Hlavní navigace

Cestou placeného obsahu na internetu se vydá i Český rozhlas. Už v příštím roce

Jan Potůček

Veřejnoprávní rozhlas volí poněkud odlišný přístup než Česká televize, internet využije jako další distribuční kanál unikátního obsahu, k němuž se jinak zájemci nedostanou

Doba čtení: 2 minuty

Vlastní placenou službu na internetu spustí v příštím roce veřejnoprávní Český rozhlas. Půjde o rozšíření stávajících možností prodeje unikátních archivních nahrávek, s nimiž obchoduje jeho dceřiná společnost Redioservis. Rozhlas si kvůli tomu již registroval u Úřadu průmyslového vlastnictví ochrannou známku Radioteka.cz. „Je to projekt, na kterém pracuje Obchodní oddělení ČRo, Radioservis a částečně i Centrum Nová média. Na novém webu chce Český rozhlas zpřístupnit díla hlavně z Archivu ČRo. Předpokládáme, že tuto službu spustíme příští rok,“ sdělil na dotaz serveru DigiZone.cz ředitel Centra Nová média Alexandr Pícha.

K TÉMATU: Digitální rádia už prodává i Radioservis Českého rozhlasu

„To, co není zatíženo autorskými právy a poplatky (zpravodajské a některé publicistické žánry), to bude přístupné v iRadiu – stále ho rozšiřujeme. Do iRadia ale nemůžeme dát umělecká díla. Pro ta je nutné vypořádání autorských práv (režisér, scénárista, herci atd.). Takže tam půjde o zpoplatněnou službu,“ doplnil Pícha. Doménu Radioteka.cz má rozhlas již zaregistrovanou, tento web však v současné době není přístupný. Radioservis sice už nyní provozuje na webu Radioservis-as.cz vlastní eshop, v něm však nabízí pouze pevné nosiče s nahrávkami. Kromě internetového obchodu má Radioservis ještě reprezentativní kamennou prodejnu v sídle Českého rozhlasu na Vinohradské třídě v Praze. 

EBF18_tip_v_clanku_obecny

ČTĚTE TAKÉ: BBC obhajovala řešení svojí internetové „videopůjčovny“

Podobnou cestou se v minulosti pokoušela jít i Česká televize, která vedle bezplatné videotéky iVysílání.cz provozovala i placenou Videopůjčovnu ČT. V ní nabízela některé starší seriály Československé televize i novější produkci ČT. Později ale od tohoto způsobu prodeje vlastního audiovizuálního obsahu upustila a soustředila se výhradně na rozvoj bezplatného iVysílání. Na něm však až na výjimky nejsou seriály a pořady staršího data – zejména kvůli problémům s vypořádáním autorských práv, která v době vzniku děl nepočítala s možností šíření na internetu.

Našli jste v článku chybu?