Hlavní navigace

ČT 1 minulý týden nebývale rostla sledovanost, dostala se na loňská čísla

Jan Potůček

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Naopak Prima nejvíce ztrácela a meziročně se hodně propadal hlavní kanál Novy. Jeho výkyv směrem dolů vyrovnala rostoucí Nova Cinema.

Doba čtení: 4 minuty

Mezitýdenní vývoj (vs. 14. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Neobvykle velký nárůst průměrného celodenního podílu na dospělém publiku starším 15 let vykázala minulý týden ČT 1. Nejenže si polepšila nejvíc ze všech českých televizí měřených peoplemetry, ale v meziročním srovnání se dostala až na svoje loňská čísla, což se jí zatím během letošního jara nedařilo. Jednička si oproti předminulému týdnu připsala 1,68 procentního bodu na hodnotu 16,41 procenta, čímž poodskočila hlavnímu kanálu Primy téměř o čtyři procentní body. Dařilo se i Nově Cinema, jejíž podíl vzrostl o 0,34 procentního bodu na hodnotu 5,33 procenta. Naopak největší mezitýdenní pokles potkal televizi Prima, která klesla o 0,83 procentního bodu na 12,48 procenta. Nedařilo se ani Primě Cool (- 0,70 procentního bodu na 2,62 procenta) a ČT Sport (- 0,35 procentního bodu na 3,23 procenta).

PŘEDMINULÝ TÝDEN: TV Barrandov skokanem týdne, meziročně si nejvíc polepšila Nova Cinema

Z pohledu celých televizních skupin se díky Jedničce dařilo zejména České televizi. V souhrnném celodenním podílu za všech šest svých programů si oproti předminulému týdnu polepšila o 1,32 procentního bodu na souhrnný podíl 29,91 procenta. Ani to však nestačilo k přiblížení k lídrovi trhu, protože skupina Nova i přes menší růst (o 0,25 procentního bodu) vykázala souhrnný podíl 33,72 procenta. V případě ČT rostla pouze Jednička a nepatrně Déčko s ČT art, u Novy zase Nova Cinema a téměř neznatelně Telka. Významnější pokles ze tří velkých televizních skupin minulý týden zaznamenala Prima, která si jako celek pohoršila o 1,29 procentního bodu na hodnotu 19,61 procenta. Mohly za to především rekordní poklesy hlavního kanálu a Primy Cool.

Top 10 všechny stanice (15. týden 2015)

Cílová skupina 15–54

V mladší divácké kategorii 15 až 54 let, na kterou se soustředí skupina Nova, si minulý týden v průměrném celodenním podílu na publiku nejvíce polepšila ČT 1. Její růst byl dokonce větší než u širší cílové skupiny všech dospělých diváků nad 15 let, konkrétně si polepšila o 2,49 procentního bodu na hodnotu 13,40 procenta. Dařilo se i Nově Cinema (+ 0,43 procentního bodu na 7,14 procenta) a Primě love (+ 0,18 procentního bodu na 2,85 procenta). Naopak největší pokles vykázala Prima Cool, která se oproti předminulému týdnu propadla o 1,38 procentního bodu na hodnotu 4,13 procenta. Klesal ale i hlavní kanál Novy (o 0,69 procentního bodu na podíl 25,98 procenta) a ČT Sport (o 0,60 procentního bodu na 3,75 procenta).

MINULÝ ROK: ČT 1 meziročně stoupá v divácké kategorii 15 až 54 let víc než Nova. Té stárne publikum

Česká televize jako celek potvrdila největší růst v souhrnném celodenním podílu na publiku ze všech tří velkých televizních skupin v zemi i u mladšího publika od 15 do 54 let. Oproti předminulému týdnu si polepšila o 2,15 procentního bodu na hodnotu 25,67 procenta. Kromě Jedničky stojí za zmínku nárůst ČT art o 0,11 procentního bodu na hodnotu 0,42 procenta. Skupina Nova si oproti širší kategorii všech dospělých diváků nad 15 let u mladšího publika pohoršila, a to o 0,33 procentního bodu na hodnotu 38,04 procenta. Významnější pokles, i když ne tak velký jako v kategorii D15+, zaznamenala skupina Prima, která se mezitýdenně propadla o 1,04 procentního bodu na aktuálních 19,49 procenta.

Kanály – průměrné podíly (15. týden 2015)
Graf podílu kanálů (15. týden 2015)
Graf podílu skupin (15. týden 2015)

Meziroční vývoj (vs. 15. týden 2014)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s 15. týdnem loňského roku si z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku nejvíce polepšila Nova Cinema. Její podíl stoupl o 1,38 procentního bodu na hodnotu 5,33 procenta. Slušný růst vykázala i ČT Sport, která si připsala 0,82 procentního bodu na podíl 3,23 procenta, a dařilo se i Primě love, jež stoupla o 0,37 procentního bodu na 2,46 procenta. Opačným směrem se vydal hlavní kanál Novy, který si meziročně pohoršil o 1,78 procentního bodu na hodnotu 24,10 procenta. Obdobně klesala „velká“ Prima (- 1,12 procentního bodu na 12,48 procenta). Nedařilo se ani Primě Cool, která se propadla o 0,80 procentního bodu na hodnotu 2,62 procenta.

Z pohledu tří největších televizních skupin v zemi a meziročního srovnání jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku starším 15 let si jako jediná polepšila Česká televize. Její celkový podíl vzrostl o 0,44 procentního bodu na hodnotu 29,91 procenta. Kromě ČT Sport k tomu přispěla ČT 2 a dětský kanál Déčko. Hlavní kanál ČT 1 stagnoval, respektive si pohoršil o čtyři setiny procentního bodu na hodnotu 16,41 procenta. Skupina Nova meziročně klesla o 0,16 procentního bodu na hodnotu 33,72 procenta. Za pokles může zejména hlavní kanál, ale také Fanda. Ještě větší pokles vykázala skupina Prima, která se meziročně propadla o 1,40 procentního bodu na letošních 19,61 procenta, zejména vinou hlavního kanálu a Primy Cool, jež se v součtu meziročně propadly téměř o dva procentní body.

Brand 2018 Lovebrand

Graf týdenních podílů kanálů (2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let zaznamenala největší meziroční nárůst celodenního podílu na sledovanosti Nova Cinema. Polepšila si o 1,86 procentního bodu na hodnotu 7,14 procenta. Rostla také ČT Sport, a to o 0,84 procentního bodu na 3,75 procenta, a Smíchov, který si polepšil o 0,43 procentního bodu na hodnotu 2,23 procenta. Naopak největší meziroční propad u mladšího publika zaznamenal hlavní kanál Novy, který klesl o 1,91 procentního bodu na 25,98 procenta. Následovala Prima Cool s poklesem o 1,02 procentního bodu na hodnotu 4,13 procenta a zpravodajská ČT 24, která si meziročně pohoršila o 0,69 procentního bodu na hodnotu 2,01 procenta.

V souhrnných číslech za celé televizní skupiny si z „velké“ trojky meziročně u mladšího publika od 15 do 54 let jako jediná polepšila skupina Nova. V souhrnném celodenním podílu si polepšila o 0,23 procentního bodu na hodnotu 38,04 procenta. Může za to zejména Nova Cinema a Smíchov, ostatní programy Novy meziročně klesaly. Česká televize si u mladšího publika meziročně pohoršila o 0,20 procentního bodu na hodnotu 25,67 procenta, přičemž od ještě většího poklesu ji zachraňoval sportovní a dětský kanál. Největší meziroční propad – o 0,81 procentního bodu na hodnotu 19,49 procenta – zaznamenala skupina Prima.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2015)
Našli jste v článku chybu?