Už dva miliony zhlédnutí na YouTube
T-Mobilu se podařil husarský kousek. Ani účastníkům jeho tiskové konference, na které koncem října představil svoji satelitní T-Mobile televizi, nebylo jasné, zda se v reklamní kampani objeví skutečný Chuck Norris, nebo si firma jenom vypůjčí fotografie tohoto herce. První listopadový den však do českých televizí vtrhla reklamní kampaň s pěti verzemi půlminutového spotu, v němž vystupuje skutečný Chuck Norris coby vánoční host typické české rodiny. A začaly se dít věci. T-Mobile neváhal a všech pět spotů umístil na svoji stránku na YouTube, odkud je okamžitě začala přebírat média a sdílet lidé na sociální síti Facebook.
Do nedělního večera tato pětice spotů dosáhla více než dvou milionů zhlédnutí na YouTube, a to je jen jeden z internetových kanálů, na kterých je možné je zhlédnout. Podle zpravodajského serveru Aktuálně.cz se vtipná reklama českého T-Mobilu natolik rozkřikla po světě, že na vyhledávači Yahoo! vzrostl během jediného dne zájem o hledání klíčových slov „chuck norris commercial“ o 500 procent. Pokud zůstaneme u srovnání návštěvnosti na kanálu T-Mobile na YouTube, dá se popularita reklamy s Chuckem Norrisem porovnávat snad jen s kampaní, v níž vystupuje skupina tančících růžových slonů, propagujících nové telefonní tarify předplacené karty Twist – má skoro 250 tisíc zhlédnutí.
Nápad vzešel od agentury Saatchi & Saatchi
Jak vlastně vznikla myšlenka na původní reklamu s Chuckem Norrisem? Prvotní nápad přišel od agentury Saatchi & Saatchi, která pracuje pro český T-Mobile. Chucka Norrise nekontaktovala centrála T-Mobilu, tedy přímo německý Deustche Telekom, ale pražská pobočka. Firma do poslední chvíle nevěděla, zda Norris na její nabídku kývne. Do poslední chvíle nevěřili, že se to podaří a půjdu do toho. Byli z toho neuvěřitelně šťastní,
řekl Norris internetovému deníku World Net Daily. Kampaň se mu podle jeho slov od začátku líbila pro svoji „politickou nekorektnost“. Humor v této reklamě je neuvěřitelný,
svěřil se populární herec, jehož jméno ve svých promo spotech využívá i české komerční rádio Evropa 2.
Kampaň jsme připravovali ve spolupráci s naší hlavní agenturou Saatchi & Saatchi. Myslím, že na tom pracovali od nevidím do nevidím. Nechali v tom kus srdce. Šlo o to, že televizní triky nemohly být postavené na těch typických Chuckovských vtípcích, protože ty zná jen úzká komunita lidí, kteří si je vychutnávají, ale většina lidí je nechápe. Muselo to být něco, co funguje univerzálně. Proto jsme se rozhodli natočit hezké české vánoční spoty, ve kterých je příjemná atmosféra, ale zároveň jsou zábavné,
vysvětlil ředitel marketingové komunikace T-Mobile Martin Jaroš, který dříve pracoval pro Vodafone a vymyslel pro něj reklamu s Petrem Čtvrtníčkem a psy se sobími rohy. Vedle televizních spotů stojí kampaň také na venkovní reklamě a inzerátech v tisku, klíčové jsou ale hlavně spoty a jejich využití na internetu.
Chuck Norris: Byl to skvělý nápad, bavil jsem se
Chuckovi Norrisovi se podle jeho slov líbilo, že se v České republice stále slaví Vánoce, a nikoli „svátky“. Dozvěděli jsme se, že českým dětem nosí dárky Ježíšek, a to nás velmi potěšilo. Utvrdilo nás to v tom, že naše rozhodnutí natočit tyto reklamní spoty bylo správné,
prohlásil Norris pro World Net Daily. Společně se slavným hercem se natáčení zúčastnila i jeho žena Gena. A úspěšnou reklamu prý ocenily u Norrisovy děti, devítiletá dvojčata Dakota a Danilee. Říkala mi: táto, jsi super. Potěšilo mě to,
prohlásil sedmdesátník Chuck Norris. T-Mobile je každopádně první českou firmou, které se podařilo známého herce získat pro svoji unikátní kampaň, neboť Evropa 2 používá pouze jeho českého dabéra a desítky vtípků, které o Norrisovi kolují po internetu. Podle Hospářských novin firma zaplatila za angažmá Chucka Norrise půl milionu dolarů (asi 8,5 milionu korun).
Nasazení televizních spotů na internet se T-Mobilu nesmírně vyplatilo. O kampani od jejího začátku informují snad všechna velká česká média, prostřednictvím sociálních sítí, ale také internetových deníků se dostane i k těm uživatelům, kterým by v televizi unikla. Navíc ji tato média šíří zadarmo, jako svůj vlastní obsah. Kdyby si T-Mobile chtěl podobně rozsáhlou kampaň celou uhradit, zřejmě by se nedoplatil. Otázkou však zůstává, zda budou mít tyto spoty také správný efekt: tedy zda přispějí k masovému zájmu o satelitní T-Mobile televizi. Jedna věc je totiž vtípek, který se lavinovitě šíří po internetu, a druhá poptávka po službě. Lidé si zřejmě dokážou Chucka Norrise spojit s T-Mobilem, ale zda si ho spojí i s novou satelitní televizí, už není tak jisté.
T-Mobile chce desítky tisíc zákazníků placené televize
Ostatně, kdo mimo mediální a reklamní branži si dnes vybaví, že podobně známá televizní kampaň „Bóbika“, ve které si mladá žena odkládá psího mazlíčka v čínské restauraci, aby jej posléze objevila pod pokličkou v míse s večeří, propagovala internetový vyhledávač Centrum.cz? „Chtěli bychom v následujících letech získat desítky tisíc platících zákazníků,“ prohlásil na říjnové tiskové konferenci ke startu satelitní T-Mobile televize šéf marketingové komunikace tohoto mobilního operátora Martin Jaroš. To však nebude tak jednoduché, protože i největší tuzemská satelitní služba Skylink, která nedávno pokořila hranici 700 tisíc aktivních přístupových karet ke své službě, vykazuje jen něco přes 100 tisíc zákazníků placených programových nabídek. Ostatní zákazníci využívají základní bezplatný programový balíček.
DOKUMENT: Prezentace ke startu T-Mobile televize
Hlavním propagátorem satelitní T-Mobile televize je herec Chuck Norris, kterého firma použila v předvánoční reklamní kampani. Vtípky s Norrisem, podobné těm, které denně nabízí rádio Evropa 2, jsou hlavním motivem televizních spotů, billboardů, citylightů i tiskových inzerátů. T-Mobile chce přilákat ke svojí satelitní televizi také prostřednictvím akčních slev, například základní placenou nabídku Standard nabídne pro první půlrok za poloviční cenu, balíček HD pro zákazníky, kteří se firmě upíší do konce roku na následující dva roky, bude na šest měsíců zdarma. PREZENTACE T-MOBILE TELEVIZE (PDF, 1,3MB)Líbí se vám reklamní kampaň T-Mobilu s Chuckem Norrisem?