Hlavní navigace

ČT 1 opět skokanem týdne, začíná šlapat na paty hlavnímu kanálu Primy

Jan Potůček

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Jednička se pomalu hrabe z nejhorších výsledků za poslední léta. Meziročně ale stále ztrácí dva procentní body, loni se jí dařilo držet nad Primou.

Doba čtení: 4 minuty

Mezitýdenní vývoj (vs. 43. týden 2014)

Cílová skupina 15+

První program České televize si vylepšuje pozici, kterou ztratil v první polovině podzimní sezóny. Minulý týden zaznamenal už podruhé za sebou nejvyšší růst v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let ze všech českých televizí měřených peoplemetry. ČT 1 si polepšila o 0,93 procentního bodu na hodnotu 14,48 procenta. Druhým nejvíce rostoucím programem byla s velkým odstupem Prima, která si polepšila o 0,28 procentního bodu na podíl 14,82 procenta a těsně uhájila pozici druhé nejsledovanější televize v zemi. Největší pokles minulý týden potkal ČT Sport (o 0,63 procentního bodu na hodnotu 1,85 procenta) a ČT 2 (o 0,51 procentního bodu na 4,49 procenta).

PŘEDMINULÝ TÝDEN: ČT 1 skokanem minulého týdne, nejvíc ztrácela Prima. Nova silně meziročně roste

Růst ČT 1 ale nepokryl poklesy výše zmíněných programů a ČT art, takže Česká televize jako celek minulý týden v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku klesala. Oproti předminulému týdnu si pohoršila o šest setin procentního bodu na hodnotu 26,63 procenta. Významnější pokles zaznamenala skupina Nova. Propadla se o 0,52 procentního bodu na kumulovaný podíl 34,01 procenta. Na poklesu se podepsaly zejména ztráty Novy Cinema, Smíchova a Telky. Jako jediná z „velké trojky“ minulý týden stoupala skupina Prima. Ve srovnání s předminulým týdnem si polepšila o 0,21 procentního bodu na hodnotu 22,30 procenta, přičemž ale tři tematické kanály Primy mírně klesaly a růst držel jen hlavní program.

Top 10 všechny stanice (44. týden 2014)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let, na které programově a obchodně cílí skupina Nova, si minulý týden z jednotlivých televizních stanic nejvíce polepšila ČT 1. Dokonce v této kategorii rostla více než v širší skupině všech dospělých diváků starších 15 let, konkrétně o 1,04 procentního bodu na hodnotu 11,76 procenta. Významně si polepšil i hlavní kanál Primy, kterému podíl vzrostl o 0,79 procentního bodu na 12,44 procenta. Za zmínku stojí i nárůst hlavního kanálu Novy o 0,45 procentního bodu na hodnotu 26,95 procenta. Naopak největší pokles zaznamenala ČT 2, která se propadla o 0,69 procentního bodu na hodnotu 3,53 procenta, a sesterská ČT Sport, jež si pohoršila o 0,67 procentního bodu na 2,03 procenta.

Ani u mladých diváků od 15 do 54 let neudržela Česká televize pozici z předminulého týdne a klesla o 0,40 procentního bodu na hodnotu 22,21 procenta. Klesaly čtyři ze šesti programů ČT, růst zaznamenalo kromě Jedničky už jen Déčko, ale nepatrný. Pokles u mladšího publika zaznamenala i skupina Nova, která si v této kategorii minulý týden pohoršila víc než u širší cílové skupiny všech dospělých diváků nad 15 let. Konkrétně se propadla o 0,76 procentního bodu na hodnotu 38,26 procenta. Opět za to mohla především Nova Cinema a Smíchov, méně už Telka. Skupina Prima jako jediná mezitýdenně rostla, a to o 0,62 procentního bodu na hodnotu 22,15 procenta. Těsně tak prohrála s ČT boj o pozici druhé nejsilnější televizní skupiny v zemi.

Kanály – průměrné podíly (44. týden 2014)
Graf podílu kanálů (44. týden 2014)
Graf podílu skupin (44. týden 2014)

Meziroční vývoj (vs. 44. týden 2013)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s 44. týdnem loňského roku si z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšila Nova Cinema. Její podíl vzrostl o 0,90 procentního bodu na hodnotu 4,83 procenta. Významný růst o 0,65 procentního bodu na podíl 14,82 procenta zaznamenal i hlavní kanál Primy, a obdobně rostlo o dětské Déčko, které si polepšilo o 0,60 procentního bodu na 1,65 procenta. Největší propad zaznamenala zpravodajská ČT 24, která loni touto dobou referovala o výsledcích předčasných parlamentních voleb. Propadla se o 2,19 procentního bodu na hodnotu 3,92 procenta. Obdobně velký pokles o 2,03 procentního bodu na 14,48 procenta vykázala i ČT 1.

Česká televize jako celek meziročně klesala jako jediná z „velké trojky“, zato pořádně. Pohoršila si o 2,85 procentního bodu na hodnotu 26,63 procenta, a to jí ještě výrazně pomáhaly nárůsty Déčka a ČT 2. Obě velké komerční televizní skupiny meziročně rostly. Nejvíc skupina Nova, která si polepšila o 1,59 procentního bodu na souhrnný podíl 34,01 procenta. V jejím případě meziročně klesal pouze hlavní kanál, všechny tematické stanice si naopak polepšily. Skupina Prima zaznamenala meziroční růst o 0,46 procentního bodu na hodnotu 22,30 procenta. Jediným programem Primy, který meziročně klesal, byl Cool.

IAC 19 - tip 2 řečníci

Graf týdenních podílů kanálů (2014)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let si v průměrném celodenním podílu meziročně nejvíce polepšil dětský kanál ČT :D. Jeho podíl vzrostl o 0,84 procentního bodu na hodnotu 2,67 procenta. Obdobný růst o 0,81 procentního bodu na 6,11 procenta zaznamenala i Nova Cinema. Významněji si meziročně polepšil i Smíchov, jehož podíl vzrostl o 0,51 procentního bodu na 2,18 procenta. Naopak největší pokles u mladšího publika zaznamenala zpravodajská ČT 24, která se propadla o 1,68 procentního bodu na hodnotu 1,98 procenta, tedy prakticky na polovinu loňských hodnot. Výrazně klesala i ČT 1, která si u mladých pohoršila o 1,43 procentního bodu na 11,76 procenta.

Česká televize klesala významně i jako celek. Meziročně si v souhrnném celodenním podílu na publiku od 15 do 54 let pohoršila o 1,93 procentního bodu na hodnotu 22,21 procenta. Kromě dvou výše zmíněných programů přitom všechny její kanály meziročně rostly. Malý meziroční růst zaznamenala skupina Prima, která si jako celek polepšila o 0,10 procentního bodu na hodnotu 22,15 procenta. V jejím případě klesaly Prima Cool a Prima love. Významný meziroční nárůst však zaznamenala skupina Nova, která si polepšila o 1,48 procentního bodu na kumulovaný podíl 38,26 procenta. V jejím případě rostlo všech pět volně šířených programů, včetně hlavní Novy.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2014)
Našli jste v článku chybu?