Hlavní navigace

ČT: Národní digikampaň by letos jednostranně podporovala DVB-S

22. 4. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

22. 4. 2008

Celostátní kampaň k televizní digitalizaci by letos vedla k jednostranné podpoře satelitního vysílání a k nepřímé podpoře subjektů podnikajících v této oblasti a k nedodržení podmínky technologické neutrality působení informační kampaně. Uvádí to Česká televize (ČT) v rozpočtu svého účtu pro užití výnosu z reklamy na rok 2008. Proto ČT navrhuje spustit masivní plošnou kampaň až po dosažení potřebného pokrytí zemským digitálním signálem (DVB-T), což podle veřejnoprávní televize nastane nejdříve v roce 2009.

WT100 jmena

Známé výsledky jasně ukazují, že účinnost kampaně v oblastech, kde není k dispozici digitální terestrické vysílání, je prakticky nulová, konstatuje ČT. Proto chce pro letošek klást důraz na specifické problémy dotčených regionů a určitých skupin obyvatelstva. Z výsledků pilotního projektu na Domažlicku i z dalších diváckých výzkumů totiž ČT zjistila, že zatímco obecné povědomí o digitálním vysílání je mezi lidmi značné, informací o řešení konkrétních technických problémů a specifických potíží v jednotlivých oblastech mají často nedostatek.

ČTĚTE TAKÉ: Zdeněk Duspiva: Na kampaň chceme 90 milionů z reklamy ČT

Autor článku

Autor pracoval do ledna 2011 ve zpravodajství TV Z1. V redakci DigiZone.cz působil od startu v říjnu 2005 do dubna 2008 jako redaktor, pak i zástupce šéfredaktora.