Hlavní navigace

ČT 1 o celém vánočním týdnu nad Novou, dosáhla nejlepších čísel za celý rok 2013

Jan Potůček

UVNITŘ GRAFY A TABULKY – Naopak hlavní kanál Primy se propadl na nejhorší týdenní podíl za letošní rok. Rekordy o svátcích lámala TV Barandov, Telka a ČT art.

Doba čtení: 5 minut

Mezitýdenní vývoj (vs. 51. týden 2013)

Cílová skupina 15+

Nezvykle silný vánoční týden má za sebou první program České televize. V průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let si oproti předminulému týdnu polepšil nejvíc ze všech televizí (o rekordních 7,93 procentního bodu) a podílem 26,06 procenta se stal nejsledovanější českou televizí v této kategorii. Naopak největší pokles zaznamenal hlavní kanál Novy, který Jednička odsunula na pozici dvojky trhu, když si pohoršil o 2,86 procentního bodu na hodnotu 21,46 procenta. Obdobný pokles o 2,76 procentního bodu na podíl 10,43 procenta, vůbec nejhorší v letošním roce, vykázal i hlavní kanál Primy.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj týdenních podílů jednotlivých televizí v kategorii D15+ za rok 2013

Malým televizím se o vánočním týdnu většinou nedařilo, ale existují výjimky: TV Barrandov si ve srovnání s předminulým týdnem polepšila o 0,89 procentního bodu na hodnotu 5,27 procenta a poprvé pod vedením Vladimíra Železného pokořila v týdenních číslech hranici pěti procent. Telka rostla o 0,14 procentního bodu na hodnotu 1,26 procenta, vůbec nejvyšší od jejího zařazení do peoplemetrů. Historicky nejvyššího týdenního podílu dosáhla také ČT art, a to 0,22 procenta (polepšila si o pět setin procentního bodu). Reputaci skupiny Nova o uplynulém týdnu zachraňovala Nova Cinema která si jako jediná polepšila o 1,05 procentního bodu na podíl 5,04 procenta (přesto zůstala až za TV Barrandov).

PŘEDMINULÝ TÝDEN: ČT 1 v předvánočním týdnu raketově rostla, všechny kanály Primy klesaly

Vánoce zamíchaly i pořadím jednotlivých televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku starším 15 let. Novu na pozici lídra vystřídala Česká televize, jejíž šest programů dosáhlo kumulovaného podílu 35,59 procenta. To je o 5,25 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Nova Group se musela spokojit s pozicí dvojky na trhu a podílem 29,89 procenta, o 2,32 procentního bodu nižším než v předminulém týdnu. Výrazně klesala také skupina Prima, která si pohoršila o 3,59 procentního bodu na hodnotu 16,39 procenta. Takových čísel ještě nedávno dosahoval samotný hlavní kanál Primy, o vánočním týdnu jde o součet výkonu všech čtyř kanálů Primy.

Top 10 všechny stanice (52. týden 2013)

Cílová skupina 15–54

Rovněž v mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let si o vánočním týdnu v průměrném celodenním podílu na publiku nejvíce polepšila ČT 1. Dokonce víc, než v širší kategorii diváků starších 15 let: její podíl vzrostl o 8,47 procentního bodu na hodnotu 23,07 procenta. Na hlavní kanál Novy to ale nestačilo, ten si i před největší pokles ze všech měřených televizí (o 1,81 procentního bodu) udržel prvenství s hodnotou 25,60 procenta. Výrazné poklesy zaznamenaly i ČT Sport (o 1,40 procentního bodu na hodnotu 1,35 procenta) a Prima Cool (o 1,06 procentního bodu na 3,47 procenta). Naopak zajímavě stoupala TV Barrandov, která si polepšila o 0,53 procentního bodu na podíl 4,26 procenta.

Z pohledu celých televizních skupin si v této mladší kategorii a souhrnném celodenním podílu udržela prvenství Nova Group, která si ale oproti předminulému týdnu pohoršila o 2,65 procentního bodu na hodnotu 34,79 procenta. Druhou pozici uhájila Česká televize s kumulovaným podílem 30,37 procenta. V porovnání s předminulým týdnem si ČT polepšila o 5,22 procentního bodu. Nejhůře dopadla skupina Prima, která vykázala pokles o 1,59 procentního bodu na nejnižší souhrnný podíl za letošní rok: 17,47 procenta. Na tomto čísle je ale jedno pozitivum: Prima měla lepší výsledek v této mladší kategorii než u dospělých starších 15 let, na které dosud oficiálně cílí při prodeji reklamy.

Kanály – průměrné podíly (52. týden 2013)
Graf podílu kanálů (52. týden 2013)
Graf podílu skupin (52. týden 2013)

Meziroční vývoj (vs. 52. týden 2012)

Cílová skupina 15+

Ve srovnání s vánočním týdnem loňského roku si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšila opět ČT 1. Její podíl meziročně narostl o 0,94 procentního bodu na hodnotu 26,06 procenta. Naopak největší pokles potkal hlavní kanál Novy, který si oproti 52. týdnu 2012 pohoršil o 3,32 procentního bodu na 21,46 procenta. V poklesu Nova předhonila i jinak tradičně nejvíc klesající hlavní kanál Primy, který si pohoršil „jen“ o 2,65 procentního bodu na podíl 10,43 procenta. Významně klesaly i „ostatní“ neměřené stanice, jejichž souhrnný podíl si meziročně pohoršil o 1,48 procentního bodu na hodnotu 8,88 procenta. Naopak o stejných 1,48 procentního bodu stoupaly stanice zastupované agenturou Atmedia (na hodnotu 3,96 procenta). Zajímavý meziroční růst o 0,73 procentního bodu na podíl 5,27 procenta zaznamenala i TV Barrandov.

Pohledem tří největších televizních skupin a meziročního vývoje jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku starším 15 let si nejlépe vedla Česká televize, která jako jediná stoupala. Konkrétně o 1,12 procentního bodu na hodnotu 35,59 procenta. Nebýt ale výrazného nárůstu Jedničky a především letošního vzniku ČT :D a ČT art, zaznamenala by i ona pokles. Obě velké komerční skupiny klesaly: Prima o 0,91 procentního bodu na hodnotu 3,59 procenta a Nova o 0,96 procentního bodu na podíl 29,89 procenta. Ani jedné skupině přitom nepomohl fakt, že letos měly k dispozici další nové kanály, jejichž výkony si loni připisovat nemohly.

EBF 2018 tip v článku 320x110 jména

Graf týdenních podílů kanálů (2013)

Cílová skupina 15–54

Meziroční vývoj týdenních podílů na publiku od 15 do 54 let kopírovat situaci u širší cílové skupiny 15+. Největší nárůst zaznamenala ČT 1, opět větší než u kategorie diváků starších 15 let – polepšila si o 1,01 procentního bodu na hodnotu 23,07 procenta. Největší pokles vykázal hlavní kanál Novy, a to o 2,44 procentního bodu na podíl 25,60 procenta. Obdobně klesala i „velká“ Prima, která si meziročně pohoršila o 2,37 procentního bodu na hodnotu 10,79 procenta. Zajímavé je, že z každé velké televizní skupiny meziročně stoupal jen jediný kanál. U České televize to byla Jednička, u Novy filmová Nova Cinema a u Primy ženský kanál Prima love.

Z meziročního srovnání souhrnných celodenních podílů tří největších televizních skupin v zemi vyšla nejlépe Česká televize, která si opět jako jediná polepšila. Konkrétně o 1,40 procentního bodu na hodnotu 30,37 procenta. Nova s Primou vykázaly pokles, i když ne tak výrazný jako u širší cílové skupiny všech dospělých diváků nad 15 let. Nova si pohoršila o 0,55 procentního bodu na hodnotu 34,79 procenta, Prima klesla o 0,74 procentního bodu na podíl 17,47 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2013)
Našli jste v článku chybu?