou BBC opouštějí redaktoři Ondřej Černý, Petr Nosálek a Barbora Kreuzerová

24. 6. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Společně s bývalými redaktory zaniklého Rádia Česko odchází také překladatelka Zora Neoralová. Odmítají pro Lagardere točit reklamní magazíny.

Tým českého vysílání BBC, který na přelomu února a března narychlo složil nový provozovatel této stanice, rozhlasová skupina Lagardere Active ČR, se rozpadá. Ke konci června z něj odchází redaktoři a editoři Ondřej Černý a Petr Nosálek, kteří do února pracovali ve veřejnoprávním zpravodajském Rádiu Česko, které vysílalo na frekvencích BBC a k 28. únoru rozhodnutím generálního ředitele Českého rozhlasu Petra Duhana zaniklo. Výpověď podala i redaktorka BBC Barbora Kreuzerová a překladatelka Zora Neoralová.

K TÉMATU: České vysílání BBC se změní na Rádio Zet, potvrdila Lagardère Active ČR

Důvodem všech odchodů je rozhodnutí Lagardere Active ČR nabízet inzerentům výrobu publicistických magazínů BBC na klíč. „Lagardere nedodržela svá slova o tom, že chce vybudovat respektovanou zpravodajsko-publicistickou stanici. Odcházející novináře uvedla při jejich najmutí v omyl – neoznámila jim, že kromě reklam bude vytvářet také pořady na míru inzertních klientů,” sdělil serveru DigiZone.cz zdroj, který je obeznámen se situací uvnitř české BBC. Dalším důvodem je podle něj personální politika Lagardere, která do BBC najímá lidi bez zkušeností s prací pro zpravodajské médium.

ROZHOVOR: Michel Fleischmann: Český rozhlas Plus by klidně mohl vysílat na frekvencích BBC

ebf - partner 1

Zavedení nových reklamních formátů, mezi nimiž jsou i publicistické magazíny vyráběné na klíč, oznámil provozovatel české BBC minulý týden. „Klientům nabízíme například možnost ztotožnit se s určitým specifickým obsahem, nebo vytvořit originální specializované pořady a články na míru k tématům relevantním pro cílovou skupinu a to v koprodukční spolupráci. Součástí nabídky je od 1. června 2013 i reklamní prostor na internetových stránkách portálu ZET (www.zet.cz),“ oznámil Martin Nováček, obchodní ředitel mediazastupitelství Regie Radio Music (RRM), jež patří do portfolia Lagardere a prodává reklamu na všech jeho rádiích.

DigiZone.cz zjišťuje oficiální reakci Lagardere Active ČR

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).