Novou možnost vymáhání koncesionářských poplatků si vyzkoušel ve spolupráci s Českou poštou veřejnoprávní rozhlas. Šlo o pilotní provoz takzvaného „dluhového inkasa obyvatelstva“, zkráceně DINO. Jedná se o novou formu předsoudního řešení pohledávek, ve které je kladen důraz na smírné řešení vzniklého dluhu bez jakýchkoliv dalších nákladů k tíži dlužníka,
vysvětlila v kostce ředitelka Odboru komunikace a vnějších vztahů Zora Karmazín Blümlová. Český rozhlas si chtěl vyzkoušet především možnosti České pošty a a zejména jejích terénních pracovníků z hlediska přístupu k dlužícím poplatníkům, doručitelnosti a ověření evidovaných adresných údajů.
K TÉMATU: Český rozhlas vybral meziročně na koncesionářských poplatcích o 40 milionů víc
Český rozhlas ve spolupráci s Českou poštou do projektu zapojil dvanáct tisíc domácností. Metodikou DINO byla vyřešena plná polovina případů. První výsledky z využití služby DINO ukazují, že se jedná o účinný a přijatelný způsob vymáhání pohledávek u domácností. DINO vedle vymožených pohledávek Českému rozhlasu významně pomáhá v řešení dopadů z neohlašovaných změn ze strany některých poplatníků,
konstatoval náměstek generálního ředitele pro správu a provoz Českého rozhlasu Ladislav Musil. V příštím roce chce veřejnoprávní rozhlas tuto metodu zařadit mezi standardní nástroje vymáhání platby koncesionářského poplatku.