Hlavní navigace

ČT 1 skokanem minulého týdne, nejvíc ztrácela Prima. Nova silně meziročně roste

27. 10. 2014
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Skupina Prima ztratila náskok, který získala v předminulém týdnu. Nově se daří meziročně růst v obou základních cílových skupinách o 2,5 procentního bodu.

Mezitýdenní vývoj (vs. 42. týden 2014)

Cílová skupina 15+

První program České televize se minulý týden začal po delší době zvedat a v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let si ve srovnání s předchozím týdnem polepšil nejvíc ze všech českých televizí měřených peoplemetry. Podíl ČT 1 stoupl o 0,47 procentního bodu na hodnotu 13,55 procenta, ale i nadále ztrácí na hlavní kanál Primy jeden procentní bod a zůstává tak trojkou trhu. Slušně minulý týden rostla i Nova Cinema (o 0,38 procentního bodu na podíl 5,10 procenta) a ČT 2 (o 0,30 procentního bodu na 5,00 procenta). Největší mezitýdenní propad zaznamenal hlavní kanál Primy, který klesl o 0,79 procentního bodu na hodnotu 14,54 procenta. Významně klesala i zpravodajská ČT 24 (o 0,52 procentního bodu na 3,85 procenta) a hlavní kanál Novy (o 0,47 procentního bodu na 24,42 procenta).

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Prima na nejlepších číslech za letošek, meziročně nejvíc rostla Nova Cinema

Pohledem tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku starším 15 let se minulý týden nejlépe dařilo České televizi. Jako jediná z „velké trojky“ si ve srovnání s předminulým týdnem polepšila, a to o 0,47 procentního bodu na hodnotu 26,69 procenta. Pozici lídra ale s jasným náskokem potvrdila stagnující skupina Nova, která si pohoršila o jednu setinu procentního bodu na hodnotu 34,53 procenta. V jejím případě klesal kromě hlavního kanálu také Fanda. Výrazný pokles téměř o celý jeden procentní bod zaznamenala skupina Prima, která se propadla o 0,97 procentního bodu na hodnotu 22,09 procenta. Klesaly všechny její programy kromě Primy Cool, která spíše stagnovala.

Top 10 všechny stanice (43. týden 2014)

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou se programově a obchodně zaměřuje skupina Nova, si minulý týden v průměrném celodenním podílu na publiku nejvíce polepšila opět ČT 1. Dokonce rostla více než v širší kategorii všech dospělých diváků nad 15 let, konkrétně o 0,67 procentního bodu na hodnotu 10,72 procenta. Zajímavý růst o 0,41 procentního bodu na podíl 4,22 procenta vykázala i ČT 2, a růst o 0,37 procentního bodu na hodnotu 2,99 procenta zaznamenala i TV Barrandov. Opačný extrém potkal hlavní kanál Primy, který se propadl o 0,96 procentního bodu na hodnotu 11,65 procenta. Významněji klesal i hlavní kanál Novy (o 0,34 procentního bodu na podíl 26,50 procenta) a zpravodajská ČT 24 (o 0,33 procentního bodu na 2,04 procenta).

V souhrnných celodenních podílech u této divácké kategorie minulý týden všechny tři velké televizní skupiny klesaly. Nejvíc skupina Prima, která se propadla o 1,50 procentního bodu na hodnotu 21,53 procenta a Česká televize ji u mladšího publika odsunula na pozici trojky trhu. U Primy si pohoršily všechny čtyři její programy. ČT zaznamenala jako celek mezitýdenní pokles o 0,16 procentního bodu na hodnotu 22,61 procenta, přičemž kromě zmiňovaném ČT 24 klesal i dětský kanál Déčko. Nejmenší pokles potkal skupinu Nova, která si i přes snížení podílu o 0,09 procentního bodu na hodnotu 39,02 procenta udržela s velkým náskokem pozici lídra trhu. V případě této skupiny klesal vedle hlavního kanálu také Fanda.

Kanály – průměrné podíly (43. týden 2014)
Graf podílu kanálů (43. týden 2014)
Graf podílu skupin (43. týden 2014)

Meziroční vývoj (vs. 43. týden 2013)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s 43. týdnem loňského roku si z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšila ČT 2. Její podíl narostl o 1,57 procentního bodu na hodnotu 5,00 procenta. Významně si pomohla i Nova Cinema, která si polepšila o 1,02 procentního bodu na podíl 5,10 procenta. Slušný růst o 0,62 procentního bodu na hodnotu 4,38 procenta zaznamenala i TV Barrandov. Naopak největší meziroční pokles zaznamenala ČT 24, která se propadla o rekordních 4,03 procentního bodu (loni touto dobou byly předčasné parlamentní volby) na hodnotu 3,85 procenta. Pokles o 1,43 procentního bodu na 13,55 procenta vykázala i ČT 1.

Česká televize se meziročně významně propadala i jako celá skupina. V souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let si pohoršila o 2,75 procentního bodu na hodnotu 26,69 procenta. Pokles vykázala i skupina Prima, ale o poznání menší než ČT: klesla o 0,35 procentního bodu na kumulovaný podíl 22,09 procenta. Podepsala se na tom především Prima Cool, méně už Prima love. Hlavní kanál Primy a Prima Zoom meziročně stoupaly. Jediná skupina Nova zaznamenala meziroční růst, zato opravdu velký. Polepšila si o 2,51 procentního bodu na hodnotu 34,53 procenta, přičemž nárůst zaznamenalo všech pět jejích volně šířených kanálů (největší výše zmiňovaná Nova Cinema).

CIF23

Graf týdenních podílů kanálů (2014)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let si meziročně v průměrném celodenním podílu nejvíce polepšila ČT 2, a to o 1,33 procentního bodu na hodnotu 4,22 procenta. Obdobný růst vykázala i Nova Cinema, jejíž podíl poskočil o 1,12 procentního bodu na 6,64 procenta. Zajímavý byl i nárůst dětského kanálu Déčko, který si polepšil o 0,80 procentního bodu na 2,51 procenta. Smíchov meziročně vzrostl o 0,75 procentního bodu na hodnotu 2,70 procenta. Největší meziroční pokles tentokrát připadl zpravodajské ČT 24, která se propadla o 3,52 procentního bodu na hodnotu 2,04 procenta. Významně klesala i Prima Cool, která si pohoršila o 0,80 procentního bodu na průměrný podíl 4,78 procenta.

Vývoj celých televizních skupin kopíroval situaci u širší cílové skupiny dospělých diváků nad 15 let. Jako jediná si meziročně v souhrnném celodenním podílu na publiku od 15 do 54 let polepšila skupina Nova, zato významně: rostla o 2,50 procentního bodu na hodnotu 39,02 procenta (opět si polepšilo všech pět jejích volně šířených kanálů). Česká televize se meziročně propadla o 1,29 procentního bodu na hodnotu 22,61 procenta. Pokles je to o poznání menší než u širší kategorie diváků starších 15 let, což dokazuje pokračující trend omlazování publika ČT. Naopak Prima si meziročně u mladých pohoršila víc než u starších diváků. V této kategorii si pohoršila o 0,98 procentního bodu na hodnotu 21,53 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2014)

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).