Hlavní navigace

ČT Sport skokanem minulého týdne, meziročně nejvíc rostla Prima

Jan Potůček

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Prima si oproti loňskému druhému prosincovému týdnu výrazně polepšila i jako celá skupina. Její podíl u publika od 15 do 54 let vzrostl o dva procentní body.

Doba čtení: 4 minuty

Mezitýdenní vývoj (vs. 49. týden 2014)

Cílová skupina D15+

Atraktivní fotbalové přenosy, ale i světový pohár zvedly minulý týden průměrný celodenní podíl ČT Sport na dospělém publiku starším 15 let nejvíc ze všech českých televizí měřených peoplemetry. Sportovní kanál České televize si polepšil o 1,38 procentního bodu na hodnotu 3,29 procenta a přiblížil se tak hodnotám Primy Cool či ČT 24. Významně narostl i podíl hlavního kanálu Primy (o 0,43 procentního bodu na 14,77 procenta) a ČT 1 (o 0,35 procentního bodu na 14,25 procenta). Naopak největší propad zaznamenal hlavní kanál Novy, který si pohoršil o 1,05 procentního bodu na podíl 23,36 procenta. Klesala i ČT 24 (o 0,95 procentního bodu na 3,95 procenta) a Prima Cool (o 0,39 procentního bodu na 3,49 procenta).

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Prima jako na houpačce: propadla se nejvíc ze všech českých televizí

Z tří největších televizních skupin v zemi minulý týden stoupala jako jediná Česká televize. V souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku si polepšila o 0,68 procentního bodu na hodnotu 27,81 procenta. Nárůst by byl ještě vyšší, nebýt silného propadu zpravodajské ČT 24. Skupina Prima v podstatě stagnovala na podílu 22,34 procenta, který byl o tři setiny procentního bodu nižší než v předminulém týdnu. V jejím případě klesala kromě Primy Cool také Prima Zoom. Větší pokles zaznamenala skupina Nova, která se propadla o 0,53 procentního bodu na souhrnný podíl 33,17 procenta. Kromě hlavního kanálu však neklesala žádná její tematická stanice.

Top 10 všechny stanice (50. týden 2014)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let, na které programově i obchodně cílí skupina Nova, minulý týden nejvíce rostla opět ČT Sport. V průměrném celodenním podílu na sledovanosti si polepšila o 1,67 procentního bodu na hodnotu 3,64 procenta. Významně si přilepšila i „velká“ Prima, a to o 0,86 procentního bodu na podíl 12,58 procenta. Za zmínku stojí i nárůst ČT 1 o 0,65 procentního bodu na hodnotu 11,45 procenta. Naopak největší pokles vykázal hlavní kanál Novy, který se propadl o 1,23 procentního bodu na 25,24 procenta. Výrazně klesala i Prima Cool (o 0,85 procentního bodu na 5,25 procenta) a ČT 24 (o 0,66 procentního bodu na 1,90 procenta).

Rovněž v mladší kategorii diváků od 15 do 54 let si v souhrnných podílech za tři největší televizní skupiny v zemi polepšila pouze Česká televize. Rostla ale významněji než v širší cílové skupině všech dospělých diváků nad 15 let, konkrétně o 1,51 procentního bodu na hodnotu 23,57 procenta, což bylo o celý jeden procentní bod více, než dosáhla skupina Prima. Ta si oproti předminulému týdnu pohoršila o dvě setiny procentního bodu na podíl 22,56 procenta. Výraznější pokles zaznamenala opět jen skupina Nova, která se propadla o 0,70 procentního bodu na hodnotu 37,55 procenta, přičemž jako jediná z celé skupiny klesala pouze „velká“ Nova.

Kanály – průměrné podíly (50. týden 2014)
Graf podílu kanálů (50. týden 2014)
Graf podílu skupin (50. týden 2014)

Meziroční vývoj (vs. 50. týden 2013)

Cílová skupina D15+

V meziročním srovnání s druhým prosincovým týdnem loňského roku si z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšil hlavní kanál Primy. Jeho podíl vzrostl o 1,09 procentního bodu na hodnotu 14,77 procenta. Takřka shodný růst o 1,08 procentního bodu na podíl 5,23 procenta vykázala i Nova Cinema. Významně si polepšila i ČT Sport, a to o 0,90 procentního bodu na 3,29 procenta. Opačný rekord drží ČT 1, která se meziročně propadla o 2,40 procentního bodu na hodnotu 14,25 procenta. Padal i hlavní kanál Novy, který si pohoršil o 1,29 procentního bodu na podíl 23,36 procenta. Významnější pokles o 0,88 procentního bodu na hodnotu 3,95 procenta zaznamenala i zpravodajská ČT 24.

Jestliže v mezitýdenním vývoji souhrnných celodenních podílů tří největších televiních skupin v zemi Česká televize jako jediná stoupala, v meziročním srovnání naopak jako jediná vykázala pokles. Pohoršila si o 1,30 procentního bodu na hodnotu 27,81 procenta, zejména díky rekordnímu poklesu Jedničky. Skupina Nova meziročně narostla o 0,68 procentního bodu na hodnotu 33,17 procenta, zejména díky Nově Cinema a Smíchovu. Ještě větší nárůst zaznamenala skupina Prima, která si polepšila o 0,81 procentního bodu na souhrnný podíl 22,34 procenta. V jejím případě hlavní kanál „přebil“ poklesy Primy Cool a Primy Zoom.

Brand 2018 Lovebrand

Graf týdenních podílů kanálů (2014)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let si meziročně z jednotlivých televizních stanic nejvíce polepšil hlavní kanál Primy. V průměrném celodenním podílu na sledovanosti narostl o rekordních 2,75 procentního bodu na hodnotu 12,58 procenta. Zajímavé je, že o podobnou hodnotu naopak klesl hlavní kanál Novy, který si pohoršil o 2,61 procentního bodu na podíl 25,24 procenta. Zajímavý růst vykázala ještě ČT Sport (o 0,99 procentního bodu na 3,64 procenta) a Smíchov (o 0,74 procentního bodu na 2,51 procenta), propad ČT 1, která meziročně klesla o 1,59 procentního bodu na hodnotu 11,45 procenta (klesala ale méně než v širší cílové skupině D15+).

V meziročním srovnání výkonu celých televizních skupin u mladší divácké kategorie 15 až 54 let zaznamenala Česká televize zajímavou změnu oproti širší cílové skupině dospělých nad 15 let. V té klesla, ale u mladých diváků si nepatrně polepšila: její souhrnný celodenní podíl vzrostl o 0,06 procentního bodu na hodnotu 23,57 procenta. Výrazný nárůst vykázala skupina Prima, která meziročně narostla o 2,17 procentního bodu na souhrnný podíl 22,56 procenta. Jako jediná pak vykázala pokles – navíc ve své vlastní cílové skupině – Nova, která si meziročně pohoršila o 0,56 procentního bodu na hodnotu 37,55 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2014)
Našli jste v článku chybu?