Hlavní navigace

Názory k článku Čtenářské blogy cílem PR manipulace

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 16. 4. 2008 0:33

    Filip Debef
    Myslím, že tyto techniky už jsou dnes "profláknuté". Rok 2006 a 2007 se v PR alespoň ve světě nesl v obrovské vlně blogů a blogerů, tzv. Micro-communication. Každý to chtěl dělat, všechny agentury zakládaly pro své klienty blogy a nutili je psát příspěvky, snažily se ovlivňovat bloggery. A proč je to přežité?
    1. Zjistilo se, že to zase až tolik nefunguje. Že blogů jsou miliardy a jejich čtenost je (a zvlášť třeba u nás) tak minimální, že jakýkoliv reálný dopad je ve srovnání s jinými aktivitami prakticky nulový.
    2. Že bloggerská komunita je tak trochu neřízená střela, která si díky anonymitě dovolí to, co by si člověk pod svým jménem nikdy nedovolil (zkuste s tím nejlepším úmyslem oslovit bloggera, že byste mu rádi řekli něco o svém novém produktu/službě - bez nároku na cokoliv. Ten den bude mít na svých stránkách příspěvek, jak je firma XY naivní, že si myslela, že jí bude dělat reklamu, jak jste drzí že jste se pokusili zneužít jeho, nezávislého bloggera, etc.)
    Navíc je tato komunita silně anti-komerčně zaměřená, tedy velmi často odmítá přímou komunikaci s firmami, byť by jí občas mohla být ku prospěchu (novináři také komunikují s firmami a nemám pocit, že by to hned znamenalo, že nejsou nezávislí).

    Abych odpověděl na otázku ohledně případu: vzhledem k podmínkám, které každý blogger musí na uvedených blozích (je to česky?) odsouhlasit, je to porušení jejich podmínek. Kdyby slečna dolů pod články napsala "Komerční prezentace firmy, která mě platí", tak to dopad článku zmenší tak max o 2%, ale bude všechno v pořádku.
  • 16. 4. 2008 11:13

    Martin (neregistrovaný)
    Internet je presne takovy jaci jsou lide u nej. Internet dava moznost rict nazor narozdil od jinych medii. Bohuzel dalsi media jsou obdobne zmanipulovana, jen neni prostor, kde to verejne "vytroubit".

    Reakce na diskuse na eshopechm casopisech apod: A myslite, ze v kamenne prodejne, nebo "serioznim" testu v casopise jsou uprimne informace?

    Tlak vyrobcu je tak veliky, ze jsou recenze produktu psane na miru, na prodejce je tlak, aby prodavali to spravne zbozi, regaly v urovni oci a top mista jsou plna zbozi, ktere je tlaceno vyrobci atd. A to vse za drobnou uplatu pro media, prodejce apod.

    Chtelo by se rict, ze verit nelze nicemu. A uz vubec ne tem, kteri tvrdi, ze je marketing nedeformuje v jejich preferencich.
  • 16. 4. 2008 6:11

    astray (neregistrovaný)
    Hle, nezávislý novinář! To jste někde viděl? Stačí pár chlebíčku na tiskovce a novinář napíše cokoliv.
  • 16. 4. 2008 7:43

    bez přezdívky
    Bohužel se tohle ovlivňování stává standardem.

    Všechny diskuse ve vyhledávačích a porovnávačích zboží jsou tím prolezlé, včetně diskusí pod zbožím v nejznámnějších eshopech.

    Zkuste si projít třeba fora o foťácích na grafika.cz, jak tam "nenápadné" PR jen kvete.

    Stejně tak ovlivňování veřejného mínění. Například na YouTube vynikají placení Číňani pod klipy o násilí v Tibetu. Když nemůžou klip smazat, tak aspoň napíšou, jaká je jejich "pravda".

    Internet je anonymní žumpa a nedá se na něm věřit ničemu!