Stále nám píší klienti Telefóniky O2, kteří se nedočkali slibovaného zrychlení své ADSL přípojky a to ani měsíc po uplynutí té nejzazší hranice, kterou si operátor sám stanovil. Od začátku se vědělo, že existuje určité procento zákazníků, u kterých bude potřeba zrychlování řešit déle a individuálně. Jenže zrychlení své připojky se nedočkali ani někteří klienti nepatřící do této skupiny. Telefónika již dříve uvedla, že problém je v nevyměněných modemech.
Prvním krokem je změna protokolu, kterou řeší naše společnost bez účasti zákazníka. Druhým krokem je vyzvednutí a výměna modemu – zde jsme plně závislí na zákazníkovi. Vyměněný modem, ktery umi ADSL2+, je zakladni podmínkou pro zvýšení rychlosti. Dalším a posledním krokem je změna portu na DSLAMu, kterou můžeme provést až po výměně modemu. Pokud k výměně modemu skutečně dojde, změna portu na DSLAMu probíhá automaticky a zákazníci se nemusí nikam obracet,
zopakovala pro Lupu Jana Voňavková z Telefóniky.
Jenže někteří zákazníci si modem nevyzvedli úmyslně, protože si sami již dříve pořídili adekvátní modem. Telefónika jim však ADSL přípojku nezrychlí, pokud má u nich vedený nevyzvednutý ADSL2+ modem. Jak je to s těmito zákazníky? Těm můžeme rychlost ADSL zvýšit až v okamžiku, kdy nám potvrdí, že mají správný modem, který podporuje vyšší standard ADSL2+. Při zvýšení rychlosti bez správného modemu by jim přestala fungovat služba a tomu se snažíme předejít. Proto zákazníky, kterým dosud nebyl zrychlen Internet, obvoláváme a otázku modemu s nimi řešíme. Zákazníci s vlastním modemem nás mohou sami kontaktovat na lince 800 123456 a informovat nás, že mají správný modem podporující vyšší rychlosti. Následně jim zvýšíme rychlost ADSL,
dodává Jana Voňavková.