Ne jednou za čtvrt roku, ale jednou týdně chce mít Český rozhlas přehled o poslechovosti a chování posluchačů svých dvou největších celoplošných stanic Radiožurnál a Dvojka. Vypsal proto veřejnou zakázku na měření poslechovosti, které mu zajistí přehled o vývoji počtu posluchačů po minutách, a to včetně konkurenčních komerčních celoplošných stanic. Měření, které bude probíhat paralelně s Radioprojektem, má začít letos v září a trval jeden rok. S odvoláním na Lenku Novosadovou z Českého rozhlasu o tom informovala agentura ČTK.
ROZHOVOR K TÉMATU: Bramborová medaile nestačí, Radiožurnál musí být aspoň třetí, říká Jan Pokorný
Jak pro Radiožurnál, tak pro Dvojku by měl vzniknout panel 200 posluchačů, na kterém realizátor měření bude sledovat jejich chování a preference. Dalších 300 lidí by mělo tvořit panel pro měření poslechovosti jiných celoplošných rádií, která Radiožurnálu a Dvojce konkurují. Nejposlouchanější okruh veřejnoprávního rozhlasu je podle Radioprojektu dlouhodobě čtvrtým nejposlouchanějším rádiem v Česku po Impulsu, Frekvenci 1 a Evropě 2. Šéfredaktor Radiožurnálu Jan Pokorný ale v nedávném rozhovoru pro DigiZone.cz uvedl, že pro tuto stanici je to nedostačující výsledek, měla by být alespoň třetí.
ČTĚTE TAKÉ: Zájemci o místa šéfů krajských studií Českého rozhlasu se mohou hlásit do 30.6.
“V civilním životě nejsem moc soutěživý typ, ale určitě bych chtěl, aby se Radiožurnál dostal na větší posluchačské výsluní. Jestliže se za poslední léta prakticky nehnul z místa, chtěl bych to teď zlomit, ale při zachování naší zpravodajské žurnalistické kompetence,” uvedl Pokorný. “Sportovci říkají, že bramborová medaile je nejhorší,” dodal. Nové roční měření poslechovosti by mělo Český rozhlas přijít na 5,5 milionu korun.