Coca-Cola byla nucena zastavit kampaň poté, co po několik hodin tweetovala věty z knihy Mein Kampf. Postarala se o to anti-kampaň společnosti Gawker, která automatizovanou kampaň Coca-Coly využila pro jednu z nejnázornějších ukázek toho, že automatizovat marketingové aktivity na Twitteru (ale obecně na sociálních sítích) jsou nebezpečné.
Kampaň „Make It Happy“ Coca-Cola uvedla na svém twitterovém účtu v rámci Super Bowlu. Vyzývala lidi, aby na negativní tweety odpovídali hashtagem #MakeItHappy. Na to měl navazovat algoritmus kampaně, který měl na tweety s hashtagem reagovat. Vše mělo být založené na tom, že sociální sítě jsou obecně negativní a je potřeba to změnit.
Gaweker a Adam Pash ale zareagovali poněkud nečekaně vytvořením robota @MeinCoke, který tweetoval citáty z knihy Mein Kampf a doplňoval je hashtagem #MakeItHappy. Kampaň Coca-Coly je poté samozřejmě převzala a pokoušela se převést v ASCII art. Několik hodin tak účet Coca-Coly na Twitteru uváděl citáty z Mein Kampfu zabalené do roztomilých obrázků.
Jak uvádí například The Guardian, robot byl natolik kreativní, že “My father was a civil servant who fulfilled his duty very conscientiously” dokázal proměnit v pirátskou loď s tváří na plachtách.
Coca-Cola nakonec kampaň zastavila a ve vyjádření pro AdWeek mluvčí vysvětloval, že chtěli inspirovat lidi, aby internet změnili v pozitivnější místo. A také, že je nešťastné, že Gawker se pokouší proměnit kampaň v něco, čím není.
Gawker se příležitosti nicméně chopil až poté, co zjistili, že robot kampaně ochotně zpracoval známý rasistický text do podoby psa vyvedeného coby ASCII art.
Poučení nakonec? Především to, že automatizovat cokoliv na sociálních sítích je zpravidla cesta do pekel. Ale také to, že Coca-Cola by snad mohla dělat dobro přeci jenom trochu prospěšnějším způsobem, než vytvářením obrázků s pomocí ASCII.