„Dlouho jsme nevěděli, jak to udělat, abychom webem nekanibalizovali časopis. Teď máme pocit, že jsme to řešení našli,“ vysvětluje šéfredaktor českého Forbesu Petr Šimůnek, proč měsíčník na webu dlouho nenabízel nic jiného než upoutávku na nové číslo časopisu.
Nový Forbes.cz přichází s novým, samostatným obsahem. Až na výjimky (například žebříčky) nejde o překlopení časopiseckých textů na web, ale texty psané speciálně pro web. Tematicky se server zaměřuje na rady, jak uspět v práci či v osobním životě a na lifestylové texty o úspěšných lidech – v tomto ohledu využívá tematické synergie s časopisem.
Mezi prvními články tak je například text „22 rad, co se učit od nejlepších“, „Jak uspět v Silicon Valley. Rady Čecha, který pracuje ve SpaceX“ nebo speciál „40 nejbohatších Čechů“. Podobně jako v časopise by asi 60 % obsahu mělo pojednávat o tuzemské scéně, zbylých 40 % se má týkat ciziny. Kromě textů se na webu objevují i videa z Forbes.com (s českými titulky).
„Dokoupili jsme si digitální licenci, která nám umožňuje využívat cokoli z Forbes.com a Forbeslife.com,“ popisuje Šimůnek jeden ze zdrojů obsahu. Tím druhým jsou příspěvky asi desítky externích dopisovatelů amerického Forbes.com, se kterými se česká redakce dohodla na spolupráci, a asi dvacítky externích českých autorů – investorů, psychologů a dalších expertů. Třetím zdrojem jsou samozřejmě texty redaktorů papírového Forbesu.
Web, který běží na opensourcovém systému Wordpress, má responzivní design a nekomplikovaný, téměř „blogový“ vzhled. Projekt je financovaný čistě z reklamy. Sází přitom na malý počet inzertních pozic (zejména na leaderborad v čele stránky), které bude nabízet velkým partnerům. Prvním, kdo si partnerství webu na úvodní týdny zaplatil, je ČEZ.
Další pozice Forbes.cz nabízí v rámci tematických speciálů (první si koupila Saxo bank). Počítá se i s nativní reklamou ve formě různých sponzorovaných textů. A v budoucnosti web počítá i s možným zavedením placených služeb. „Nechceme jen, aby se nám provoz webu zaplatil, chceme na něm vydělávat,“ říká Šimůnek.
Vývoj webu pro Forbes vedl tým složený z bývalých zaměstnanců vydavatelství Economia – Lucie Tvarůžková, Štěpán Horn, Zdeněk Mihalco a Martin Malý. Na grafickém návrhu se podíleli Jakub Goldmann a David Švejda.