Hlavní navigace

ČT 1 o celém vánočním týdnu nad Novou, dosáhla nejlepších čísel za celý rok 2013

Jan Potůček

UVNITŘ GRAFY A TABULKY – Naopak hlavní kanál Primy se propadl na nejhorší týdenní podíl za letošní rok. Rekordy o svátcích lámala TV Barandov, Telka a ČT art.

Doba čtení: 5 minut

Mezitýdenní vývoj (vs. 51. týden 2013)

Cílová skupina 15+

Nezvykle silný vánoční týden má za sebou první program České televize. V průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let si oproti předminulému týdnu polepšil nejvíc ze všech televizí (o rekordních 7,93 procentního bodu) a podílem 26,06 procenta se stal nejsledovanější českou televizí v této kategorii. Naopak největší pokles zaznamenal hlavní kanál Novy, který Jednička odsunula na pozici dvojky trhu, když si pohoršil o 2,86 procentního bodu na hodnotu 21,46 procenta. Obdobný pokles o 2,76 procentního bodu na podíl 10,43 procenta, vůbec nejhorší v letošním roce, vykázal i hlavní kanál Primy.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj týdenních podílů jednotlivých televizí v kategorii D15+ za rok 2013

Malým televizím se o vánočním týdnu většinou nedařilo, ale existují výjimky: TV Barrandov si ve srovnání s předminulým týdnem polepšila o 0,89 procentního bodu na hodnotu 5,27 procenta a poprvé pod vedením Vladimíra Železného pokořila v týdenních číslech hranici pěti procent. Telka rostla o 0,14 procentního bodu na hodnotu 1,26 procenta, vůbec nejvyšší od jejího zařazení do peoplemetrů. Historicky nejvyššího týdenního podílu dosáhla také ČT art, a to 0,22 procenta (polepšila si o pět setin procentního bodu). Reputaci skupiny Nova o uplynulém týdnu zachraňovala Nova Cinema která si jako jediná polepšila o 1,05 procentního bodu na podíl 5,04 procenta (přesto zůstala až za TV Barrandov).

PŘEDMINULÝ TÝDEN: ČT 1 v předvánočním týdnu raketově rostla, všechny kanály Primy klesaly

Vánoce zamíchaly i pořadím jednotlivých televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku starším 15 let. Novu na pozici lídra vystřídala Česká televize, jejíž šest programů dosáhlo kumulovaného podílu 35,59 procenta. To je o 5,25 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Nova Group se musela spokojit s pozicí dvojky na trhu a podílem 29,89 procenta, o 2,32 procentního bodu nižším než v předminulém týdnu. Výrazně klesala také skupina Prima, která si pohoršila o 3,59 procentního bodu na hodnotu 16,39 procenta. Takových čísel ještě nedávno dosahoval samotný hlavní kanál Primy, o vánočním týdnu jde o součet výkonu všech čtyř kanálů Primy.

Top 10 všechny stanice (52. týden 2013)

Cílová skupina 15–54

Rovněž v mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let si o vánočním týdnu v průměrném celodenním podílu na publiku nejvíce polepšila ČT 1. Dokonce víc, než v širší kategorii diváků starších 15 let: její podíl vzrostl o 8,47 procentního bodu na hodnotu 23,07 procenta. Na hlavní kanál Novy to ale nestačilo, ten si i před největší pokles ze všech měřených televizí (o 1,81 procentního bodu) udržel prvenství s hodnotou 25,60 procenta. Výrazné poklesy zaznamenaly i ČT Sport (o 1,40 procentního bodu na hodnotu 1,35 procenta) a Prima Cool (o 1,06 procentního bodu na 3,47 procenta). Naopak zajímavě stoupala TV Barrandov, která si polepšila o 0,53 procentního bodu na podíl 4,26 procenta.

Z pohledu celých televizních skupin si v této mladší kategorii a souhrnném celodenním podílu udržela prvenství Nova Group, která si ale oproti předminulému týdnu pohoršila o 2,65 procentního bodu na hodnotu 34,79 procenta. Druhou pozici uhájila Česká televize s kumulovaným podílem 30,37 procenta. V porovnání s předminulým týdnem si ČT polepšila o 5,22 procentního bodu. Nejhůře dopadla skupina Prima, která vykázala pokles o 1,59 procentního bodu na nejnižší souhrnný podíl za letošní rok: 17,47 procenta. Na tomto čísle je ale jedno pozitivum: Prima měla lepší výsledek v této mladší kategorii než u dospělých starších 15 let, na které dosud oficiálně cílí při prodeji reklamy.

Kanály – průměrné podíly (52. týden 2013)
Graf podílu kanálů (52. týden 2013)
Graf podílu skupin (52. týden 2013)

Meziroční vývoj (vs. 52. týden 2012)

Cílová skupina 15+

Ve srovnání s vánočním týdnem loňského roku si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšila opět ČT 1. Její podíl meziročně narostl o 0,94 procentního bodu na hodnotu 26,06 procenta. Naopak největší pokles potkal hlavní kanál Novy, který si oproti 52. týdnu 2012 pohoršil o 3,32 procentního bodu na 21,46 procenta. V poklesu Nova předhonila i jinak tradičně nejvíc klesající hlavní kanál Primy, který si pohoršil „jen“ o 2,65 procentního bodu na podíl 10,43 procenta. Významně klesaly i „ostatní“ neměřené stanice, jejichž souhrnný podíl si meziročně pohoršil o 1,48 procentního bodu na hodnotu 8,88 procenta. Naopak o stejných 1,48 procentního bodu stoupaly stanice zastupované agenturou Atmedia (na hodnotu 3,96 procenta). Zajímavý meziroční růst o 0,73 procentního bodu na podíl 5,27 procenta zaznamenala i TV Barrandov.

Pohledem tří největších televizních skupin a meziročního vývoje jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku starším 15 let si nejlépe vedla Česká televize, která jako jediná stoupala. Konkrétně o 1,12 procentního bodu na hodnotu 35,59 procenta. Nebýt ale výrazného nárůstu Jedničky a především letošního vzniku ČT :D a ČT art, zaznamenala by i ona pokles. Obě velké komerční skupiny klesaly: Prima o 0,91 procentního bodu na hodnotu 3,59 procenta a Nova o 0,96 procentního bodu na podíl 29,89 procenta. Ani jedné skupině přitom nepomohl fakt, že letos měly k dispozici další nové kanály, jejichž výkony si loni připisovat nemohly.

Graf týdenních podílů kanálů (2013)

Cílová skupina 15–54

Meziroční vývoj týdenních podílů na publiku od 15 do 54 let kopírovat situaci u širší cílové skupiny 15+. Největší nárůst zaznamenala ČT 1, opět větší než u kategorie diváků starších 15 let – polepšila si o 1,01 procentního bodu na hodnotu 23,07 procenta. Největší pokles vykázal hlavní kanál Novy, a to o 2,44 procentního bodu na podíl 25,60 procenta. Obdobně klesala i „velká“ Prima, která si meziročně pohoršila o 2,37 procentního bodu na hodnotu 10,79 procenta. Zajímavé je, že z každé velké televizní skupiny meziročně stoupal jen jediný kanál. U České televize to byla Jednička, u Novy filmová Nova Cinema a u Primy ženský kanál Prima love.

Z meziročního srovnání souhrnných celodenních podílů tří největších televizních skupin v zemi vyšla nejlépe Česká televize, která si opět jako jediná polepšila. Konkrétně o 1,40 procentního bodu na hodnotu 30,37 procenta. Nova s Primou vykázaly pokles, i když ne tak výrazný jako u širší cílové skupiny všech dospělých diváků nad 15 let. Nova si pohoršila o 0,55 procentního bodu na hodnotu 34,79 procenta, Prima klesla o 0,74 procentního bodu na podíl 17,47 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2013)
Našli jste v článku chybu?