Google Alerts – www.google.com/alerts – možná ani neznáte. Přesto je to užitečná služba, která řadě lidí spolehlivě slouží řadu let k tomu, aby dostali e-mailem upozornění na nový výskyt jimi žádané fráze na Internetu. Google Alerts fungují hlavně nad vyhledáváním – pokud vyhledávací robot narazí na vámi žádanou frázi, dostanete upozornění (e-mailem). Alerts používají firmy i jednotlivci pro monitorování zmínek o nich, o jejich službách a produktech, o konkurenci.
Podle Mashable ale poslední měsíc trpí Alerts nespolehlivostí a podobný poznatek minulý měsíc měl i Danny Sullivan ze Search Engine Land. Zmíněné Mashable to navíc dokumentuje například tím, že od 5. března se upozornění od Alerts nedostavují, ačkoliv předtím chodily prakticky každý den.
Je logické, že se Mashable zamýšlí nad tím, že se Google Alerts možná blíží ke svému konci (a v jiném článku navrhují možné alternativy – tedy lépe řečeno prozatím jednu, en.mention.net, viz též Mention raises $800,000 to build a ‘Google Alerts’-esque service for the social Web).
A jakkoliv se z Mashable pokoušelo u Google zjistit, jak to s Alerts bude, prozatím nemají žádnou odpověď.