Hlavní navigace

ČT 1 meziročně stoupá v divácké kategorii 15 až 54 let víc než Nova. Té stárne publikum

14. 4. 2014
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Skonem minulého týdne byl hlavní kanál Novy, propadákem Prima. Ta se nejvíc propadala i v meziročním srovnání, a také jako celá skupina.

Mezitýdenní vývoj (vs. 14. týden 2014)

Cílová skupina 15+

Hlavní kanál skupiny Nova si minulý týden podržel pozici nejvíce posilující televize na českém trhu z hlediska průměrného celodenního podílu na dospělém publiku starším 15 let. Oproti předminulému týdnu si polepšil o 0,87 procentního bodu na hodnotu 25,88 procenta a s výrazným náskokem si udržel postavení lídra trhu. Opačný extrém vykázal hlavní kanál Primy, který si ve srovnání s předminulým týdnem pohoršil o 0,50 procentního bodu na průměrný podíl 13,60 procenta. Významný pokles o 0,46 procentního bodu na hodnotu 2,41 procenta zaznamenala i ČT Sport.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Nova jako na houpačce: propadla se nejvíc ze všech televizí

Z pohledu tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku starším 15 let si prim udržela skupina Nova. Také nejvíc ze všech posilovala: jejích pět volně šířených kanálů v součtu stouplo o 0,54 procentního bodu na hodnotu 33,88 procenta. O víc než čtyři procentní body pozadu zůstala Česká televize, která v porovnání s předminulým týdnem stoupla jen nepatrně o tři setiny procentního bodu na kumulovaný podíl 29,47 procenta. Pozice trojky na trhu opět zůstala skupině Prima, která si jako jediná pohoršila, a to o 0,65 procentního bodu na podíl 21,01 procenta.

Top 10 všechny stanice (15. týden 2014)

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou programově a obchodně cílí skupina Nova, minulý týden nejvíce rostl rovněž hlavní kanál Novy. V průměrném celodenním podílu si polepšil o 0,80 procentního bodu na hodnotu 27,89 procenta. Poměrně významný růst o 0,56 procentního bodu na podíl 13,43 procenta vykázala i ČT 1. Největší mezitýdenní pokles v této kategorii zaznamenal hlavní kanál Primy, který se propadl o 0,88 procentního bodu na hodnotu 10,53 procenta. Významně klesala i ČT Sport, ale ne tolik jako v širší kategorii D15+: u mladšího publika od 15 do 54 let se propadla o 0,36 procentního bodu na hodnotu 2,91 procenta.

V souhrnných celodenních podílech celých televizních skupin si v kategorii 15 až 54 let oproti předminulému týdnu nejvíce polepšila skupina Nova, a to o 0,41 procentního bodu na hodnotu 37,81 procenta. Obdobný růst ale vykázala i Česká televize, jejíž šest volně šířených kanálů oslovilo denně v průměru 25,87 procenta publika v této divácké kategorii. Oproti předminulému týdnu si polepšila o 0,32 procentního bodu. Jedinou velkou televizní skupinou, která zaznamenala pokles, byla Prima. Pohoršila si o 0,92 procentního bodu na hodnotu 20,30 procenta, přičemž jediným jejím programem, který stoupnul o marginální jednu setinu procentního bodu, byla Prima love.

Kanály – průměrné podíly (15. týden 2014)
Graf podílu kanálů (15. týden 2014)
Graf podílu skupin (15. týden 2014)

Meziroční vývoj (vs. 15. týden 2013)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s 15. týdnem loňského roku si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšil hlavní kanál Novy, a to hned o 1,67 procentního bodu na hodnotu 25,88 procenta. Ještě významněji stoupal podíl televizí, které zastupuje agentura Atmedia – ty si polepšily o 1,85 procentního bodu na 3,75 procenta. Naopak největší meziroční propad vykázal hlavní kanál Primy, který si pohoršil o 2,69 procentního bodu na hodnotu 13,60 procenta, a významně klesal i podíl „ostatních“ neměřených televizí (o 1,68 procentního bodu na hodnotu 7,23 procenta). Z jednotlivých televizí pak ještě citelně klesala ČT Sport (o 0,90 procentního bodu na 2,41 procenta) a Nova Cinema (o 0,78 procentního bodu na 3,95 procenta).

Z pohledu tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku starším 15 let si meziročně nejvíce polepšila skupina Nova, která stoupla o 1,86 procentního bodu na kumulovaný podíl 33,88 procenta. Růst o víc než jeden procentní bod zaznamenala také Česká televize: polepšila si o 1,28 procentního bodu na hodnotu 29,47 procenta. Naopak skupina Prima zaznamenala poměrně silný meziroční pokles, když si pohoršila o 3,33 procentního bodu na souhrnný podíl 21,01 procenta.

Lupa_MIF21_vyvojapp

Graf týdenních podílů kanálů (2014)

Cílová skupina 15–54

V mladší divácké kategorii 15 až 54 let došlo v meziročním srovnání celodenních podílů za 15. týden k zajímavé změně: největší růst nevykázal hlavní kanál Novy, nýbrž ČT 1. Polepšila si o 0,97 procentního bodu na hodnotu 13,43 procenta. Nova měla až druhý nejvyšší růst (o 0,67 procentního bodu na 27,89 procenta) a hned za ní silně stoupala ČT 2 (o 0,57 procentního bodu na 4,20 procenta). Posilovaly i televize zastupované agenturou Atmedia, a to o 1,14 procentního bodu na hodnotu 3,97 procenta. Největší meziroční pokles potkal hlavní kanál Primy (klesla o 2,13 procentního bodu na 10,53 procenta). Hodně klesala i Nova Cinema (o 1,43 procentního bodu na 5,28 procenta) a ČT Sport (o 1,19 procentního bodu na 2,91 procenta).

Velmi zajímavý vývoj ale skýtají data za celé televizní skupiny. Meziročně si totiž v celodenním souhrnném podílu v kategorii 15 až 54 let polepšila pouze Česká televize, zato významně: stoupla o 3,08 procentního bodu na hodnotu 25,87 procenta. Nova, pro kterou je tato divácká kategorie klíčová, naopak mírně klesla o šest setin procentního bodu na hodnotu 37,81 procenta. Velmi významný pokles zaznamenala skupina Prima, která si meziročně pohoršila o 2,92 procentního bodu na podíl 20,30 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2014)

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.