Hlavní navigace

ČT zveřejnila čtyři zájemce o technického operátora svého DVB-T

27. 3. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

27. 3. 2008

České Radiokomunikace nejsou jediným subjektem, který se zajímá o výstavbu a provoz koncových vysílačů tzv. veřejnoprávního multiplexu. Vedoucí projektu Digitalizace České televize (ČT) Pavel Hanuš včera na jednání Rady ČT oznámil, že zadávací dokumentaci si vyzvedly také společnosti Telefónica O2, Tri R (bývalé slovenské Radiokomunikace) nebo T-Systems (divize firmy Deutsche Telecom). Zájemci se do obchodní soutěže mohou hlásit do 14. dubna, ČT oznámí svůj výběr do konce stejného měsíce. O vítězi bude podle Pavla Hanuše rozhodovat cena, flexibilita, rozsah a kvalita služeb.

Původně mělo být jméno vítěze obchodní soutěže o technického operátora veřejnoprávního multiplexu známé už na konci února. Kavčí hory se ale na základě doporučení Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ) rozhodly upravit zadávací dokumentaci a prodloužily kvůli tomu také termín na odevzdání nabídek. Změna se podle Pavla Hanuše týkala především uvolnění podmínek pro stavbu vysílačů. Zatímco původní návrh počítal s vysíláním DVB-T ze stejných kót jako je tomu dnes u analogového vysílání, tak podle Technického plánu přechodu (TPP) stačí, aby operátor dodržel stejné nebo vyšší vykrytí digitálním signálem jaké je dnes u analogu. Vysílat přitom může, odkud chce. Podle toho se změnila i zadávací dokumentace ČT.

KL-nominace

Technický ředitel veřejnoprávní televize Rudolf Pop už na začátku února v rozhovoru pro server DigiZone.cz uvedl, že zájem o výstavbu a provoz multiplexu veřejné služby projevilo deset subjektů, které si u organizátora obchodní soutěže – firmy Gorion – vyzvedly zadávací dokumentaci. Už tehdy se Rudolf Pop zmínil, že mezi touto desítkou jsou zahraniční zájemci.

ČTĚTE TAKÉ: Rudolf Pop, Karel Trpák: ČT nabídne Dolby Digital, DVB podtitulky, samostatné zvukové stopy i MHP

Autor článku

Autor pracoval do ledna 2011 ve zpravodajství TV Z1. V redakci DigiZone.cz působil od startu v říjnu 2005 do dubna 2008 jako redaktor, pak i zástupce šéfredaktora.