Nezisková organizace Consumer Watchdog, která se zabývá ochranou práv spotřebitelů, se obrátila na americké ministerstvo spravedlnosti, od nějž žádá antimonopolní zásah proti společnosti Google. Argumenty přitom nejsou úplně nelogické – tedy pokud zohledníme silné postavení Googlu na americkém poli vyhledávačů a trhu s online reklamou. Consumer Watchdog upozorňuje, že Google je dnes coby nejpoužívanější vyhledávač v USA pro tamní uživatele de facto takovou branou do Internetu a díky s tím souvisejícím příjmům z online reklamy je schopen zadarmo poskytovat různé služby, kterým se tak jen velmi těžko dá konkurovat.
Consumer Watchdog doslova žádá americké ministerstvo spravedlnosti, aby zastavilo zneužívání inzerentů a uživatelů
, kterého se má Google dopouštět. Google je přitom v hledáčku amerických antimonopolních orgánů již nějakou dobu – viz kauza kolem Google Books a dohody s vydavateli. Po nástupu kabinetu Baracka Obamy do funkce se všeobecně očekával větší zájem úředníků o chování Googlu na trhu. Consumer Watchdog vidí cestu například v nuceném rozdělení firmy na několik částí. Google je prý zkrátka dnes už moc silný a Internet se pozvolna stává hřištěm jedné firmy. (Tisková zpráva)