Hlavní navigace

Český rozhlas testuje ve svém multiplexu vysílání obrázků a lokální diakritiku

20. 8. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Digitální rozhlasové vysílání ze Žižkova odstartovalo před čtrnácti dny. Veřejnoprávní médium tak symbolicky za účasti svého šéfa Petra Duhana symbolicky zahájilo celý proces digitalizace rádia.

Český rozhlas v uplynulých dnech v rámci digitálního vysílání ze Žižkova na testovacích pozicích CRo-Test 0 až CRo-Test 4 zkušebně nasadil slideshow ve formátu PNG. Na všech ostatních pozicích používá formát JPG. Výsledky ale nejsou vždy ideální, což však v případě experimentálního vysílání, které si klade za cíl podobné neduhy eliminovat, rozhodně nevadí. Problém se vyskytl například u log stanic, která mají ostré přechody barev. Formát PNG poskytuje vizuálně lepší výsledky, navíc při ještě menší datové velikosti, než jaké lze dosáhnout u JPG.

BRAND24

K TÉMATU: Český rozhlas spouští digitální vysílání ze Žižkova, jeho devizou bude zvuková kvalita

Druhým testem, který probíhá paralelně v multiplexu na kanálu 12C ze Žižkovského vysílače, je zkouška radiotextu s českými diakritickými znaménky a speciálními znaky. Oddělení Nových médií Českého rozhlasu spolupracuje kvůli experimentům s redakcí DigiZone.cz a své postřehy zapisuje právě do diskusního fóra. To může dobře fungovat jako zpětná vazba pro obě strany. K zamyšlení by proto nebylo, kdyby podobně postupovaly případně i některé další subjekty. Rozhlasový multiplex na kanálu 12C funguje výkonem 20 kW a zajišťuje kvalitní pokrytí především Prahy a velké části středních Čech.

Znaky, které se v rámci multiplexu Českého rozhlasu testují:

  • áéěíóúůý čďňřšťž ÁÉĚÍÓÚŮÝ ČĎŇŘŠŤŽ '()+´.,–:/?°&–@!#*=ß$%€£;§~"¡¿
  • äãàâāåąăâ èêëēęẽ îïī øõöôőơõ üùûūűư ÿ çć đ ģğ ķ ļłĺľ ņńñ ŕ śșş ț źż
  • ÄÃÀÂĀÅĄĂÂ ÈÊËĒĘẼ ÎÏĪ ØÕÖÔŐƠÕ ÜÙÛŪŰƯ Ÿ ÇĆ Đ ĢĞ Ķ ĻŁĹĽ ŅŃÑ Ŕ ŚȘŞ Ț ŹŻ

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. Kromě problematiky pirátství satelitní TV se zajímá také o dálkový příjem televize a VKV rozhlasu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).