Český telekomunikační úřad (ČTÚ) detailně analyzoval smlouvy tří velkých operátorů, kteří fungují zejména jako poskytovatelé mobilních služeb a internetu, a k nim přidal ještě coby zástupce kabelového odvětví společnost UPC Česká republika. Z analýzy vyplývá, že firmy si nevedou vůči svým zákazníkům dvakrát férově. Nejvíc červených puntíků na pomyslném semaforu dostal operátor Vodafone, bylo jich šest. Vodafone nabízí kromě internetu a mobilního volání televizní službu, na níž se spojil s platformou SledováníTV.cz.
ČTĚTE TAKÉ: ČTÚ začal na webu zveřejňovat ve formě dat spory s operátory a udělené pokuty
Červený puntík dostal Vodafone za strukturu smluvních podmínek, sjednávání smluv na dálku a mimo prostory obvyklé k podnikání, automatické prodlužování smluv, smluvní pokuty, jednostrannou změnu smluv a také výpověď smlouvy s předčasným ukončením. Opticky nejlépe naopak dopadl T-Mobile, i ten nabízí službu MobilníTV, kde ČTÚ pomyslně zvedá ukazováček nad sjednáváním smluv mimo obvyklé prostory, automatické prodlužování smluv a jednostrannou změnu smlouvy.
NEPŘEHLÉDNĚTE: T-Mobile dá zákazníkům Mobilní TV zdarma, do konce ledna nebude účtovat data
Přestože T-Mobile, jak již bylo řečeno, dopadl v hodnocení operátorů nejlépe, ani on nemůže být z analýzy ČTÚ příliš spokojený. Je to trochu jednooký mezi slepými králem,
zhodnotil výsledek na Facebooku mluvčí regulátora Martin Drtina. Pokud jde o operátora UPC Česká republika, který nabízí služby kabelové televize, připojení k internetu a telefonie, dostal nejvíce oranžových puntíků a čtyři červené. Konkrétnější pohled na situaci okolo smluv největších hráčů přináší tabulka, kterou si můžete prohlédnout níže.