Hlavní navigace

ČT 1 minulý týden zvyšovala náskok nad Primou, u mladých posilovalo Óčko

Jan Potůček

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Meziročně se silně propadala ČT Sport a ČT 2, které loni těžily ze zimních olympijských her v Soči. Kromě nich všechny televize posilovaly.

Doba čtení: 4 minuty

Mezitýdenní vývoj (vs. 6. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Bez výraznějších výkyvů v celodenních podílech na dospělém publiku starším 15 let se minulý týden obešly české televize. Největší nárůst oproti předminulému týdnu zaznamenala ČT 1, která si polepšila o 0,33 procentního bodu na hodnotu 15,08 procenta a zvýšila tak náskok před hlavním kanálem Primy na půldruhého procentního bodu. Stoupala i Prima love, a to o 0,21 procentního bodu na 2,26 procent, a také Telka, která si polepšila o 0,16 procentního bodu na podíl 1,55 procenta. Naopak největší pokles vykázala ČT Sport, která se propadla o 1,07 procentního bodu na 4,63 procenta. Pohoršila si i Prima Cool (o 0,13 procentního bodu na 2,91 procenta) a ČT 2 (o 0,12 procentního bodu na 4,25 procenta).

PŘEDMINULÝ TÝDEN: ČT Sport díky biatlonu skokanem týdne, meziročně nejvíc posilovala Nova Cinema

Propad sportovního kanálu ČT, který byl jediným významnějším posunem mezi televizemi měřenými peoplemetry, snížil i souhrnný celodenní podíl celé České televize na publiku starším 15 let. ČT si jako celek oproti předminulému týdnu pohoršila o 0,88 procentního bodu na hodnotu 29,72 procenta. Nepatrně klesala i skupina Prima, a to o dvě setiny procentního bodu na souhrnný podíl 20,76 procenta. Zajímavé je, že klesaly tři ze čtyř kanálů Primy a jedině díky silnějšími nárůstu Primy love celá skupina v podstatě stagnovala. Jedinou skupinou z „velké trojky“, která si oproti předminulému týdnu polepšila, byla Nova. Její podíl narostl o 0,25 procentního bodu na hodnotu 32,94 procenta. Nejlépe se dařilo Telce a Nově Cinema.

Top 10 všechny stanice (7. týden 2015)

Cílová skupina 15–54

U mladších diváků od 15 do 54 let, na které se programově i obchodně zaměřuje skupina Nova, si minulý týden v průměrném celodenním podílu na publiku nejvíce polepšila opět ČT 1. Její podíl konkrétně narostl o 0,79 procentního bodu na hodnotu 11,71 procenta. Polepšily si i hudební kanály Óčko a Óčko Gold, které v součtu narostly o 0,28 procentního bodu na souhrnný podíl 1,33 procenta. Dařilo se také Primě love, jež poskočila o 0,24 procentního bodu na hodnotu 2,75 procenta. Opačným směrem se vydala ČT Sport, která si pohoršila o 1,28 procentního bodu na hodnotu 4,49 procenta. Klesala i Prima Cool (o 0,28 procentního bodu na 4,62 procenta) a hlavní kanál Primy (o 0,26 procentního bodu na 10,62 procenta).

MINULÝ ROK: Olympiáda nejvíc škodí Nově. Minulý týden ale klesali všichni kromě ČT Sport a ČT 2

Z pohledu celých televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let si z „velké trojky“ minulý týden polepšila pouze skupina Nova, ale nepatrně. Její podíl oproti předminulému týdnu narostl o 0,11 procentního bodu na 38,41 procenta. Česká televize zaznamenala pokles o 0,71 procentního bodu na hodnotu 24,75 procenta, přičemž klesaly všechny její programy s výjimkou ČT 1 a mírného nárůstu ČT art. Pokles o 0,39 procentního bodu na souhrnný podíl 20,12 procenta zaznamenala i skupina Prima. V jejím případě opět klesaly tři ze čtyř programů, výjimkou byla pouze Prima love.

Kanály – průměrné podíly (7. týden 2015)
Graf podílu kanálů (7. týden 2015)
Graf podílu skupin (7. týden 2015)

Meziroční vývoj (vs. 7. týden 2014)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání se sedmým týdnem loňského roku hrály velkou roli zimní olympijské hry v Soči, které loni mimořádně zvyšovaly podíl ČT Sport. Ta se letos bez olympiády propadla o rekordních 13,67 procentního bodu na hodnotu 4,63 procenta. Druhý olympijský kanál Kavčích hor, ČT 2, zaznamenala meziroční pokles o 1,07 procentního bodu na podíl 4,25 procenta. Všechny další televize meziročně stoupaly. Nejvíc hlavní kanál Novy (+ 2,63 procentního bodu na hodnotu 22,98 procenta) a Nova Cinema (+ 2,09 procentního bodu na 5,31 procenta). Dařilo se ale i ČT 1, jejíž podíl meziročně narostl o 1,75 procentního bodu na hodnotu 15,08 procenta, a hlavnímu kanálu Primy, který si polepšil o 1,49 procentního bodu na 13,58 procenta.

Loňská zimní olympiáda rovněž výrazně poznamenala meziroční výkyvy v podílech celých televizních skupin. Česká televize se v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let propadla o 12,11 procentního bodu na hodnotu 29,72 procenta, i když většina jejích programů oproti loňsku rostla. Naopak skupina Nova, která loni nejvíce pocítila dopad olympiády na své sledovanosti, si meziročně polepšila o 6,04 procentního bodu na hodnotu 32,94 procenta. V jejím případě rostly podíly všech pěti volně šířených programů. Totéž se týká i skupiny Prima, která si jako celek polepšila o 2,62 procentního bodu na hodnotu 20,76 procenta.

Graf týdenních podílů kanálů (2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let si z jednotlivých televizních skupin v průměrném celodenním podílu na sledovanosti nejvíce polepšil hlavní kanál Novy. Jeho podíl narostl o 3,96 procentního bodu na hodnotu 25,74 procenta. Výrazně stoupala i Nova Cinema, a to o 3,43 procentního bodu na podíl 7,40 procenta. Dařilo se i hlavnímu kanálu Primy (+ 1,45 procentního bodu na 10,62 procenta), Jedničce (+ 1,26 procentního bodu na 11,71 procenta) a Smíchovu (+ 1,05 procentního bodu na 2,57 procenta). Naopak silný propad kvůli loňské olympiádě zaznamenal ČT Sport, který se propadl o 16,54 procentního bodu na hodnotu 4,49 procenta. Klesala i ČT 2, a to o 1,86 procentního bodu na podíl 3,77 procenta, a z komerčních televizí jako jediná TV Barrandov (o 0,18 procentního bodu na 2,71 procenta).

Silný propad ČT Sport se podepsal na meziročním vývoji celodenního podílu celé České televize, který klesl o rekordních 16,06 procentního bodu na hodnotu 24,75 procenta. Přitom Jednička a dětský kanál Déčko meziročně posilovaly zhruba o jeden procentní bod. Komerční televizní skupiny díky absenci olympiády silně posilovaly. Nejvíc skupina Nova, která si polepšila o 9,04 procentního bodu na celkový podíl 38,41 procenta. Jasně posilovala ale i skupina Prima, v jejímž případě šlo o nárůst o 3,59 procentního bodu na hodnotu 20,12 procenta. Kromě hlavního kanálu si výrazně polepšila Prima love, jejíž podíl narostl o 0,85 procentního bodu na 2,75 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2015)
Našli jste v článku chybu?