Hlavní navigace

Český Internet 2011: největší weby, sociální sítě

Autor: 21971
Daniel Dočekal

Konec roku je časem ohlédnutí a rekapitulací. Přišel čase se podívat na události na českém internetu prostřednictvím ročenky z letošní konference Czech Internet Forum 2011. V prvním díle se podíváme na trendy u největších portálů a sociálních sítí.

Český Internet řečí čísel

V srpnu 2011 měla internetová populace 5 986 146 náv­štěvníků podle NetMonitoru, český Internet celkem 8 044 495 náv­štěvníků. Oněch 8 milionů návštěvníků shlédlo 7,5 miliardy stránek. Pokud by se do těchto statistik promítl Facebook, získali bychom pravděpodobně podstatně jiná čísla – českých uživatelů Facebook v říjnu udával přes 3,3 milionu.

Vývoj počtu  uživatelů českého Internetu (Zdroj: NetMonitor, RU) 

Čtveřice nejsilnějších webů (Seznam.cz, Centrum.cz, iDnes.cz a Novinky.cz) pokračovala v růstu s výjimkou Centrum.cz – na následujícím grafu je vidět, že Centrum.cz své nejlepší časy mělo před rokem a za poslední rok stagnuje.

Seznam, Centrum, iDnes a Novinky (Zdroj: NetMonitor, RU) 

Ještě méně příznivý pohled nabízí návštěvnost hlavních stránek – jediný kdo stále pokračuje ve výraznějším růstu je Seznam.cz – Centrum.cz dlouhodobě klesá, iDnes.cz a Novinky.cz velmi mírně stoupají, ale růst není takový aby odpovídal růstu českého Internetu.

Hlavní stránky – Seznam, Centrum, iDnes a Novinky (Zdroj: NetMonitor, RU) 

Sociální sítě

Facebook nejvýrazněji rostl na počátku roku 2010, růst se ale stále nezastavuje a kopíruje růst českého Internetu. Je ale nutné zdůraznit, že Facebook používá zhruba polovina české internetové populace.

Facebook vs. Internet (Zdroj: NetMonitor RU, Facebook) 

Zatímco Facebook pokračuje v růstu, české sociální sítě pokračují v prudkém poklesu.

Content 2017 - tip Footshop

České sociální sítě (Zdroj: NetMonitor, RUest) 

Kategorie

Rozčlenění na kategorie v NetMonitoru nabízí možnost podívat se i na meziroční vývoj v jednotlivých kategoriích (od září 2010 do září 2011). Nejvíce rostoucí kategorie pak jsou Zájmové servery a hobby, Bulvární magazíny, Auto-moto, Zpravodajství, Zábava a hry a Sport. Kategorie s klesajícím počtem návštěvníků jsou Cestování, Komunikační služby, Komunitní a teens servery/fotogalerie a společenské magazíny. Tento výsledek je samozřejmě nutné brát s rezervou, v řadě kategorií se projevují sezónní vlivy, stejně tak jako mohou být ovlivněny aktuálním děním v daném měsíci.

Meziroční vývoj návštěvnosti kategorií (Zdroj: NetMonitor, RUest, 09–10/09–11) 

České „televize“

České „televize“ jsou bez překvapení, Stream.cz změnil v průběhu roku 2011 majitele a je plně vlastněný Seznam.cz – žádný další vliv na jeho návštěvnost to ale nemá, Česká Televize i Nova mají návštěvnost závislou na sezónních vlivech a aktuální nabídce, ale žádný výrazný růst se nekoná.

České internetové „televize“ (Zdroj: NetMonitor, RUest)

Našli jste v článku chybu?
27. 12. 2011 13:44
v.m... (neregistrovaný)

... ještě přidávám použitý zdroj informací pro onen žebříček: http://www.crn.com/slide-shows/channel-programs/232300166/the-15-best-products-of-2011.htm;jsessionid=UFELmMiJOQYSgTMW3-1QaA**.ecappj02?pgno=11

27. 12. 2011 13:41
v.m... (neregistrovaný)

1. CPU: Intel Core i7 2. Security: Bitdefender Business Solutions Version 3.5 3. Mobile Device: Samsung Galaxy Tab 10.1 4. Storage: EMC VNXe 5. Operating System: Mac OS X Lion 6. Notebook: HP Elitebook 8560p 7. Desktop: HP TouchSmart 9300 Elite 8. Server: Dell PowerEdge C6145 9. Open Source: LibreOffice 10. Cloud Application: Office 365 11. Display/Signage: LG EZSign 12. Enterprise Appliance: Oracle Database Appliance 13. Virtualization: VMware VSphere 5 14. Data Center: Dell Management Center P…