Český Internet 2011: největší weby, sociální sítě

27. 12. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: 21971
Konec roku je časem ohlédnutí a rekapitulací. Přišel čase se podívat na události na českém internetu prostřednictvím ročenky z letošní konference Czech Internet Forum 2011. V prvním díle se podíváme na trendy u největších portálů a sociálních sítí.

Český Internet řečí čísel

V srpnu 2011 měla internetová populace 5 986 146 náv­štěvníků podle NetMonitoru, český Internet celkem 8 044 495 náv­štěvníků. Oněch 8 milionů návštěvníků shlédlo 7,5 miliardy stránek. Pokud by se do těchto statistik promítl Facebook, získali bychom pravděpodobně podstatně jiná čísla – českých uživatelů Facebook v říjnu udával přes 3,3 milionu.

Vývoj počtu  uživatelů českého Internetu (Zdroj: NetMonitor, RU) 

Čtveřice nejsilnějších webů (Seznam.cz, Centrum.cz, iDnes.cz a Novinky.cz) pokračovala v růstu s výjimkou Centrum.cz – na následujícím grafu je vidět, že Centrum.cz své nejlepší časy mělo před rokem a za poslední rok stagnuje.

Seznam, Centrum, iDnes a Novinky (Zdroj: NetMonitor, RU) 

Ještě méně příznivý pohled nabízí návštěvnost hlavních stránek – jediný kdo stále pokračuje ve výraznějším růstu je Seznam.cz – Centrum.cz dlouhodobě klesá, iDnes.cz a Novinky.cz velmi mírně stoupají, ale růst není takový aby odpovídal růstu českého Internetu.

Hlavní stránky – Seznam, Centrum, iDnes a Novinky (Zdroj: NetMonitor, RU) 

Sociální sítě

Facebook nejvýrazněji rostl na počátku roku 2010, růst se ale stále nezastavuje a kopíruje růst českého Internetu. Je ale nutné zdůraznit, že Facebook používá zhruba polovina české internetové populace.

Facebook vs. Internet (Zdroj: NetMonitor RU, Facebook) 

Zatímco Facebook pokračuje v růstu, české sociální sítě pokračují v prudkém poklesu.

MM Influenceři

České sociální sítě (Zdroj: NetMonitor, RUest) 

Kategorie

Rozčlenění na kategorie v NetMonitoru nabízí možnost podívat se i na meziroční vývoj v jednotlivých kategoriích (od září 2010 do září 2011). Nejvíce rostoucí kategorie pak jsou Zájmové servery a hobby, Bulvární magazíny, Auto-moto, Zpravodajství, Zábava a hry a Sport. Kategorie s klesajícím počtem návštěvníků jsou Cestování, Komunikační služby, Komunitní a teens servery/fotogalerie a společenské magazíny. Tento výsledek je samozřejmě nutné brát s rezervou, v řadě kategorií se projevují sezónní vlivy, stejně tak jako mohou být ovlivněny aktuálním děním v daném měsíci.

Meziroční vývoj návštěvnosti kategorií (Zdroj: NetMonitor, RUest, 09–10/09–11) 

České „televize“

České „televize“ jsou bez překvapení, Stream.cz změnil v průběhu roku 2011 majitele a je plně vlastněný Seznam.cz – žádný další vliv na jeho návštěvnost to ale nemá, Česká Televize i Nova mají návštěvnost závislou na sezónních vlivech a aktuální nabídce, ale žádný výrazný růst se nekoná.

České internetové „televize“ (Zdroj: NetMonitor, RUest)

Seriál: Ročenka CIF2011

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).