Hlavní navigace

Čína monitoruje a cenzuruje komunikaci přes Skype

3. 10. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Kanadští experti z Citizen Lab na universitě v Torontu přišli s tvrzením, že v Číně dochází k cenzuře komunikace prostřednictvím služby Skype. Probíhá prý monitoring textové komunikace mezi uživateli a hledají se zprávy s obsahem, který je pro čínský komunistický režim závadový. Mezi taková témata patří Tibet či kritika oficiální politiky nejlidnatější země světa. Monitoring a cenzuru zpráv provádí TOM-Skype, což je společná firma čínského mobilního operátora TOM On-line a společnosti Skype…

Kanadští experti z Citizen Lab na universitě v Torontu přišli s tvrzením, že v Číně dochází k cenzuře komunikace prostřednictvím služby Skype. Probíhá prý monitoring textové komunikace mezi uživateli a hledají se zprávy s obsahem, který je pro čínský komunistický režim závadový. Mezi taková témata patří Tibet či kritika oficiální politiky nejlidnatější země světa. Monitoring a cenzuru zpráv provádí TOM-Skype, což je společná firma čínského mobilního operátora TOM On-line a společnosti Skype patřící eBay.

ebf - partner 1

Aby toho nebylo málo, tak komunikace čínských uživatelů včetně řady osobních a citlivých informací je skladována na špatně zabezpečených serverech, kde jsou v ohrožení. Zpráva od kanadských expertů však není nijak překvapivá. Čínský Internet je cenzurován, přístup na řady západních webů je blokován, bloggeři kritizující režim končí ve vězení, internetové kavárny jsou tvrdě regulovány atd.

Skype by přitom nebyla první západní IT společností, která se na praktikách čínského režimu podílela. Microsoft, Yahoo i Google jsou organizacemi zabývajícími se ochranou a dodržováním lidských práv dlouhodobě kritizovány za aktivní spolupráci s čínskými úřady. (SITA)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je nezávislý novinář a publicista věnující se informatice, elektronice a telekomunikacím. V těchto oborech i podniká. Se serverem Lupa.cz spolupracuje již řadu let jako externí redaktor.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).