Hlavní navigace

ČT 1 nezastavila pokles ani minulý týden, meziročně ztrácí nejvíc ze všech televizí

Jan Potůček

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Růst hlavních kanálů Novy a Primy se zastavil, České televizi v uplynulém týdnu pomáhal sportovní kanál. Díky němu jako skupina rostla.

Doba čtení: 4 minuty

Mezitýdenní vývoj (vs. 36. týden 2014)

Cílová skupina 15+

Prvnímu programu České televize se vstup do letošní podzimní sezóny moc nevydařil. Od konce srpna mu klesá průměrný celodenní podíl na dospělém publiku starším 15 let, na které Jednička cílí a hlavní kanál ČT se v této divácké kategorii drží pod úrovní televize Prima. Nejinak tomu bylo i minulý týden, kdy ČT 1 vykázala největší pokles ze všech televizí měřených peoplemetry. Oproti předminulému týdnu si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku pohoršila o 0,34 procentního bodu na hodnotu 13,14 procenta. Obdobný pokles vykázala už jen Prima love, jejíž podíl se snížil o 0,29 procentního bodu na 2,55 procenta. Naopak největší růst vykázala ČT Sport, která zejména díky Davis cupu stoupla o 1,94 procentního bodu na hodnotu 3,69 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Prima odsouvá Českou televizi na pozici trojky na trhu. U mladých už vede

Česká televize jako celek si ale právě díky ČT Sport polepšila. V souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let stoupala jako jediná z „velké trojky“. Oproti předminulému týdnu jej podíl stoupl o 1,17 procentního bodu na hodnotu 26,86 procenta. I tak ale výrazně ztrácela za lídrem trhu, skupinou Nova. Ta si nepatrně pohoršila o 0,07 procentního bodu na kumulovaný podíl 34,46 procenta, přičemž pokles vykázal hlavní kanál a také nejmladší ze skupiny, stanice Telka. Výrazněji klesala skupina Prima, která si jako celek pohoršila o 0,35 procentního bodu na hodnotu 22,65 procenta. S výjimkou Primy Cool přitom klesaly všechny její kanály, i když „velká“ Prima si pohoršila jen nepatrně.

Top 10 všechny stanice (37. týden 2014)

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou programově a obchodně cílí skupina Nova, si minulý týden nejvíce pohoršila Prima love. V podstatě však šlo jen o návrat do normálu, protože předminulý týden vykázala silně nadprůměrný výsledek. Nyní klesla o 0,48 procentního bodu na hodnotu 3,12 procenta. Významně klesala i ČT 1, a to o 0,27 procentního bodu na podíl 10,50 procenta. Citelný pokles o 0,21 procentního bodu na hodnotu 3,45 procenta zaznamenala i ČT 2. Naopak největší růst vykázala ČT Sport, která si oproti předminulému týdnu polepšila o 2,06 procentního bodu na 3,80 procenta. Mírně rostl i hlavní kanál Novy (o 0,17 procentního bodu na hodnotu 26,81 procenta).

V souhrnných podílech za celé televizní skupiny si minulý týden nejvíce polepšila Česká televize. Opět jí k tomu napomohl zejména sportovní kanál s přenosy tenisového Davis cupu i kvalifikace na fotbalové Euro mezi českou reprezentací a Nizozemím. Podíl ČT narostl o 1,67 procentního bodu na hodnotu 22,84 procenta, čímž Kavčí hory poprvé od začátku podzimní sezóny porazily skupinu Prima. Ta si minulý týden pohoršila o 0,69 procentního bodu na hodnotu 22,55 procenta, přičemž klesaly všechny čtyři její programy. Skupina Nova stagnovala na stejných číslech jako v předminulém týdnu: všech pět jejích volně šířených programů denně oslovilo v průměru 38,70 procenta publika ve věku 15 až 54 let.

Kanály – průměrné podíly (37. týden 2014)
Graf podílu kanálů (37. týden 2014)
Graf podílu skupin (37. týden 2014)

Meziroční vývoj (vs. 37. týden 2013)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s druhým zářijovým týdnem loňského roku v průměrném celodenním podílu na publiku starším 15 let nejvíce rostl Smíchov ze skupiny Nova. Polepšil si o 0,69 procentního bodu na hodnotu 1,83 procenta. Významně rostl i hlavní kanál Primy (o 0,58 procentního bodu na hodnotu 14,55 procenta), Telka (o 0,55 procentního bodu na 1,57 procenta), Nova Cinema (o 0,45 procentního bodu na 4,76 procenta) a ČT :D (o 0,43 procentního bodu na 1,31 procenta). Největší meziroční pokles vykázala ČT 1, která se propadla o 2,23 procentního bodu na hodnotu 13,14 procenta, dále ČT Sport (pokles o 0,47 procentního bodu na 3,69 procenta) a hlavní kanál Novy (o 0,45 procentního bodu na 24,80 procenta).

Pohledem celých televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku starším 15 let si meziročně nejvíce polepšila skupina Nova. Jejích pět volně šířených kanálů stouplo o 1,20 procentního bodu na hodnotu 34,46 procenta. Viditelný nárůst vykázala i konkurenční skupina Prima, která meziročně rostla o 0,92 procentního bodu na kumulovaný podíl 22,65 procenta. Naopak významný pokles zaznamenala Česká televize, která se propadla o 1,94 procentníh bodu na podíl 26,86 procenta. Klesaly přitom všechny její kanály s výjimkou zpravodajské ČT 24 a nových programů ČT :D/Art.

BRANDstorming tip Zbiejczuk

Graf týdenních podílů kanálů (2014)

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let si z jednotlivých televizních stanic meziročně v průměrném celodenním podílu na publiku nejvíce polepšil Smíchov. Jeho podíl vzrostl o 1,13 procentního bodu na hodnotu 2,89 procenta. Výrazně rostl i hlavní kanál Primy, a to o 0,77 procentního bodu na hodnotu 12,01 procenta. Podobně významný růst o 0,70 procentního bodu na 2,14 procenta zaznamenal i dětský kanál Déčko. Naopak největší meziroční pokles potkal ČT 1, jež se propadla o 1,11 procentního bodu na podíl 10,50 procenta. Mladší diváky ztrácela i TV Barrandov, která klesla o 0,76 procentního bodu na 2,65 procenta, a také ČT Sport, jež si pohoršila o 0,60 procentního bodu na hodnotu 3,80 procenta.

Meziroční vývoj souhrnných celodenních podílů tří největších televizních skupin v zemi kopíroval situaci u širší divácké kategorie všech dospělých nad 15 let. Nejvíce si polepšila skupina Nova, jejíž podíl vzrostl o 1,15 procentního bodu na hodnotu 38,70 procenta. Následovala skupina Prima, která si polepšila o 0,82 procentního bodu na kumulovaný podíl 22,55 procenta (meziročně stoupaly všechny její kanály). Jako jediná klesala Česká televize, která si pohoršila o 0,82 procentního bodu na hodnotu 22,84 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2014)
Našli jste v článku chybu?